fbpx

CYCPLUS AS2 Pro elektromos minipumpa teszt: A nyerő választás!

A CYCPLUS elektromos minipumpák közül ezúttal egy kompakt méretű, a mezzsebben is könnyedén elférő modellt teszteltem, ami a mérete ellenére komoly teljesítménnyel rendelkezik, akár négyszer is fel tudjuk fújni az országútink gumijait a CYCPLUS AS2 Pro-val.

 

Egy hónappal ezelőtt olvashattatok nálunk a CYCPLUS elektromos minipumpáiról, a kis méretű AS2-ről, ami már egy ideje a piacon van, és az újdonság AS2 Pro Max-ról, ami jelentősen nagyobb teljesítményre képes, mint a pici előd, viszont cserében nehezebb és nagyobb is, bár mezzsebben is bőven elfér még, de kisebb nyeregtáskába vagy kulacstartótáskába már nem fér bele, legalábbis logisztikai kihívást jelent, ami egy minimál felszerelést cipelő országútisnak már nem biztos, hogy belefér. Az előző cikkünkben már említettük, hogy az AS2 Pro Max-szal egy időben megjelent a CYCPLUS AS2 Pro elektromos minipumpa is, ami kisebb méretével valószínűleg sokak kedvence lesz miközben a teljesítménye a gyártói adatok szerint nem sokkal kevesebb mint a nagytestvér AS2 Pro Max-nak, gyakorlatilag egy az AS2-nél hangyányival nagyobb testű pumpába megkapjuk az AS2 teljesítményének másfél-kétszeresét az AS2 Pro Max-nál bemutatott extrákkal.

CYCPLUS AS2 Pro Max elektromos minipumpa teszt: Innentől csak ezt fogod magaddal vinni?

Ha valaki kételkedne az elektromos minipumpák létjogosultságában akkor javaslom neki, hogy olvassa el az előző cikkünket ebben a témában, engem abszolút meggyőztek már akkor – pedig nem szeretem a mindenféle elektromos újításokat – a CYCPLUS AS2 Pro tesztje közben pedig csak tovább erősödött, hogy én innentől nem fogok magammal hagyományos minipumpát cipelni, defekt esetén annyival egyszerűbb, gyorsabb, hatékonyabb, energiatakarékosabb felfújni a bringáim gumijait egy elektromos minipumpával és nem mellesleg tényleg fel tudod fújni vele a gumit…

CYCPLUS AS2 Pro Max, CYCPLUS AS2 Pro, CYCPLUS AS2

CYCPLUS AS2 Pro teszt

A fent már említett előző cikkem után pár nappal jött az email, hogy szeretném-e a CYCPLUS AS2 Pro-t is tesztelni, mert szívesen küldenek belőle egyet. Természetesen igent mondtam rá, mert az előző 2 modell tesztje után sejtettem, hogy ez lesz számomra a nyerő, ugyanis országútizni mindig az AS2-t cipeltem magammal, de jó lett volna hozzá a nyomásbeállítós automatikus felfújás plusz a tömlő és egy kis extra kapacitást sem bántam volna.

A CYCPLUS AS2 Pro egy iPhone13 mellett. Elég kicsi…

A CYCPLUS AS2 Pro minipumpa a 70 x 49 x 28 mm-es méretével mindössze 5 mm-rel hosszabb és 3,5 mm-rel szélesebb, mint az AS2, és a szilikontokkal együtt is csak 140 grammot nyom a mérlegen, kisebb és könnyebb mint a telefonom és kb annyi helyet foglal el mint 2 müzliszelet. Számomra annyiban fontos a méret, hogyha például meg vannak pakolva a zsebeim ruhával és ennivalóval akkor nem biztos, hogy még a pumpát is odatenném, sokkal jobban szeretem a nyeregtáskába betenni vagy a hűvösebb hónapokban a kulacstartótáskámba vinni magammal, mert ezeken a helyeken abszolút nem zavar semmiben. Már írtam, hogy az AS2 Pro Max az országútimon lévő pici nyeregtáskámba nem fért be, míg a kulacstartótáskába szinte bele kellett erőszakolni, így az csak a gravel bringámnál tudott szolgálatot teljesíteni. A CYCPLUS AS2 Pro, viszont mindkettőbe befér, így méretében optimális számomra.

A formája egy az egyik oldalán lekerekített végű téglára emlékeztet (nem véletlenül volt egy ideig “Cube” fantázianeve a fejlesztési folyamatban), és éppen ezért fér el jól a nyeregtáskámban. A szilikontok nélkül kicsit kisebb, viszont szükség van rá, mert fújás közben fel tud melegedni és így biztonságos használni.

