Az Eurobike-on kiállított sztárbringákat bemutató sorozatunkban most az olimpiai mezőnyverseny győzteseinek arany kerékpárjairól mutatunk képeket, az egyedi Specialized Tarmac SL4-ről és az Orbea Orca Gold (gold)-ról.
Nem tévedés, „győztesei”, mert hiába csak egy nyertese volt a londoni versenynek a csodálatos pályafutását megkoronázó, s nemrég visszavonulását is bejelentő Alexander Vinokurov személyében, az Orbea standján még felbukkant Samuel Sanchez speciális festésű kerékpárja, hiszen a szezonban még ezzel tekert.
Vino Specialized Tarmac SL4 karbongépét sajnos 2013-ban már nem láthatjuk a versenyeken, ez valószínűleg fájhat az amerikai gyártónak, hiszen Bettini 2004-es olimpiai sikere után komoly marketing értékkel bírt Paolo gold edition Specije.
Ennek ellenére a kazah ikon számára is elkészült az egyedi design, még a villa belső oldalán is láthatunk kézzel festett dekorációkat. Nem csak a kerékpár személyre szóló, ugyanis Vinokurovnak a Specialized-nál sokkal régebben szponzora a francia Corima, így a kerekek is arany színben pompáznak.
Műszaki szempontból az új Tarmac SL4 érdekessége, hogy a gyártó szerint kényelmesebb és könnyebb lett, a támvilla íve is erre utal, ránézésre flexibilisebb, mint a korábbi modellen, persze ránézésre elég merész dolog megítélni az ilyen dolgokat.
A szett „konfekció”, a Sram Red alkatrészek között egyedül az SRM wattmérővel ellátott Speci-hajtókar jellemző talán csak Vinóra. Csinosításképp az Alligator I-Link bowdenszett, a lánc, néhány csavar és a bowdenvégek is arany színekben pompáznak.
A Corima MCC Aero+ kerekek egyébként önmagukban is megérnek egy misét, hiszen amellett, hogy a szett alig nehezebb 1 kilogrammnál (460 gramm + 620 gramm), a 12 karbonküllő brutálmereven fogja össze a szerkezetet, a csatlakozásoknál külön gyantával töltik ki a réseket (centrírozással kapcsolatos kérdésekre nem tudok válaszolni).
Samuel Sanchez idén nem produkálta élete szezonját (a Baszk Körversenyt sikerült „csak” megnyernie), ennek ellenére még mindig az Euskaltel és az Orbea legnagyobb sztárjának számít, s idén még az aranybringával és arany bukóban tekert.
Az Orbeánál azonban nem elégedtek meg a legdrágább nemesfémmel való játékkal, némi pluszt akartak hozzáadni a 2011-es és 2012-es szezonban használt Orbea designjához. A 8-as szám vonul végig a festésen, hiszen a 2008-as olimpiát az év nyolcadik havában nyerte meg Sanchez.
S hogy miért Gold (gold) Samu Orbeája? Mert az Orca modelleket különböző összetételű karbonból gyártja a spanyol cég, a versenyzőnek gold, majd silver és bronze verzióban. A kiállított kerékpárt egyébként nem valószínű, hogy használta valaha is Samu, ugyanis ő hézagolók nélküli kormányszárral, arany betekerővel és Vinóhoz hasonlóan SRM-mel közlekedik.