A CST kerékpárgumik palettája továbbra sem hemzseg a több szempontból a világ legjobbjának titulált modellektől, pont azt nyújtják, amire a legtöbb bringásnak szüksége van: funkciójukat jól teljesítő köpenyeket és belsőket.
Bár a profi versenysportban is jelen vannak már az olasz profi csapat, a CSF Bardiani révén, valamint Bart Brentjens mountain bike csapatának névadójaként, a CST kerékpár gumi mégis azoknak a választása, akik nem szeretnének lényegesen több pénzt kifizetni egy hasonló termékért, ami ugyanabban a gyárban készül, csak egy jobban csengő felirat virít az oldalán…
A CST gyárban más márka csúcsmodelljei is készülnek, de saját logóval is elérhetők külsők, jóval kedvezőbb árfekvésben. A CST márkájú kerékpáros gumiköpenyeket a Cheng Shin Tire készíti 1967 óta, a kínai cég 25.000 ember foglalkoztat, amely akárhogy is nézzük, két kisebb hazai város teljes lakossága. Az üzemeikben világszínvonalú gyártóberendezéseket alkalmaznak, innovatív technológia és a minőség iránti elkötelezettség jellemzi az ipar egyik vezető gumigyártóját.
A cég nagyon erős BMX gumiabroncsok terén, országúti, mountain bike, túra és speciális, még Fatbike vagy szöges gumik is szerepelnek a kínálatban. Természetesen számos más kategóriában is kínálja termékeit: motorkerékpárok, terepjárók , autók, teherautók, targoncák, mezőgazdasági és kerti gépek ugyancsak CST külsőkön gördülnek. A CST a legszigorúbb nemzetközi szabványok szerint készíti termékeit, pl. DOT (US Department of Transportation), ISO 9001, E-Mark, TS 16949.
Bár a CST mögött kevésbé hangos marketingosztály, ettől még hasonlóan modern technológiával készülnek a gumiabroncsok, mint a jóval drágább márkák esetében. Érdemes megemlíteni a többszintű defektvédelmet, ami annál fokozottabb, ahogy nő a fogyasztói ár. A katalógusból egyszerűen kiderül, hogy milyen gumival van dolgunk, a „Protection Level” után egy szám szerepel 1-től 6-ig. A Dual Compound anyagösszetételű gumiknál például a futófelület középső része már megerősített szövetből készül, egyébként pedig különböző kódok jelölik a különböző defektvédelmi technológiákat:
HP – High Protection
A High-protection védelemmel ellátott külsőkbe a gyártási eljárás során az abroncs szövetváza és a futófelület közé egy extra (5 mm vastag) gumibetét kerül. Ez a nagy ellenállású betét minden szúró tárgy behatolását megnehezíti, így sikerrel gátolja meg a defekt kialakulását.
EPS – Exceptional Puncture Safety
Az EPS védelemmel ellátott külsők szövete és futófelülete között egy szabadalmaztatott polyfiber réteg biztosítja a kimagasló védelmet. A szuperkönnyű, sűrű szövet megelőzi külső tárgyak (tövis, szilánk) behatolását, a külső megrongálódását.
1,5 mm-es, gumiba ágyazott Kevlar® betét a futófelület és a szövetváz között. A Kevlar® szövet ellenáll az éles tárgyak okozta behatásoknak (vágás, szakadás), valamint 1,5 mm-es vastagsága révén szúrt defekt ellen is védelmet nyújt.
Az APL defektvédelemmel ellátott külsőkbe a gyártási eljárás során egy 0,7 mm vastag gumiréteget integrálnak a gumiabroncs futófelülete és belső szövete közé. Ez a plusz gumiréteg segít megelőzni a gumi átszúródását.
Az újdonságok között érdemes megemlíteni z országúti Cito-t, ami egy csúcsminőségű peremes gumi, 6-os szintű defektvédelemmel! Ráadásul tömege a komoly defektvédelem ellenére is versenyképes marad a legdrágább konkurensekkel is, 2 mm-es szélességben alig lépi túl a 200 grammot, 23 mm-es szélességgel pedig alatta marad. Megújul a Bardiani csapat által használt Stradale szingó is, szintén 6-os szintű defektvédelemmel.
Újdonságként jelentették be idén az CST XPEDIUM családot (amiről bövebben már korábbi cikkünkben írtunk), ezek a gumik minőségi, költséghatékony megoldást kínálnak az általános közlekedésre használt kerékpárok számára. Ideális munkába járóknak, mindennapos használatra, de ugyanúgy beválhat túrázáshoz, hétvégi kirándulásokhoz vagy egyéb szabadidős kerékpározáshoz rendszeresített kerékpárok esetében.
Az XPEDIUM többféle szélességben és kerékméret számára áll rendelkezésre, így többé-kevésbé bármilyen általános használatú kerékpárra felszerelhető. Megbízható társ, mivel a gyártó a modellcsaládot hatékony 6-os szintű „Double Breaker (EPS+APL)” defektvédelemmel látta el, futófelülete szilárd burkolatra optimalizált, mindazonáltal nem kívánja meg a tükörsima felületet – ilyet a honi utakon úgysem sokat látunk! A közlekedők biztonságát az oldalfalra felvitt Reflex fényvisszaverő-technológia fokozza.
További információk a hazai forgalmazó honlapján: http://bikefun.hu/products/3aece1d90083a13776b7f96369ce1cf0