fbpx

Biztosabb váltás: filléres országúti fékváltókar tuning

Egyszerű, olcsó és valóban javítja a váltásteljesítményt, mégy egy 500 eurós országúti fékváltókaron is, ráadásul otthon elkészítheted magad is, maximum fél óra alatt…

Biztosabb váltás: filléres országúti fékváltókar tuning (fotó: bikeradar.com)

A Bikeradar.com cikke nyomán bemutatjuk, hogyan teheted hatékonyabbá a fékváltókart, egy barkácsboltokban kapható csúszásgátló 3M öntapadó réteg segítségével:

Biztosabb váltás: filléres országúti fékváltókar tuning (fotó: bikeradar.com)

Bizonyára előfordult már veled is, hogy izzadt ujjakkal, fáradtan vagy hirtelen odakapva a fékváltókarra lecsúszott az ujjad a belső karról (Campagnolo esetében váltó-, Shimanónál kioldó-), vagy az elektronikus Di2 karon mellényúltál…

Biztosabb váltás: filléres országúti fékváltókar tuning (fotó: bikeradar.com)

Ez az egyszerű tuning nagyban segíti, hogy mindez ne történjen meg, hiszen a lépcsőkön vagy egyéb helyeken is alkalmazott, tartós csúszásgátló anyag a fékváltókaron is biztosabb kontrollt garantál. (Di2 karnál pedig segít megkülönböztetni az egymáshoz nagyon közel lévő gombokat.)

Biztosabb váltás: filléres országúti fékváltókar tuning (fotó: bikeradar.com)

Elkészítése pofonegyszerű, hiszen a legkisebb kapható egység, urambocsá’ pár négyzetcentiméternyi maradék is elegendő, hogy kivágjuk a megfelelő formát.

Biztosabb váltás: filléres országúti fékváltókar tuning (fotó: bikeradar.com)

Miután a belső kart akár körberajzolva és figyelembe véve, hogy a kontúrnál egy milliméterrel szűkebb körvonalat érdemes körbevágni, elkészül az egyik oldali darab, a tükörképet már még egyszerűbb elkészíteni, tükrözve a kivágott kis „matricánkat”

Biztosabb váltás: filléres országúti fékváltókar tuning (fotó: bikeradar.com)

Felragasztás előtt itt is általános szabály, hogy tisztítsuk jól meg a leragasztandó felületet, majd felhelyezhetjük az új „layer”-t. Ha előre gondolkodunk, érdemes kivágni pár tartalék darabot is, nem drága…

Biztosabb váltás: filléres országúti fékváltókar tuning (fotó: bikeradar.com)

Forrás: bikeradar.com

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.