fbpx

Cube 2022-es újdonságok 2. rész: Új Agree és e-bike minden mennyiségben

A Cube 2022-re is készült számos újdonsággal, amiknek a jelentős részét élőben tudtuk megnézni egy németországi gyárlátogatással összekötve. Múlt héten már bemutattuk az új össztelósokat és a top cyclo-cross kerékpárt, most pedig az e-bike kínálat, az új országúti és pár érdekesség kerül terítékre.

Nyugaton dübörög az e-bike eladás, többet adnak el elektromos rásegítéses montiból, mint hagyományosból (aminek én személy szerint nem örülök), így érthető, hogy ezerrel megy a pedelec mtb-k fejlesztése. Természetesen a Cube sem maradt ki ebből, komoly újdonságok vannak ezen a téren, ami részben nekik és részben a Boschnak köszönhető. ( A Bosch újdonságait ezen a héten mutatták be hivatalosan és már mi is mutathatunk róla képet.)

Elsőként kezdjük a merevfarú e-mtb-okkal. A Reaction Hybrid SLT 750 29-en nem csak a csillámos dizájn lett ütős, hanem technikai tartalom tekintetében is kaphat a Cube nagy piros pontot. Reaction Hybridből elég durva választék, nem is értem, hogy miért van szükség ekkorára, ezt már más modelleknél is felvetettem, de biztosan nem gyártanának ennyi típust, ha nem lenne rá igény. Na, de vissza a képen látható bringához, a legnagyobb dobás rajta a Bosch héten bemutatott Performance CX motorja, ami 85 Nm-t tud és egy 750 Wh-s akkumulátor biztosítja neki az energiát. A nem túl kicsi akkuhoz át kellett tervezni a vázat, olyan hosszú az akku, gyakorlatilag az alsó egészét elfoglalja, de a Cube ügyesen megoldotta, azon viszont mosolyogtunk, hogy az akku fedelet az eddigiekhez képest meg kellett fordítani, mert felül nem fért el a zármechanika. De ha már dolgozni kellett ezen a problémán akkor már fejlesztettek is rajta a németek, ezentúl egy jó tapintású gomb megnyomásával tudjuk kinyitni a fedelet. Bosch Kiox kijelzője egészen igényes, viszont már enélkül is tudjuk használni a kerékpárt, pontosan úgy működik, hogy a távirányító kábelei mennek a kijelzőbe és onnan le a motorhoz, viszont a sorból kihagyhatjuk a kijelzőt, úgy is fog minden működni. A kábelek végén található csatlakozók engem a Shimanora emlékeztetnek 🙂 . És ha már a kábelekről van szó, akkor azt is fontos megemlíteni, hogy ezentúl a vázon belül futnak.

 

Az új Bosch rendszeren túl is van újdonság a Reaction Hybridnél. Az egyik, ami engem teljesen letaglózott, a dupla kamrás nyeregvázcső. Kérdeztem, hogy erre miért van szükség, és azt a választ kaptam, hogy szeretnék 150 kg-ra emelni a súlylimitet és ez egy kritikus pont a vázon. Érdekes, lehet hogy mégis van alapja az elhízott e-ebike-os sztereotípiának?

A nyeregcsőbilincs is egy igazán praktikus konstrukció, valójában egy normál bilincs, de a hozzátartozó gyorszár egy 5-ös, 6-os imbuszkulcs, amivel a nyeregcsőbilincset is meg tudjuk húzni és a kerék átmenőtengelyeit is ki tudjuk venni, okos megoldás. Az új Cube e-montikra kitámasztót is lehet rakni, – igen, erre is van igény – amit szépen oldottak meg, egy flat mount konzollal tudjuk felcsavarozni őket, valóban esztétikus megoldás.

Az össztelós e-mtb a Stereo Hybrid, ami háromféle rugóúttal (120, 140, 160) és millió felszereltséggel kapható. A 120S szintén szép csillámos festésű és ugyanazok az újítások megtalálhatók rajta, mint a Stereo Hybridnél, ugyanúgy megkapta az új Bosch Performance CX egységet, a nagy akkut és a hozzátartozó alsócsövet. A dupla kamrás nyeregvázcső, a spéci nyeregcsőbilincs, a kitámasztó konzol is mind-mind megtalálhatóak ezen a pedelecen is. De ezzel még nem ért véget az újítások sora. Sok kritikát kapott a Cube a kerékszenzor miatt, hogy miért ilyen elavult megoldást használnak, és most változtattak rajta, a mágnest a féktárcsa mellé rakták, míg a szenzort ügyesen elrejtették a papucs mellé, igazán elegáns megoldás lett. Nem szabad még megfeledkezni a váltófülről sem, most már mindegyik modellben a SRAM UDH váltótartó füle van, ami egyszerűsíti a cserét, legalábbis könnyebben fogunk fület találni hozzá, hiszen a boltosoknak nem kell majd ezerféle fület tartani.

