fbpx

DT Swiss 2020 – A precizitás nem kérdés

DT Swiss. Elég kimondani és minden szakmabelinek megindul a nyálelválasztása. Ínycsiklandó részletesség, finom műszaki megoldások, high-end anyaghasználat és manapság már igen széles paletta jelenti a svájci óraműves palettáját. A fő terület egyértelműen a kerekek világa, de teleszkópjaik/rugóstagjaik is megérnek egy misét. Lássuk 2020-ban mire kell minden félretett forintunkat feláldozni.

 

Az installációt egy nagyon ötletes timeline-al dobták fel, mely a történetük kezdetétől egészen a jelen korig nyúlt. Igen, akkor még DT Hügi volt az elnevezés. 1995-től kezdve nagyon hamar hírnévre tettek szert, a hőskorban minden bringás álma egy ilyen agypár volt. A helyzet azóta sem változott érdemben, szerencsés aki ilyen technikát birtokolhat/hajthat.

 

Igazán nagy újdonságot nem tartogatott a kiállítás, mert korábban lehúzták a leplet a Ratchet EXP rendszerről, de ezt legalább közelebbről szemügyre lehetett venni. Korábban írt bemutatónkat itt megtekinthetitek. A lényeg, hogy a szerkezet tovább egyszerűsödött, de minden tekintetben javult. Ennél kevesebb alkatrészből már nehéz lenne megoldani.

Az immáron 25. fennállását ünneplő gyártó mintegy kvintesszenciaként jellemezte a PRC 1100 Dicut kerékszettjén, ami talán nem is nagy csúsztatás a részükről. A mérlegen ez a szett 1311 grammot nyom, az EXP reteszeléssel megáldott tárcsafékes 180-as agyakra épül, rejtett küllőzéssel és természetesen karbon felnikre. Ez a legkönnyebb tárcsafékes országúti kerékszett.

 

A másik, újdonságnak számító termékkör a gravel felhasználókat célozza. Élből három(x2) szett is érkezett: A kompromisszumok nélküli GRC 1400 Spline, a középhaladó GR 1600 Spline és az átlagosnál kicsit magasabb célokra szánt G 1800 Spline. Mindhárom kerékszett elérhető 650b és 700c méretben is, ezért az x2-es szorzó. Mindenki eldöntheti, mire szeretne építkezni, mit tart a legfontosabb elvárásnak a gravel járgányával szemben. Ha főképp terepezel, vagy a komfortot tartod fontosnak, akkor célszerű 650b-re alapozni ballonosabb gumival, de ha a gyorsaságot és az aerodinamikát részesíted előnyben, akkor a 700c méret lesz számodra a legjobb választás.

A stand idén szinte teljes mértékben a kerekekre fókuszált, ám volt kint egy szem teleszkóp és rugóstag páros. Az F 535 One / R 535 One az AM vonalra szánt termékkör, de igazából belekap már az Enduro míves műfajába is, mivel rugóúttartománya 130mm-től egészen 160mm-ig terjed 10mm-s ugrásokkal. A villa már járt nálunk teszten, ha részletesen kíváncsi vagy rá, itt találod.

 

A legjobbat azért a cikk végére tartogattam, bár fog külön is írás foglalkozni vele, de elöljáróban annyit, hogy a magasabbra pozicionált márkák standjain odafigyeltek a körítésre és kiemelt szerepet kapott a kávé, amely sarkalatos pont az éltemben. A DT Swiss standján ittam talán a legjobb kávét a négy nap alatt (többször is visszakóstolva), nem is csoda, hiszen a termékkörükhöz hasonló minőségi kávés parkkal települtek ki. A gép egy ECM Controvento a hozzá tartozó ECM V-Titan őrlővel, igazán lenyűgöző végeredménnyel.

 

A DT Swiss termékeit a Boneshaker forgalmazza, további hírek a Facebook oldalukon!

 

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.