fbpx

Leg-leg-leg: a legrégibb ma fennálló kerékpármárka

Kerékpáros leg-leg-leg rovatunk ezen a héten a drótszamarak gyökereihez ás le: melyik a legrégibb ma fennálló kerékpármárka? A választ sokan álmukból felrisztva is azonnal tudják: a Bianchi névben a világ legidősebb kerékpármárkáját tisztelhetjük, anno a „porfelhőlovagok” kerékpárvázain is fel-feltűnt a patinás olasz cég neve, illetve ikonikus fejcsőemblémája.

bianchi_5

Fausto Coppi az első nagy kerékpáros csillag, aki örgbíteti a mindenki által ismert márkanevet és emblémát. Érdemes megfigyelni a kezdetleges Cambio Corsa fokozatváltót!

Ki ne ismerné fel a zöld, olaszul „celeste” színárnyalatot, amely a legendás olasz márka szinonimájává vált. Hazánkban is rendkívül népszerűek a Bianchi kerékpárok köszönhetően a tradíciónak, a régi kerékpárok tömeges behozatalának, illetve a több évre visszatekintő forgalmazásnak. De először is tegyünk egy 130 éves időutazást!

A Bianchi ma: karbon csúcstechnika de az embléma emlékeztet a 130 éves múltra...

A Bianchi ma: karbon csúcstechnika de az embléma emlékeztet a 130 éves múltra…

bianchi_6

A bajnokok bajnoka, Coppi

Edoardo Bianchi még be sem töltötte 21. életévét, amikor cégét 1885-ben Milánóban megalapítja. Ez akkor egy egészen kis műhelyt jelentett a Via Nirone 7 szám alatt, az ifjú olasz célja, hogy magas minőségű kétkerekű masinákat állítson elő, kizárólag a legjobb alapanyagok felhasználásával. 1895-ben Edoardo meghívást kap Savoyai Margittól – I. Umberto olasz király feleségétől – a Villa Reale-ba, hogy kerékpároktatásban részesítse. A leckéket a villa parkjában tartják, amihez Edoardo megépíti az első női kerékpárt. Nem mellesleg ekkor születik meg a Bianchi kerékpárok színe: a legenda egyik verziója szerint a királyné türkizkék szeme inspirálja Eduardót.
[divider scroll_text=”A legrégibb ma fennálló kerékpármárka”]

Az első világháboróban a katonák Bianchi kerékpárokon szolgáltak...

Az első világháboróban a katonák Bianchi kerékpárokon szolgáltak…

1915-ben a Bianchi a hadsereg számára készít speciális összecsukható kerékpárokat, szélesebb gumival és rugalmas felfüggesztéssel, amelyek tulajdonképpen a mai mountain bike-ok ősei. A sportsikerek sem maradtak el: 1907-ben Lucient Petit-Breton egy Bianchi kerékpárral megnyeri a Milano-San Remo versenyt, de igazából Fausto Coppi sikerei avatják a Bianchit az országúti kerékpárok királyává. A sikersorozat a mai napig tart, legendás győzelmek százait, ezreit halmozva fel mind az országúti, mind a mountain bike versenyeken.

A milánói égszínkék kerékpárok természetesen technikailag is a világ élvonalába tartoznak: az Infinito CV CounterVail Vibration Cancelling Composite Technology jóvoltából tökéletes rezgéselnyeléssel segíti a profi versenyzőket a nehéz, itt-ott kockaköves európai utakon, amíg az Oltre bámulatos szerkezeti stabilitásával szolgálja ki a sprinterek igényeit.
[divider scroll_text=”A legrégibb ma fennálló kerékpármárka”]

Nem minden Bianchi "celeste" fényezésű!

Nem minden Bianchi “celeste” fényezésű!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo