fbpx

ATom blog: 27,5 vagy 29 col? Lehetne mindkettőt?

Nem elég, hogy nem tudod eldönteni, hogy a 26-os, a 27,5-es, vagy a 29-es kerékméretű bringa illene hozzád? Mit szólnál egy hibridhez?

A 29 colos gépek tavaly – és nálunk inkább idén – eléggé belekavartak az állóvízbe. Sokan azon gondolkoznak, hogy akkor ez vajon most nekik való vagy sem. Mindenki teszteket olvasgat, hogy ki mit hoz fel pro, és kontra a kisebb és a nagyobb kerékméret tekintetében. Lesz nekünk is rövidesen egy cikkünk ennek kapcsán, de teljesen más megközelítésből. Most nem is törnénk lándzsát egyik vagy másik méret felett, majd ott és akkor kifejtjük.

29_650b_1

Lassan úgy néz ki, hogy már van három fő kerékméret, amiből választani kellene. De ha már levesszük a szemünket a kerékpározás technikától is függetleníthető élményéről, akkor dobjuk fel azt a kérdést, hogy mi van akkor, ha valaki szeretne részesülni a 29-es kerék mindenen átgázoló élményéből, de nem akar lemondani a kisebb kerekű bicaj jobb manőverező képességeiről sem? Akkor bizony neki hibrid gép kell.

29_650b_2

Végül is két kerekünk van, miért ne lehetne a kettő különböző? Persze ezen most megrökönyödsz, mert fejben már ki is számoltad, hogy a 3 kerékméretnek hány kombinációja lehetséges, és rájössz, hogy további 3 értelmes variáció lehetséges a jelenlegi 3 mellé… Lehet, hogy ez a különböző kerékméret dolog elsőre olyan légből kapottnak, vagy erőltetettnek tűnhet, de ha jobban szétnézel a kétkerekűek körében, akkor jócskán találhatsz példákat ebből a felállásból is.

Hogy mást ne mondjunk, az összes krosszmotornál alapból ez a felállás játszik. A BMX-ek 90%-án elöl nagyobb a gumi, mint hátul. A triál gépek kiskerekű kategóriájában is kisebb egy mérettel a hátsó kerék, mint a 20-as első. Hidd el, van előnye ennek a felállásnak. Az viszont valószínű, hogy tömeggyártók terén még pár évig ismét beköszönt az „útkeresés” időszaka, és kivárnak, hogy miként dönt a vásárló. Melyik méretet favorizálja majd, Addig is az egyedi gyártók egészen biztosan ki fogják elégíteni azokat az igényeket, amikor valaki kétféle kereket szeretne használni egyazon bringában.

29_650b_4

Na de a titánlemez ülést, már mi is fölöttébb durvának találjuk. Ennek konkrétan semmi előnye nincs.

Szerző és fotók: Ardó Tamás

A cikk eredetileg itt jelent meg: https://bikepro.hu/atom_blog

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.