fbpx

Continental Contact Urban teszt: Az etalon városi kerékpárgumi

A Continental Contact Urban egy ízig-vérig városi gumi, a német gyártó mindennel felruházta, amire a hétköznapi közlekedés során szükség lehet: megnövelt védelem a defektek ellen, gyors, tartós és jól tapadó gumiösszetétel, fényvisszaverő csík a jó láthatóságért, széles méretválaszték, hogy mindenki megtalálja a városi kerékpárjára megfelelőt.

A városi kerékpároknál épp ugyanolyan fontos a megfelelő gumiválasztás, mint a sportcélú bringáknál, hiszen a napi közlekedés során is bőven akad olyan helyzet amikor szükségünk lehet a felhasználásnak megfelelő jó gumira, elég csak arra gondolnunk, hogyha hirtelen meg kell állni akkor a fékút nagyban függ a gumi tapadásától, ugyanez igaz a kanyarokra, főleg ha nedves időben kerékpározunk. Ezenkívül a defektvédelem is kulcskérdés, mert a városban gyakran akadnak olyan tárgyak (üvegszilánk, szög, fémdarab, éles padka, stb), amik kárt tehetnek a guminkban és senki nem szeret defektet szerelni (ha egyáltalán meg lehet javítani) ha éppen siet valahova. Az sem baj, ha a gumi nem kopik el rövid idő alatt és több éven keresztül tudjuk használni és extraként jól jön ha reflexcsíkos az oldalfala, ugyanis a láthatóság sem utolsó szempont a városi a forgalomban, főleg az őszi-téli időszakban. A Continental ezért tervezte meg a Contact Urbant, ami egy minden igényt kielégítő városi kerékpárgumi.

Technológiák

A magas szövetsűrűséget már említenem sem kellene egy Contitnental guminál, de mivel egy városi gumiról beszélünk, ahol tényleg nem megszokott a piacon, hogy versenygumikkal megegyező vagy azoknál magasabb szövetsűrűséget használnak a gyártók ezért fontos kiemelni, hogy a Contact Urban 180tpi-s szövetsűrűséggel rendelkezik, ami sokban befolyásolja a gumi tulajdonságait, általánosságban elmondható, hogy gyorsabbak, könnyebbek és kényelmesebbek az ilyen gumik.


Amiről mindenképpen beszélni kell a Contact Urban kapcsán az a SafetyPro defektvédelem, egy nejlonból szőtt defektvédőréteg került ezekbe a gumikba, amíg magas 6-os szintű védelmet biztosítanak, csak 1 ponttal maradnak el a Contact Plus és Contact Plus City gumik védelmétől, viszont a rugalmas rétegnek köszönhetően jobban gurul és jobban tapad, na meg nem mellesleg jóval könnyebbek a SafetyPro technológiával felvértezett gumik, például az Urban feleolyan tömeggel rendelkezik mint az azonos méretű Plus gumik, ami azért már érezhetően befolyásolja a menetdinamikát.


A PureGrip gumiösszetételt választotta a Continental ehhez a gumihoz, ami kopásállóságban elég jó és alacsony gördülési ellenállás mellett jól tapad. A láthatóság is fontos szempont, ezért reflexcsíkok találhatóak a Contact Urban oldalfalán. És amit még fontos kiemelni a gumi kapcsán az az E50 felirat az oldalfalán, ami azt jelenti, hogy S-pedelecekre is bátran felrakhatjuk a Contact Urbant, nem fogja meghatni az 50 km/h-s sebesség sem, a gumi felépítése olyan erős, hogy az e-bike-ok okozta megnövekedett tömeget és terhelést is bírja. Kb minden városi bringán használatos méretben elérhető, így az garantáltan nem lesz akadály, hogy nem találunk belőle méretet a kerékpárunkra. Mi 42-622-es méretet kaptunk belőle a tesztre.