 

Az AS2 Pro Max-hoz hasonlóan egy digitális kijelző és 3 gomb található az egyik vékonyabbik oldalán, a gombokkal be-, kikapcsoláson túl a kívánt nyomást is be tudjuk állítani rajta, amire a pumpa automatikusan felfújja a gumit, és a bar/psi mértékegységek között tudunk váltani. A kijelzőn +-1 psi pontossággal a nyomást és a töltöttséget tudjuk nyomon követni. A másik felén a szelep található, ami igényes kivitelezésű akárcsak a nagy testvérnél (ugyanaz az alkatrész), ezen keresztül is fel tudjuk fújni a gumit, de jár hozzá egy minőségi tömlő auto és presta szelep átalakítóval amivel kényelmesebb felfújni a kereket. A pumpa alján pedig egy USB-C port található, amin keresztül 30 perc alatt tudjuk nulláról 100%-ra feltölteni az akkumulátort.

A CYCPLUS AS2 Pro bőven elfér a mezem zsebében

Jár hozzá többféle átalakító

 

A CYCPLUS AS2 Pro elektromos minipumpa működése röviden:

-Beletekerjük a tömlőt a pumpába (tömlő nélkül is működik, de ajánlott használni)
-Rátekerjük a tömlőt a szelepre
-Bekapcsoljuk a pumpát
-Az alsó két gombbal beállítjuk a kívánt nyomást
-Elindítjuk a pumpát a felső gombbal
-A kívánt nyomásnál a pumpa lekapcsol
-Letekerjük a tömlőt a szelepről
-Kitekerjük a tömlőt a pumpából és kikapcsoljuk a pumpát

A fentiekből is látszik, hogy nagyon egyszerű a használata és akár úgy is fel tudjuk vele fújni a gumit, hogy nem fogjuk a pumpát, tehát például közben el tudjuk hajtogatni a lyukas belsőt vagy tudunk pakolászni a táskánkban.

Mekkora nyomást tud, milyen gyorsan és hányszor?

A gyártó 8,3 bar-os maximum nyomást adott meg a CYCPLUS AS2 Pro-ra, a kijelzőn is eddig tudjuk állítani a nyomást, amit a gyártói adat szerint 2 perc alatt ér el, a valóságban ennél több kellett a 28-as gumim esetén, közel 2 és fél percig tartott neki felfújni ekkora nyomásra. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a gumi max nyomása ennél kisebb, ezért eszembe nem jutna a teszten kívül felfújni ennyire, általában 5,3-5,5 bar körül használom ezt a gumimat, ezért ez lett a célnyomás a teszt során. Feltöltöttem újra az akkut és beállítottam 5,5 bar-ra a pumpát és kezdődhetett a mennyit bír az akku teszt. Az 5 bar-t egész gyorsan elérte, mindössze 60 mp kellett hozzá, az 5,5 bar-t pedig 78 mp alatt tudta. Egy töltéssel kereken 3x tudtam felfújni a gumimat 5,5 barra, negyedszerre pedig kb 2 barig jutott (5 bar-t tud 4x). Kicsit kevesebbet tud, mint amit a gyártó ígért, de ritkán találkozni olyan gyártói adatokkal, amik a valóságnak abszolút megfelelnek, na meg azt sem tudni, hogy milyen körülmények között tesztelik ezeket a gyártók.

 

Az újabb feltöltés után jöhetett a gravel gumi teszt, a 622-40-es gumikat 4x fújta fel 3 bar-ra 1 percen belül. Egyértelműen látszik, hogy a magasabb nyomás az energiaigényesebb a pumpa számára, ilyenkor merül gyorsabban, tart tovább a felfújás és kezd melegedni. Egy monti gumi felfújása 2 bar-ra sincs 1,5 perc neki, pedig ott jóval nagyobb az űrtartalom. Szóval terepezős bringákhoz is jó választás, bár a tubeless gumit nem tudja “felrobbantani” a felnire.

Élesben is kellett használnom elektromos minipumpát amikor barátnőm országútijának gumiját kivágta egy üvegszilánk, jelentősen egyszerűbb volt a folyamat, hogy nem kellett hagyományos minipumpával szenvednem a felfújás végén. Ráadásul a vágásnál figyelnem kellett, hogy a belső ki fogja-e nyomni a vágáshoz behelyezett zselés papírt, ami patronnál nem lett volna egyszerűen kivitelezhető.

Összegzés

A CYCPLUS elektromos minipumpák közül számomra az AS2 Pro a legjobb választás, országútra és gravelre is ezt fogom magammal vinni egész szezonban, könnyen elfér a zsebemben vagy a nyeregtáskámban, annyiszor fel tudja fújni a gumijaimat amennyi belső nem szokott nálam lenni 🙂 , ennél nincs többre szükségem. Persze ha én is fél világot átszelő bikepacking bringás lennék vagy traktor gumis e-bike-ot használnék akkor biztos az ennél nagyobb AS2 Pro Max-ot választanám.

A CYCLUS AS2 Pro e-pumpáról további infót és árat a gyártó honlapján találtok, ami ide kattintva érhető el.

A nagy testvér CYCPLUS AS2 Pro Max-ról infót ide kattintva találtok.

 

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo