fbpx

Enduro mountain bike-ot fejleszt a Kross – vélemények?

A 20 éve kerékpárokat gyártó lengyel Kross cég modellpalettájának fejlesztése újabb lépéseként nagy fába vágta fejszéjét: egy enduro kerékpáron dolgoznak. Mint magyarországi partnerét, a bikemag.hu-t is megkeresték azzal a kéréssel, segítsük munkájukat az új kerékpár piacra dobása előtt.

A Kross enduro prototípusa

A Kross az évek során egyre komolyabb kerékpárokat dobott piacra, van már csúcskategóriás, XTR-rel szerelt Cross Country bringájuk, de minőségi dirt gépük is. Tervezői szempontból azonban valljuk be őszintén, egy enduro mountain bike minden eddiginél nagyobb falat.

Az alumínium bringa jelenleg prototípus fázisban van, és a Kross részéről számítanak partnereik, és olvasóiknak visszajelzéseire. Hamarosan mi is megírjuk észrevételeinket, amihez olvasóink véleményéből is szeretnénk meríteni.

A virtuális forgáspontú felfüggesztés elölnézetből

A lengyel gyár teszterei már javában nyúzzák a prototípusokat, ahogy a beágyazott videóból is kiderül. A felfüggesztés egy VPP (virtuális forgáspontú) rendszer, ami ránézésre szokatlan, a rugóstaghoz való kapcsolás. Utóbbit egyébként két ponton is beköthetjük, 140 vagy 160 mm rugóutat kapva.

A VPP felülről

Az „RVS” feliratú link közvetlenül a középrész fölött került bekötésre, leginkább ennek az elemnek az elhelyezése van a legnagyobb hatással a VPP rendszer karakterisztikájára, amit így képekről nehéz lenne megítélni…

A tag bekötésének megválasztásával 140 vagy 160 mm rugóutat kaphatunk

Ami  viszont a képekről is látható, hogy sehol nem alkalmaztak nagy átmérőjű, széles csapágyazást, ebből a szempontból ránézésre „egyszerű” a mechanizmus. A középrésznél viszont ügyeltek a maximális merevségre, széles BB92 szabványt alkalmazva. A merevséget hátul 12x142mm-es tengely elöl tapered homlokcső növelik.

kívül és belül is futó kábelek

A mellékelt műszaki adatokból – ami vélhetőleg a képen látható prototípusra vonatkozik – kiolvasható, hogy a fejcsőszög 67 fok, az ülőcsőszög pedig 73,5 fok. A felszerelést sem tekinthetjük véglegesnek, de a kompaktok fénykorában furcsán néz ki például a tripla hajtómű…

Szerintetek?

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.