Felszerelés

Könnyen, szerszámok nélkül felraktam a Continental Contact Urbanokat a felnikre, igazából ezt is várom egy városi gumitól, mert fontos, hogy könnyen szerelhető legyen, a legnagyobb defektvédelem mellett is megeshet, hogy valami kiszúrja, kivágja a gumit, annyi szemét található a városokban az utakon. Szerencsére drótos a pereme, ami sokban segíti a felrakást, egyébként nem is nagyon látni más peremmel készült városi gumit, hiszen itt nem feltétlenül a grammokról szól a dolog. Bár a Contact Urban a jó szövetszerkezet és SafetyPro technológia miatt éppen könnyű, a tesztelt 42-622 méretben a gyári adat szerint 545 gramm, ami a mérésem is alátámaszt, mindkét gumit 540-550 gramm közé mértem (a kis konyhai mérlegen nehéz megállítani a drótos gumikat). A 19-es belső szélességű felnin 3 baron 40 mm-es szélességet mértem rá, ami 4,5 baron már 42 mm volt és egy szélesebb felnin akár egy picit lehet több is, tehát mérethelyesek a gumik. A maximum nyomásuk 6 bar, ami jól jöhet a 100+ kg-os pedelecek használóknak, mert ők is tudják felütésbiztos nyomáson használni.

Menet közben

Az első dolog, ami feltűnt, hogy nagyon jól gurulnak a Contact Urbanok, pedig viszonylag alacsony nyomáson használtam őket, ugyanis szeretem a kényelmet városban is, utálom amikor szétráz az agyonfoltozott út, ezért csak 3 barra fújtam a gumikat, de nagyon jól haladt a bringa. Ezzel már mindenképpen belopta magát a szívembe a Contact Urban, mert szeretek mindenhol gyorsan menni és elég idegesítő tud lenni amikor a gumi fog vissza. Kanyarban nagyon jól tapad, szépen lehet döntögetni, egyszer sem sikerült megcsúsznom vele, pedig nem vagyok az az óvatoskodó típus. A nagy felület és a mintázat poros, koszos úton is tart rendesen, sőt esőben is meglepő volt, hogy mennyire nem akar megcsúszni a bringa, az elmúlt pár évben nem mentem olyan gumival ami ilyen jól tapadt volna vizes aszfalton. A mintának egy hátránya van, hogy már kis sebességnél is feldobálja a vizet ezért mindenképpen kell sárvédő, ami egyébként egy városi bringán alapvetőnek kéne lenni 🙂 . Menettulajdonságban abszolút etalon a Contact Urban, gyors, jól tapad, biztonságos, ennél nem is kell több.

A defektvédelem végig jól működött, pedig mentem át vele üvegszilánkon, használtam parkban kavicsos úton, nem tudok rá rosszat mondani. Ebben a kérdésben általában hiszek a gyártóknak, mert tesztelik, szurkálják laborban a gumikat és úgysem dobnak piacra (főleg egy Continental szintű vállalat) olyan gumit, amiben nem működik jól a defektvédelem. Kopás az első gumin szinte nem is látszik, valószínűleg elég tartós lesz így ez a gumi, szerintem alattam (csak pár km-es távokat teszek meg városban) hamarabb fog elöregedni, mint elkopni. A reflexcsíkot szeretem kiemelni a városi gumikon, mert oldalról olyan szintű láthatóságot biztosít, mint amit semmilyen lámpa vagy prizma nem tud.

Esős időben kb ennyit lát belőlünk oldalról egy autós városban

Kinek ajánlom?

A válasz nagyon egyszerű. Olyan városi bringásoknak és pedelec használóknak, akiknek igenis fontos, hogy a gumi könnyű legyen és jól lehessen vele haladni, de a maximális defektvédelemről sem mondanának le. Ezenkívül a Contact Urban az alacsony tömege miatt trekking guminak is jó választás lehet azoknak, akik egy biztonságos gumit keresnek és csak aszfalton kerékpároznak.

 

Ajánlott fogyasztói ár: 14 660 Ft

További információkért kattints ide.

További felhasználói tapasztalatokat a Continental Contact Urbanról ide kattintva olvashatsz.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo