A Hercules kerékpárok többsége messziről nem feltűnő, közelebb lépve azonban áthatja a bringát a cég évszázados múltja, minden a helyén, németesen tökéletesen teljesítve a funkciót, lépést tartva a legmodernebb technikai fejlesztésekkel, de nem feltétlenül követve az éppen aktuális divatot.
A német Hercules története 1886-tól datálódik, persze a fő elemek már a Távol-Keletről érkeznek, és az összeszerelést is kihelyezték, ahogy biztosan sokan tudják, Magyarországon, Tószegen működik az Accell Group üzeme. Itt készülnek egyébként Winora és egyes Haibike kerékpárok is.
A Hercules bringák alapvetően városi és trekking modellek, az alsó középkategóriától egészen a legigényesebb darabokig. A vázakon látszik az utolsó csavarmenetig átgondolt tervezés, különös hangsúlyt fektetve a városi közlekedéshez, túrázáshoz alkalmas kiegészítőkre, hogy ne merülhessenek fel kompatibilitási problémák.
Nem meglepő, hogy ezzel a hozzáállással a Hercules kerékpárok nem az olcsóbb árszintet képviselik, inkább olyan vásárlókat céloznak, akiknek számít az elegancia, a funkciók minél tökéletesebb teljesítése magas technikai színvonalon, s persze az, hogy minél kevesebbet kelljen a szervizbe járni.
Jó példa erre az első bringa, amit kiemelnénk az idei Eurobike-ról, a Tessano Nu Disc, ami messziről egy „szürke” nőivázas trekking. Közelebb lépve azonban feltűnik a NuVinci Harmony fokozatmentes agyváltó rendszer és a szíjhajtás, mindez tárcsafékkel.
A NuVinci Harmony egyébként önmagában megér pár szót, hiszen nem csak az automata váltás (a váltókarok hiánya) miatt különleges, hanem programozható is, attól függően kapcsolja a megfelelő áttételt, hogy mi beállítjuk a számunkra ideális pedálfordulatot.
Természetesen e-bike különlegességeket is kiállítottak a Hercules standon, például ezt az összecsukható (folding) 20”-as kerekű pedelecet, a Rob Fold-ot. A Bosch erőforrást, a Magura hidraulikus fékeket, a Nexus agyváltót összeadva nem meglepő, hogy egy Ultegrával szerelt karbon versenygép is kijönne a kicsike árából…
Persze nem csak Bosch motoros pedeleceket láthattunk, a Shimano új rendszerét, a Steps-t is beépítették egyes bringákba. A képen az Edison férfi és női változata látható, utóbbi, a piros Edison Di2 nevéből is kitűnik, hogy a váltórendszer is elektronikus, a Shimano Alfine Di2.
A különböző motorokból is kitűnik, hogy a Herculesnél nem tették le a voksot egyes alkatrészgyártókra, mindenből olyan márkájú kiegészítőt szerelnek fel, ami éppen odaillik, persze előszeretettel alkalmazzák a „home brand”, az XLC termékeit.
Még a pedeleceknél maradva, láthattunk különleges szállító kerékpárt is, amivel még anyu is kényelmesen hazateker jó pár szatyornyi zöldséggel a piacról, de ha nekünk nincs szükségünk elektromos rásegítésre, választhatjuk a Hercules Cargo puritán változatát is.
Érdemes végigkattintani a képeket, és megfigyelni, hogy még az alacsonyabb felszereltségi szintű (váltás-hajtás) kerékpárokon is minőségi kiegészítők, világítás, agydinamó, sárvédők, csomagtartók találhatók és a festés is mindig a legmagasabb minőséget képviseli.
További információk Hercules kerékpárokról: http://www.velodream.hu/
.