2016-ra nagyjából az összes cuccát áttervezte a FOX. Új csillapítási rendszerek, rugóstagok, és alkatrészek érkeznek az amerikai óriástól.
FOX 32
A villa világbajnokok ajánlásával! 2014-ben Julien Absalon és Catherine Pendrel is ilyen villával lett világbajnok és XC bringák százaiba szerelik be a 32 mm-es becsúszóval rendelkező 100/120 mm-t mozgó teleszkópot. Az új FIT4 cartridge került bele, ami egy teljesen zárt rendszer. Három nyomófokozati állása van: Open-Medium-Firm, így a terepnek megfelelőre tudod hangolni. Emellett 22 fokozatú kis sebességű kompresszió csillapítási beállításra van lehetőség. A FIT4 a CTD-t és ezzel együtt az RC2-es csillapítást váltja, de durván lesarkítva ugyanazt tudja, csak több beállítási lehetőséggel, szebb mozgással. Mindhárom kerékméret megmarad a kínálatban, és akár hagyományos gyorszárral is megrendelheted. Anodizált (Performance Series), és Kashima Coating (Factory Series) bevonatú becsúszókkal lesz kapható.
FOX 34
A 650B és 29”-os kerekekkel kompatibilis 34 mm-es becsúszószárú villát teljesen áttervezték. 120-150 mm közötti rugóutakkal lehet számolni, ami persze függ a kiviteltől. Csökkent a villa súlya, nőtt a merevsége, belekerült a már ismertetett FIT4 cartridge, és a FLOAT Air Spring levegős rugózás is. Ez utóbbi a 32, 34, és 40-es villákban lesz megtalálható. Még könnyebb lett a levegős rész, és sokkal kisebb erővel indul meg, így nőtt az érzékenysége is. Pozitív és negatív kamrája is van, melyek egymás ellen dolgoznak tekerés közben. Különlegessége, hogy 650B+ kivitelben is kapható lesz, ami 3.25-ös gumikat fogad.
FOX 36
A hosszú rugóutas, enduro gépekhez készülő 36 mm-es szárakkal rendelkező teleszkópot használta 2014. enduró világbajnoka Jared Graves, és Tracy Moseley is. Némileg csökkent a villa súlya, és elérhető lesz univerzális QR15/QR20, vagy QR15-ös tengellyel is. Mindhárom kerékméret szerepel a kínálatban, és a Kashima Coating bevonat is jár a Factory Series modellekhez. Rugóútban 140 mm-től 180 mm-ig terjed a skála.
FOX 40
Bármilyen meglepő is az előzmények után, de 2014. férfi illetve női downhill világbajnoka is FOX 40-et használt. Az új dh villába szintén FLOAT levegős részt építettek, a Performance széria modelljei FIT4 LSC, a Factory csúcskategória pedig FIT4 HSC csillapítóegységet hordoz magában. A lábak hátulján találsz egy kis kiegyenlítő szelepet, ami akkor van segítségünkre, ha mondjuk otthon állítottuk be a levegő nyomást és 2500 méteren szállunk ki a felvonóból.
FLOAT X2
Az állítgatás fetisiszták főnyereménye lesz az új levegős tag, mivel minden paramétere szabályozható. A kamra nyomással a SAG-et, a piros és kék két imbusznyílású forgatógombbal pedig a kis és nagy sebességű kompresszió illetve visszaút csillapítást tudjuk testre/pályára szabni. A levegőkamra EVOL névre hallgat, ami az Extra Volume Luftkammer, vagyis extra méretű levegőkamra rövidítése. Minél nagyobb ez a kamra, annál kisebb ütés szükséges a megindulásához, vagyis érzékenyebb lesz a tag. A becsúszószár Kashima Coating bevonatú a kisebb súrlódás elérése érdekében.
DHX2
A keményebb freeride/dh gépekbe való rugóstag már nem levegős, hanem rugós mozgású, de már az új, még a titánnál is könnyebb SLS (Super Light Steel) acél rugóval készül. A rugó előfeszítésén kívül a kis és nagy sebességű kompresszió, illetve visszaút csillapítás is állítható. Megnőtt a túlfolyótartály mérete is, így a több olaj nehezebben melegszik fel, és konrolláltabb a csillapítás is.
FLOAT X
Trail és enduró gépekbe tervezték az új FLOAT X rugóstagot ami nem csak az EVOL kamrát kapta meg, hanem opcionálian kormányról is vezérelhető, három fokozatú kompresszió csillapítással (kvázi CTD) is ellátták. Becsúszója szintén Kashima bevonattal rendelkezik.
FLOAT DPS
Végül, de nem utolsó sorban megújult az XC/AM össztelósokba szánt rugóstag is. EVOL levegőkamrával, és az új három fokozatú DPS kompresszió csillapítással is felvértezték, mely teljesen zárt lockout állsal rendelkezik.
Kabolt
Ultrakönnyű tengely azoknak, akiknek a grammok többet jelentenek a másodperceknél, ugyanis a kerék kivételét lassítja az imbusz kitekerése. Úgy látszik Geoff Kabush meggyőzte a FOX-RAD fejlesztőcsapatot ennek a létjogosultságáról, így a gyorszárnál 40 grammal könnyebb QR15-ös tengelyed lehet feket vagy narancs színben.
A FOX termékeket keresd a forgalmazó partnerboltjaiban!