fbpx

CST kerékpár gumik 2017: továbbra is, továbbra sem…

A CST kerékpárgumik palettája továbbra sem hemzseg a több szempontból a világ legjobbjának titulált modellektől, pont azt nyújtják, amire a legtöbb bringásnak szüksége van: funkciójukat jól teljesítő köpenyeket és belsőket.

cst_2017_001

Bár a profi versenysportban is jelen vannak már az olasz profi csapat, a CSF Bardiani révén, valamint Bart Brentjens mountain bike csapatának névadójaként, a CST kerékpár gumi mégis azoknak a választása, akik nem szeretnének lényegesen több pénzt kifizetni egy hasonló termékért, ami ugyanabban a gyárban készül, csak egy jobban csengő felirat virít az oldalán…

cst_2017_009

cst_2017_002A CST gyárban más márka csúcsmodelljei is készülnek, de saját logóval is elérhetők külsők, jóval kedvezőbb árfekvésben. A CST márkájú kerékpáros gumiköpenyeket a Cheng Shin Tire készíti 1967 óta, a kínai cég 25.000 ember foglalkoztat, amely akárhogy is nézzük, két kisebb hazai város teljes lakossága. Az üzemeikben világszínvonalú gyártóberendezéseket alkalmaznak, innovatív technológia és a minőség iránti elkötelezettség jellemzi az ipar egyik vezető gumigyártóját.

A cég nagyon erős BMX gumiabroncsok terén, országúti, mountain bike, túra és speciális, még Fatbike vagy szöges gumik is szerepelnek a kínálatban. Természetesen számos más kategóriában is kínálja termékeit: motorkerékpárok, terepjárók , autók, teherautók, targoncák, mezőgazdasági és kerti gépek ugyancsak CST külsőkön gördülnek. A CST a legszigorúbb nemzetközi szabványok szerint készíti termékeit, pl. DOT (US Department of Transportation), ISO 9001, E-Mark, TS 16949.

cst_2017_004

Bár a CST mögött kevésbé hangos  marketingosztály, ettől még hasonlóan modern technológiával készülnek a gumiabroncsok, mint a jóval drágább márkák esetében. Érdemes megemlíteni a többszintű defektvédelmet, ami annál fokozottabb, ahogy nő a fogyasztói ár. A katalógusból egyszerűen kiderül, hogy milyen gumival van dolgunk, a „Protection Level” után egy szám szerepel 1-től 6-ig. A Dual Compound anyagösszetételű gumiknál például a futófelület középső része már megerősített szövetből készül, egyébként pedig különböző kódok jelölik a különböző defektvédelmi technológiákat:
hp

HP – High Protection

A High-protection védelemmel ellátott külsőkbe a gyártási eljárás során az abroncs szövetváza és a futófelület közé egy extra (5 mm vastag) gumibetét kerül. Ez a nagy ellenállású betét minden szúró tárgy behatolását megnehezíti, így sikerrel gátolja meg a defekt kialakulását.

epsEPS – Exceptional Puncture Safety

Az EPS védelemmel ellátott külsők szövete és futófelülete között egy szabadalmaztatott polyfiber réteg biztosítja a kimagasló védelmet. A szuperkönnyű, sűrű szövet megelőzi külső tárgyak (tövis, szilánk) behatolását, a külső megrongálódását.

kiKI® – Kevlar Inside

1,5 mm-es, gumiba ágyazott Kevlar® betét a futófelület és a szövetváz között. A Kevlar® szövet ellenáll az éles tárgyak okozta behatásoknak (vágás, szakadás), valamint 1,5 mm-es vastagsága révén szúrt defekt ellen is védelmet nyújt.

aplAPL – Anti Puncture Layer

Az APL defektvédelemmel ellátott külsőkbe a gyártási eljárás során egy 0,7 mm vastag gumiréteget integrálnak a gumiabroncs futófelülete és belső szövete közé. Ez a plusz gumiréteg segít megelőzni a gumi átszúródását.

cst_2017_005

Az újdonságok között érdemes megemlíteni z országúti Cito-t, ami egy csúcsminőségű peremes gumi, 6-os szintű defektvédelemmel! Ráadásul tömege a komoly defektvédelem ellenére is versenyképes marad a legdrágább konkurensekkel is, 2 mm-es szélességben alig lépi túl a 200 grammot, 23 mm-es szélességgel pedig alatta marad. Megújul a Bardiani csapat által használt Stradale szingó is, szintén 6-os szintű defektvédelemmel.

cst_2017_006

Újdonságként jelentették be idén az CST XPEDIUM családot (amiről bövebben már korábbi cikkünkben írtunk), ezek a gumik minőségi, költséghatékony megoldást kínálnak az általános közlekedésre használt kerékpárok számára. Ideális munkába járóknak, mindennapos használatra, de ugyanúgy beválhat túrázáshoz, hétvégi kirándulásokhoz vagy egyéb szabadidős kerékpározáshoz rendszeresített kerékpárok esetében.

cst_2017_007

Az XPEDIUM többféle szélességben és kerékméret számára áll rendelkezésre, így többé-kevésbé bármilyen általános használatú kerékpárra felszerelhető. Megbízható társ, mivel a gyártó a modellcsaládot hatékony 6-os szintű „Double Breaker (EPS+APL)” defektvédelemmel látta el, futófelülete szilárd burkolatra optimalizált, mindazonáltal nem kívánja meg a tükörsima felületet – ilyet a honi utakon úgysem sokat látunk! A közlekedők biztonságát az oldalfalra felvitt Reflex fényvisszaverő-technológia fokozza.

További információk a hazai forgalmazó honlapján: http://bikefun.hu/products/3aece1d90083a13776b7f96369ce1cf0

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.