fbpx

A Rock Shox elektonikus lockoutja

Új, intelligens elektronikus rugóstagokkal szerelik a Hai Bike, Ghost és Lapierre bringákat. Sajtótájékoztató keretében mutatták be a svájci Portes du Soleil-ben a Rock Shox új e:i névre keresztelt elektronikus rugóstag rendszerét.

Korábban már írtunk a Fox elektromos rugózási rendszeréről és a Cannondale SIMON-ját is bemutattuk, most ismét egy újdonságról íszámolhatunk be.

Az Accell Group márkái (Hai Bike, Ghost, Lapierre) a Rock Shox-szal, Trelock-kal együttműködve és az École Centrale Lyon tudásbázisára építve mintegy 5 éves munkával fejlesztette ki az új automata és intelligens elektronikus rugóstagot.


A rendszer alapja az elektromotoros állítóval felszerelt Rock Shox Monarch RT3-as rugóstag, ami automatikusan kapcsolgat az öt különböző rugózási mód közt.


A jeleket a kormányon elhelyezett központi egységből kapja, amit három szenzorból nyert adatok alapján kalkulál:
– az első a középcsapágynál levő a pedálozást érzékeli,
– van egy gyorsulásmérő szenzor az óra alatt és
– az első villában levő a rugózás intenzitását és frekvenciáját méri, hogy másodpercenként 10 jelet továbbítson a rugóstag felé.

A rendszer megkülönbözteti a fentről és lentről érkező ütéseket. Így a fentről érkezőknél blockolni tudja a rugóstagot, az út felől érkezőket pedig maximálisan kisimítja. A rugóstag 5 állása közül három nyitott, egy félig nyitott és egy pedig zárt. A kormányon elhelyezett kar segítségével pedig magunk is szabályozhatjuk a rugóstagot.

További specifikációk:
– 1 kHz-es frekvencián való működés (a wireless rendszer jelentősen lassabb kommunikációt enged)
– 0,1 mp alatt kerül nyitott állapotba (a zárás kicsit lassabb)
– maximális rugóstag állítások száma: 120/perc
– akkumulátor üzemideje: ~ 25 óra
– rugóstag állapotok: teljesen automata (öt további lépésre osztva), nyitott, félig nyitott, zárt.

Az e:i-rugózási rendszer mintegy 350 grammal nehezebb, mint egy normál lockout kar nélküli Monarch rugóstag.
Több mint 20 kerékpár érkezik az új rugózási rendszerrel a Hai Bike, Ghost, Lapierre márkák közül. Ezzel a teljes palettát lefedik, lesz köztük 26″-os, 29″-os és az új trendet követő 650B kerékméretű is.

fotó: Wolfgang Watzke, Maxi Dickerhoff

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.