fbpx

Tószeg a hazai kerékpárgyártás központja?

Nem olyan régen számoltunk be nektek egy új hazai kerékpármárka indulásáról. A Baddog és Badcat bringák tószegen az Accell-Hunland gyárában készülnek, ahol a Winora, Haibike, Hercules, Ghost, Koga és még számos más világmárka is! Most pedig betekinthettünk a színfalak mögé is, ahol a gépek születnek! Jöjjön hát a gyárlátogatás!

Screen Shot 2015-12-22 at 19.20.58

Jónéhány gyárlátogatáson túl vagyunk már, így nyugodtan kijelenthetjük, világszínvonalon történik a kerékpárok összeszerelése. A hazai gyártókapacitás elég komoly mértékű. 2002-ben indult az első 3000 m2-es csarnok, ahol Hercules kerékpárok összeszerelését végezték, majd 2003-ban 9000, 2007-ben pedig újabb 18 000 m2-rel bővítették. Erre volt szükség ahhoz, hogy 8 év alatt 1 000 000 bringa készüljön itt. Az egymilliomodik 2009-ben már egy Lapierre elektromos kerékpár volt, haladva a korral. 2012-ben komoly szintet léptek és egy újabb 24 000 m2-es csarnokkal bővültek és most úgy tűnik októberre meglesz a 2 000 000. kerékpár! És itt készülnek most már a férfiaknak szóló Baddog és a csajos Badcat gépek is!

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 28A látogatás során végighaladtunk a teljes folyamaton. Minden a raktárban kezdődik. Óriási polcsorokon sorakoznak a vázak, melyek várják az összeépülésüket. Láthatóan minőségi gyártóktól érkeznek az alu és karbon modellek, de komoly logisztika kell a gyártás optimalizálására, mivel alapvetően csak annyi alkatrészt tartanak raktáron amennyi egy gyártási blokk idejére elegendő.

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 25A nyers vázakat még a festés előtt minőségellenőrzésnek vetik alá, hogy fel se kerüljön a gyártósorra nem tökéletes termék.

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 7

A festő üzemben kezdődik a kerékpár élete. A festetlen vázak először ide kerülnek ahol a föl-le járó festékszóró egyenletes réteggel látja el az összes csövet. Környezetbarát vizes bázisú festékkel dolgoznak, a lakkozás pedig a BMW-nél is alkalmazott acryl porlakkal történik.

Screen Shot 2015-12-22 at 19.25.37

Az alkatrészek pontos azonosítókkal vannak ellátva, amire ma már óriási szükség van, hiszen a 26″/650B/29″, és az egyéb pluszos méretek miatt még nagyobb odafigyelésre van szükség mint mondjuk 5-10 éve.

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 5Van néhány árnyalat amiből választani lehet! A színátmenetek már kézi erővel történnek, a profi kezek minden egyes alkalommal ugyanoda ugyanúgy fújnak.

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 8

Festés és száradás után szintén ellenőrzés következik, hiszen nem kerülhet festékhibás váz az összeszerelő sorra. Van amit ki lehet javítani, van amit már nem érdemes.

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 3

A matricázás nagy kézügyességet igényel, főleg ezekkel a vékony “vizes” feliratokkal! Sajnos ezen nagyon sok gyártó spórol, de a Baddog és Badcat gépeken ilyeneket találsz, akárcsak a 3-5000 eurós bringákon! Ha nincsen hiba a matricázásban, akkor mehet a váz lakkozásra, mivel ezek lakk alatti matricák lesznek. A mai kor követelményeinek megfelelően. Bár sajnos még mindig sok ellenpéldát látunk… Ottjártunkkor még nem ment 100%-on a termelés, de a gyártósorokon az ütemidő nagyon fontos tényező, hiszen nem lehet bármeddig szöszmötölni a gépekkel!

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 9

A megszilárdult acryl lakk nagyon kemény bevonatot képez. Hamarabb horpadt be a váz az ütéstől mint hogy a festés sérült volna! Ha eldől a bringád, nem kell tartanod a festés sérülésétől.

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 15

Egy bringagyárban a lánc 100 méteres tekercsekben van, nem úgy mint ahogy a bicajboltban találkozol vele. Mindig annyit bontanak belőle ami az adott szériákhoz szükséges.

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 16

Egy kerékpár elkészüléséhez renget féle-fajta csavar szükséges. Mindent felcímkézett ládában tartanak, és a munkaállomásokra csak kis adagokat visznek. Külön érdekesség, hogy a bekerülő alkatrészeket egyenként ellenőrzik, és vonalkóddal látják el, így a teljes gyártási folyamat alatt nyomonkövethető melyik bringába mit építettek be.

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 17

Belőlük órákon belül kész bringa lesz. A tisztaság patika minőségű.

Lázasan folyik a munka. Egy-egy ember csak részfeladatokat csinál, így gyorsabban készül el a kerékpár. Az elektromos bringák összerakása majd kétszer annyi ideig tart. A Badcat és Baddog pedelec kerékpárok is egyre többféle kivitelben lesznek kaphatóak, és ugyaninnen, Európa legnagyobb ebike összeszerelő üzemből kerülnek ki!

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 23

Sok mindenhez ügyes női kezekre van szükség, így a gyár alkalmazottainak nagy része a szebbik nemhez tartozik.

badbike_gyarlatogatas

Utolsó fázis a csomagolás. Van ami teljes méretű dobozba megy, mint a Badbike bringák is, hiszen ez véd a legjobban a szállítás közben bekövetkezett sérülésektől, másokat részlegesen dobozolnak, mindent a megrendelő igényeinek megfelelően. Sajnos itthon még mindig bevett gyakorlat a “pufifóliás” szállítás, ami szinte garantálja a már 0km-es állapotban hiányos fényezést…Ilyen itt nincs.

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 24

A kész kerékpárokat szúrópróba szerűen kiveszik a sorról, és alapos minőségellenőrzésnek vetik alá.

accell-hunland-gyarlatogatas-baddog-badcat-badbike 22

A gyártósorról nagyon ritkán (főleg a legyártott darabszámhoz képest) gurul le hibás bicaj. Ezeket viszont profi szerlő kollégák veszik kezelésbe.

Screen Shot 2015-12-22 at 19.30.24

Ahogy látható nagyon komoly logisztika szükséges ahhoz, hogy minden akkora, olyan színben, azzal a felszereltséggel, és akkorra készüljön el amikorra a megrendelő(k) kívánják. A mai termelési kapacitással Európa szinten is nagynak mondható a tószegi Accell-Hunland kerékpárgyár, ahol most már szerencsére hazai kerékpárok is készülnek.

A BadBike bringákról bővebben ITT találsz infót!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo