fbpx

Tabló: Szingo SE Székesfehérvár

A Tablóban Székesfehérvár kerékpáros csapata, a Szingo SE mutatkozik be,  A hosszú idő óta újra utánpótlás neveléssel is foglalkozó fejér megyei egyesületet Márkus János mutatja be a megszokott kérdésekre válaszolva.

A “Tabló” célja: A Bikemag.hu szerkesztősége lehetőséget biztosít a hazai egyesületeknek, hogy egy riport keretében bemutatkozhassanak az oldalunkon és nem utolsósorban kifejezzék céljaikat, elvárásaikat a hazai kerékpáros sportéletben, hasonló kérdésekre válaszolva. Ha úgy tetszik, megteremtve egy közös értékrend alapjait, fórumot adva a párbeszédnek, amibe bárki bekapcsolódhat, nem titkolt célunk megkönnyíteni az egyesületek számára egy közös irány kijelölését. Reméljük, hogy a tabló ezután is tovább bővül, nem szeretnénk kihagyni senkit, aki dolgozik a hazai kerékpársportért.

szingo_se_1

Az egyesület bemutatása:

Bikemag: Kérlek mutasd be néhány mondatban az egyesületeteket!

Márkus János: Az előző rendszerben Székesfehérvár hagyományosan kerékpáros város volt, több egyesület is működött párhuzamosan, az utolsó klub, a VIDEOTON SC, 1991-ben szüntette meg a hosszú évtizedeken át működő kerékpáros szakosztályát. A megszűnés után sem állt meg a fehérvári kerékpáros élet, a régi versenyzők továbbra is edzéseket tartottak és közösen eljártak versenyezni. Hozzájuk csatlakozott néhány sportkedvelő és 1999-ben megalapították a SZINGO Szabadidős Köszhasznú Sportegyesületet. Az egyesület magja a kezdetekhez képest  2014-ig nem sokban változott, ami a klub egyik problémája volt, mert szinte már csak senior versenyzők alkották a keretet. Ezt ismerte fel az egyesület vezetése körülbelül másfél évvel ezelőtt és utánpótlás nevelés mellett kötelezte el magát. Az elmúlt pár évben a tagjaink száma kisebb kilengésekkel az 50 fő körül mozgott, amiből jelenleg 15 fő utánpótláskorú. A tavasztól őszig tartó időszakban a felnőttek és az utánpótlás tagjai is heti 4-4 edzésen tudnak részt venni. A klub alapvetően az országúti szakágban érdekelt, de vannak mountain bike-osaink is és külön tartunk mtb edzéseket is.

Bikemag: Milyen sporteredményeitekre vagytok a legbüszkébbek? 2015-ben és a múltban?

Márkus János: Elsőként a múltbeli eredményekkel kezdeném, számos senior Magyar Bajnokunk és dobogósunk van, a teljesség igénye nélkül Boros Pál, Nagy „Pikasszó” Attila, Sebestyén László, Baltavári Tibor, Ormánközy Zoltán, akik jelenleg is velünk edzenek és a mai napig sokszor jobb teljesítményt nyújtanak, mint a náluk 20-30 évvel fiatalabbak.

szingo_se_2

A 2015-ös eredmények közül az utánpótlás eredményeire vagyunk a legbüszkébbek, hogy ilyen rövid idő alatt sikerült felmutatnunk valami értékelhetőt. Péteri Niké révén az XCO OB-ról egy ezüst éremmel távoztunk, ezenkívül számos országúti versenyen WU19-es létére a felnőttek közt dobogóra állt, sőt versenyeket is nyert. U23-as versenyzőnk, Raffai Zsombor, egy év kerékpározás után probléma nélkül teljesítette a mezőnnyel a debreceni OB távját és kisebb versenyeken érmeket szerzett. Amit még fontosnak tartok megemlíteni, hogy mi adtuk a 2015-ös országúti OB legidősebb versenyzőjét Nagy Attila személyében, aki 63 évesen teljesítette a versenyt.

Bikemag: Mivel foglalkozik még az egyesületetek?

