fbpx
tech

Préseléses rögzítéstechnika

Folytatjuk technikai szakbarbároknak szánt sorozatunkat, melyben most a préseléssel történő rögzítések vannak terítéken. A forrás most is a szerelők bibliája, a Barnett's Manual... A préselt kötések meghatározása, a mérettolerancia A préselés arra ...

Nem kerek lánckerekek

Látszólag ismét divatba jönnek a nem teljesen kör alakú lánckerekek. A profi kerékpáros mezőnyben több versenyző, köztük a tavalyi Tour de France-győztes Carlos Sastre vagy a francia nagy öreg, Christophe Moreau is kísérletezik az ovális alakú ...

Menetes rögzítés a kerékpáron

A honlapot olvasó szakbarbárok számára újabb sorozatot indítunk, melyben a kerékpárszerelés és -karbantartás legmélyebb rejtelmeit próbáljuk feltárni. Forrásul a közismert Barnett szerelő biblia szolgál: természetesen a benne lévő tartalmat ...

Váz kis termetűeknek

Mint ahogy azt már az „égimeszelőknek" szóló cikkünkben említettük, a tömegtermeléssel gyártott vázak konfekcióméretre készülnek. A vázgyártó a hosszméretek és vázszögek kialakításához egy átlagos ember testméretét veszi alapul. Az emberek rendkívül ...

A patentpedál beállítása

A pedál szerepe kettős: nemcsak egy forgáspont, mellyel képesek vagyunk a hajtómű körkörös mozgatására, hanem - a nyereghez és a kormányhoz hasonlóan - a testünkkel folyamatosan érintkező pont, így kényelemérzetünket is nagymértékben befolyásolja. A ...

A helyes nyeregmagasság

Néhány órát a kerékpáron eltöltve, egy alkatrész jelenléte minden bizonnyal feltűnik - a nyeregé. Ez a három testérintkezési pont közül a legkényesebb, ezzel úgymond intim kapcsolatba kerülünk. A megfelelő nyeregmagasság beállítása pedig ...

Hol készült a kerékpárom?

A globalizáció egyik fő hatása a kerékpáriparra a nemzeti kerékpárgyártás megszűnése. A híres, patinás kerékpármárkák vázai már rég nem a fejünkben hozzájuk kapcsolt országban készülnek, hanem általában a távol-keleten, Tajvanon vagy Kínában. A ...

Milyen váz az égimeszelőknek?

Ha valaki nem átlagos testalkatú, akkor számos problémába ütközhet a kerékpárváz kiválasztása során. Sok esetben az első vagy a második kerékpár „tanulópénznek” bizonyul, ez után jön rá az apró termetű vagy éppen hórihorgas kerekes, hogy valójában ...

Karbon(c)tan 4. rész – Merida Carbon Team

A középcsapágy környékére a Meridánál is nagyon odafigyeltek. Szép egyenletes falvastagságok, optimális átmenetek jellemzik ezt a részt. A középcsapágyház alu része is kellően lekönnyített és vékonyfalú. Egy dolgot nem értettünk: A Merida az ...

Karbon(c)tan 3. rész – KTM Team LC

A KTM középrésze bizonyos szempontból a legokosabb konstrukció, de a kivitelezésbe itt-ott azért csúsztak hibák. A láncvilla szárai itt is külön egységként kapcsolódnak a középrész csonkjához, nem túl szép megoldással. Szerencsére nincs itt hatalmas ...

Karbon(c)tan 2. rész – Giant XTC Composite

Az egyetlen váz, melynek fejcsöve végig alu, és csak kívülről fedi a karbonszövet. Ne gondoljátok azonban azt, hogy mindez csak a díszítés miatt van. Valami spéci eljárással olyan mértékben sikerült ráfeszíteni a karbonszövetet az alura, hogy a ...

Karbon(c)tan – karbonvázak a boncasztalon

Régóta terveztük már ezt a cikket. Mindig is kíváncsi voltam rá, hogy mi is rejtőzik a csillogó felszín alatt. Vajon a tetemes árcédula ténylegesen azt takarja, mint amit a marketingszlogenek ígérnek? Mulder és Scully ügynökök óta már tudjuk, hogy ...

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo