A Magyar Kerékpárosklub és a Rendőrség becslése szerint több mint tizenötezren vettek részt az I bike Budapest bringás felvonuláson. A demonstráció és örömtekerés idei célja volt, hogy Budapest következő főpolgármestere végrehajtsa azt a Kerékpárosklub által összeállított 12 pontot, amivel olyan város teremthető, ahol mindenki bringára tud ülni.
A szervezők szeretnék, ha ez nem csak egy hétvégi program lenne, a bringás felvonulás megmutatja, milyen jó hely az a város, ahol fiataloktól idősekig bárki bringára tud ülni.
“Szeretnénk, hogy az év másik 364 napján is bringás város legyen Budapest!” – mondta Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.
A menetet ismét Désirée Bonis, a Holland Királyság magyarországi nagykövete nyitotta meg, a világ legbringásabb országa több mint 15 éve segíti a magyar kerékpáros fejlődést és az I bike Budapest felvonulást. Idén a Dán Királyság magyarországi nagykövetsége is támogatóként csatlakozik az ország legnagyobb bringás felvonulásához!
12 pont a bringás Budapestért:
Az önkormányzati választásokra készülve a szervezők egy 12 pontos fejlesztési javaslatcsomagot is összeállítottak, amely a városi kerékpározás további terjedéséhez a következő öt éves önkormányzati ciklusban a szerintük feltétlenül szükséges intézkedéseket tartalmazza.
A javaslat fő pontjai a következők:
– Forgalomarányos kerékpáros költségvetési keret létrehozását
– Kombinált közlekedést népszerűsítését
– Biztonságosan kerékpározható pesti rakpartot, Rákóczi utat, Petőfi- és Szabadság hidat, és biztonságosan megközelíthető Lánchidat kérnek
A Kerékpárosklub által készített 12 pont a bringás Budapestért javaslatcsomag itt érhető el:
https://kerekparosklub.hu/hirek/cikk/a-kerekparosklub-12-pontja-a-bringas-budapestert
Ezt vállalják a főpolgármester-jelöltek 2029-ig
A főpolgármester-jelöltek, függetlenül politikai hovatartozásuktól, vállalásokat tettek a városi kerékpáros közlekedés fejlesztésére vonatkozóan. A kerékpáros infrastruktúra fejlesztése nemcsak egyetlen politikai irányzathoz köthető, hanem a város minden lakosának, kerékpározó vagy nem kerékpározó érdekét egyaránt szolgálja. Minden jelölt konkrét ígéreteket tett arra vonatkozóan, hogy a következő önkormányzati ciklus során milyen lépéseket kíván tenni a városi kerékpárok terjedéséért, a biztonságos és kerékpárosbarát fővárosi közlekedésért.
A válaszokból kiderül, hogy a főpolgármester-jelöltek még inkább kerékpározhatóvá szeretnék tenni Budapestet a következő években, a megvalósítás terén viszont némileg eltérnek az elképzeléseik.
A Kerékpárosklub a jelöltek következő 5 évre vonatkozó vállalásait módosítok nélkül, mindenki számára elérhető módon közzétette az oldalán:
Az 5 éves bringás terv – Ezt vállalják a főpolgármester-jelöltek 2029-ig