A Stereo Hybrid 140T egy durvulósabb modell, ebbe mindenből erősebbet raktak, a villa, a rugóstag, a kerekek mind keményebb felhasználásra lettek kitalálva. Két érdekesség fedezhető fel ezen a modellen, az egyik a felnyitható E-Thirteen láncvezető, ami szereléskor jön igazán jól, a másik pedig a nyitható töltőcsatlakozó fedő, szeretem az ilyen megoldásokat. És persze ebben is az új Bosch rendszer zümmög.

A Stereo Hybrid 160 HPC Actionteam nem csak megjelenésében igazán ütős, ez a modell is minden fejlesztést megkapott, álombringa lehet azoknak, akik egy lejtőzős e-mtb keresnek.

Trekking pedelec vonalon is nagyon ott van a Cube, millió modelljük van, bár a kicsi kiállító terembe csak hármat állítottak ki, de azok is jól mutatták, hogy mindenük is van. Még arra is figyeltek, hogy a fejcső karbon kerékpárra emlékeztessen, bár ezt nem igazán értettük, viszont a normál láncváltók mellett a szíjhajtás és az agyváltó is ott van a repertoárban, természetesen bontható támvilla mellett.

Egy folding e-bike is ott volt a teremben, de ezzel biztosan nem fogunk mostanában a boltokban találkozni, ugyanis ez még csak egy 3D nyomtatott kerékpár volt és a mai helyzetben eléggé lelassultak a gyártási és fejlesztési folyamatok, viszont előremutató, hogy ilyet is tervez a Cube és valamikor biztosan piacra kerül.

Az e-országútikat teljes egészében levette a Cube a palettáról, egyszerűen azért, mert alig adtak el belőle 1-2 darabot. Az országunkért is felelős menedzser elmondta, hogy kénytelenek voltak belátni, hogy egyszerűen nincs igény ezekre és leálltak a gyártással. A legjobb tudomása szerint más márkák is szenvednek az e-országútik eladásával. Nem kizárt, hogy mások is követni fogják a Cube-ot ezen modellek megszüntetésében.

Az országútiknál az Agree teljesen megújul, gyakorlatilag teljes egészében a Litening formavilágát kapja meg, aerodinamikusabb lesz, mint a régi modell. Geometriában kissé komfortosabb pozícióhoz tervezték, mint a csúcsmodell Liteningot, várhatóan nagyon sokan fogják szeretni. Technikai tartalomban sincs szégyenkezni valója, sőt… amit lehet integráltak, a bovdenek végig belül futnak, lesz integrált kormányos verzió és mindenféle szettel elérhető lesz, pl az új Shimano Dura-Ace-szel és Ultegrával is, bár ilyen verzió nem volt kiállítva, mert még ők sem kaptak belőle, kíváncsian várjuk, hogy mikor lesz ténylegesen elérhető.

Egy különlegesség is található az új Agree-n, egy aerodinamikus tároló doboz, amibe bele tudjuk tenni a belsőt, marokszerszámot, meg még pár apróságot, ami a bringázáshoz kellhet, de könnyedén eltávolítható, ha valakinek nincs rá szüksége vagy zavarja.

 

A festések is egyediek, a képen látható fehér sem egyszerű fehér, hanem divatos csillámos, de a női verzió is igazán jól néz ki (még én is bevállalnám szó nélkül), ezenkívül Liteningból is egy gyönyörű festésű volt kiállítva, kékeszöld festés, ami alatt látszódott a karbon minta.

A Cube kiegészítők terén is már mindent kínál, teljes fejvédőválaszték különleges modellekkel (pl lámpa vagy gopro konzollal), nyergek minden mennyiségben és a hagyományosokon túl van köztük pár modern geometriájú (amiből én is szívesen bevállalnék egyet). Aztán sárvédők, csomagtartók, pumpák, zárak, lámpák, pedálok… tényleg nem jut eszembe olyan, ami nem lenne nekik kiegészítőből, és semmi sem gagyi, bár ez nem meglepő, a minőséget már megszokhattuk a Cube-tól.

Ruházatból is nagyon széles a paletta, bár nagyon sok a fekete ruhadarab, ami még nekem, a fekete színt kedvelőnek is sok egy kicsit, viszont cserébe bármihez felvehetjük őket, meg a Cube kerékpárunkhoz és biztosan passzolni fog.

Cipőből van pár érdekes modell, a karbontalpas csúcs országúti cipő elég ígéretes, de az eggyel alatta lévő tépőzárás, kedvezőbb árú modell is jónak tűnik. Ezenkívül van klasszikus montis cipő is, de a kínálatban találunk DH és enduro cipőt is. Kérdés, hogy mennyi jut el ezekből hazánkba, de ha lesz rá igény akkor biztosan rendelnek belőle idehaza is.

Cube 2022-es újdonságok 1. rész: Megújult fullyk, új top cyclo-cross versenygép!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo