A Decathlon ettől az évtől kezdődően új márkák köré csoportosítja a kerékpáros kínálatát, ennek részeként jött létre a Van Rysel márkanév is, mely a teljesítményorientált kategóriát testesíti meg az országúti szegmensben.
Az elmúlt pár évben a B’twin márkanév és a kerékpározás egy fogalommá vált a Decathlonnál, kevés olyan bringás van, akiknek erről a névről nem a francia sportáruházlánc jut eszébe azonnal. Viszont a cég vezetése úgy döntött, hogy a sportáruház teljes termékkínálatát szétbontja, és minden sportnak egy új márkát hoz létre. Pontosabban nem csak márkát, hanem egy külön csapatot is, akik innentől kizárólag az adott sportággal foglalkoznak, és nem mellesleg lelkesen űzik is a sportot. Így került sor arra, hogy a kerékpározást is több csoportra osztották, érdemes belegondolni, hogy például a mountainbike és az országúti termékek mennyiben különböznek, tehát érthető a döntés. A mountainbike kerékpárok és termékek a múltból már ismert Rockrider néven futnak, a szabadidős országúti kategória a Triban nevet kapta, míg a teljesítményorientált országúti termékek innentől Van Rysel néven lesznek elérhetők.
A nem éppen franciás márkanév jelentése Lille-ből, ugyanis ott található a Decathlon kerékpáros központja, ami történelmileg flamand nyelvterület, tehát innen a nem hétköznapi név.
A sportáganként szerinti szegmentálás egy szemléletváltás eredménye a Decathlonnál, maximálisan a sport kerül a fókuszba, kifejezetten az adott sportághoz fejlesztenek terméket, amik a lehető legjobban kielégítik a fogyasztók igényeit. Nem fog pl előfordulni a vízisportoknál az, mint eddig, hogy ugyanazok tervezik a szörf és a búvár neoprént, hanem azok fogják fejleszteni ezeket a termékeket, akik az adott területről érkeztek és ismerik a fogyasztók igényeit. Természetesen ugyanez az analógia csak más termékekkel a kerékpársportoknál is igaz lesz.
Az év elején Belgiumban a Velofollies kiállításon mutatták be az új Decathlon márkát, a Van Ryselt, ahol nekünk is szerencsénk volt részt venni. Az első évben az új ruhákon és az új dizájnon felül a koncepciót prezentálták, ami mind elég ütősre sikerült. Az idei top országúti kerékpárkínálat technikai tartalmában megegyezik a tavalyival, ugyanazokra a vázakra épített kerékpárokkal találkozhattunk, mint az elmúlt évben, csak a festés változott a véleményem szerint sokkal szebbre. Viszont kiállítottak egy koncepció kerékpárt is, amin bemutatták, hogy a következő pár évben hova szeretnének eljutni.
A koncepció bringára ránézve nem feltétlenül a Decathlon jutott elsőként eszembe, annyira futurisztikus volt a kerékpár megjelenése, és jó pár érdekes megoldást tartogatott. Persze elmondták, hogy ezek még nem kész technológiák a kerékpáron, hanem azon célok, ahová el szeretnének jutni. Érdekes volt látni, hogy a Decatlonnál is az aerodinamikában és az integrációban látják a jövőt, minden ennek a jegyében készült, az integrált kormányszár-kormány kombón integrált komputert találtunk, ami valószínűleg szintén saját fejlesztés lesz és a kulacstartókat is valamilyen egyedi megoldással szeretnék integrálni a vázhoz. Személy szerint én kíváncsian várom, hogy pár éven belül hogyan és miből lesz valóság ezen a bringán, mert ha ez így teljesen összejön nekik, akkor elég komoly kerékpárjuk lesz a piacon.
A többi Van Rysel kerékpárra kitérve, érdemes emlékezni a tavaly tesztelt B’twin Ultra 900CF-re, ahol a bringa megvásárlásának egyik legnagyobb ellenérve a festése és a rajta lévő márkanév volt. Idén egy tényleg jól kinéző, teljesen új külsőt kapott és a neve is sokkal szebben cseng, Van Rysel.
A kerékpárokon felül teljes Van Rysel ruházati kollekció is kapható, ami egyrészt ahogy a Decathlonnál már megszokhattuk meglehetősen jó ár-érték aránnyal rendelkezik, másrészt a véleményen szerint végre dizájnban is igazán jóra sikerült, elhagyták az eddig használt borzalmas színeket és az eredmény magáért beszél.
Fejvédőn és cipőn is találkoztunk a Van Rysel felirattal, melyből az utóbbi az igazi nagy dobás, teljesen újratervezték a csúcs országúti cipőt, és úgy látszik tényleg jó lett. Éppen a múlthéten nyertek benne szakaszt a Giro d’Italián (mi is tesztelni fogjuk). Karbon talp, tekerős állítók és félelmetesen jó ár…
A kiállításon egy próbababát érdekes ruhába öltöztettek, ami jól passzolt a már fent említett koncepció kerékpárhoz és nem véletlenül volt közvetlenül mellette. A Decathlonnál ruházat, fejvédő és cipő terén is megvan az irány, hogy hova szeretnének eljutni, bioszenzoros aero mez, aero cipő és időfutamsisak, kemény fába vágják a fejszéjüket… de vannak komoly ötletek, célok, amiket el szeretnének érni.
A női vonal is helyet kapott a Van Rysel márkában, a “gyengébbik” nem számára is készítenek kerékpárt és ruházatot, és pont ugyanolyan minőségben, mint a férfiaknak, csak a nők anatómiáját figyelembe véve és persze a színek is a hölgyek ízléséhez passzolnak. Tehát a nem túl széles hazai piacon mindenképpen érdemes a Decathlonba is benézni a női bringásoknak, ha ruhát keresnek.
A női vonaláról a következő cikkünkben részletesen olvashattok.