Márkus János: 2014. ősze óta elsősorban utánpótlás neveléssel foglalkozunk, amihez szorosan kapcsolódik a helyi versenyek szervezése és a sport népszerűsítése. Emellett éppen folyamatban van egy hazai szinten versenyző felnőtt csapat létrehozása is, ahol az idősebb utánpótláskorú versenyzőink is szerepet kapnak. A senior OB-n kívül további országos versenyek szervezése is a céljaink között szerepel. Természetesen vannak sportkedvelő tagjaink is, akik a tömegsport rendezvényeken szoktak részt venni.

szingo_se_2_

Bikemag: Mi jut eszetekbe először, amit megemlítenétek, hogy a ti nevetekhez fűződik a hazai klubéletben/versenyrendszerben?

Márkus János: A Senior Országos Bajnokság, amit amióta létezik, egy év kivételével mindig mi rendeztünk meg.

Bikemag: Milyen versenyrendszerben versenyeztek/versenyeznétek (amennyiben jelenleg nincs ilyen) szívesen? Ha van ilyen, mi a legfőbb hiányossága a magyarországi versenyrendszereknek?

Márkus János: Országúton működő versenyrendszerről nehéz beszélni itthon, ezért inkább arról írnék, hogy miben versenyeznénk szívesen. Egy sorozat jellegű, szövetségileg szabályozott országúti versenyrendszerben versenyeznénk, erre jó példa lehet az XCO Magyar Kupa csak sokkal több versennyel.

A legfőbb hiányosság a kiszámíthatatlanság, a versenyek időpontjai az utolsó pillanatban kerülnek be a versenynaptárba, nem lehet tudni egy Országos Bajnokságnál, hogy hol és mikor lesz, a versenykiírások is csak pár héttel az adott versenyek előtt készülnek el, nagyon nehéz így tervezni, legkésőbb januárban el kéne készülnie az éves versenynaptárnak ahhoz, hogy meg tudjuk tervezni az adott évet. Ezenkívül nagyon kevés az igazi verseny utánpótlás és felnőtt szinten is és szövetségi szinten mindenképpen meg kéne határozni a versenyrendezés alapvető feltételeit.

szingo_se_3

Bikemag: Milyen hosszútávú céljaitok vannak az egyesületben?

Márkus János: Hosszútávon szeretnénk egy stabil 20-25 fős utánpótlásbázissá válni, emellett egy 6-10 fős felnőtt csapatot működtetni, mely a hazai és a szomszédos országok versenyein indulna és természetesen minél több válogatott versenyzőt adni a hazai kerékpársportnak. Ezenkívül célunk a senior OB-n (Bringa Fieszta) kívül egy országúti maraton és egy kritérium verseny rendezése, melyekkel népszerűsítenénk az országúti kerékpársportot.

Bikemag: Mi szükséges ahhoz, hogy ezeket a célokat elérhessétek?

Márkus János: Városunkban a jelenleginél mindenképpen nagyobb társadalmi összefogásra van szükség a kerékpársport elkötelezettei részéről és a versenyek rendezéséhez Székesfehérvár Önkormányzatának támagtásra is feltétlenül szükségünk lenne. Egy ekkora csapat működtetése már elég költséges, ezért további szponzorokra van szükségünk, mindenképpen jó lenne arra szintre eljutni, hogy a versenyzőink versenyeztetését teljes egészében az egyesületünk tudja fizetni. És ami nélkül az egész nem működik, egy működő hazai versenyrendszer, ahol a versenyzőink indulhatnak.

szingo_se_4

Bikemag: Milyen forrásokból működtetitek az egyesületet, milyen forrásokból tervezitek a jövőben működtetni?

Márkus János: Jelenleg elég szűkösek a forrásaink, tagdíjakból, SZJA 1%-ból, szponzori és pályázati pénzekből működtetjük az egyesületet, viszont abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a versenyekre való eljutásban segít az Ivanics Kft, ezzel jelentős költségektől megkímélve minket. A jövőben szeretnénk egy névadó szponzort találni, amivel lehetőleg megoldódnának az anyagi problémáink. Természetesen, ha egyszer a szövetségben is rendeződik a helyzet, onnan is számítunk némi támagotásra.

Bikemag: Ha az egyesületek támogatóit nézzük, akár szponzor támogatókat, akár kerékpáros szövetséget, véleményed szerint miben kellene segítséget nyújtani számotokra, hogy az egyesület céljai könnyebben elérhetők legyenek nektek?

Márkus János: Elsőként a versenyeztetés költségeiben kellene nekünk segítséget nyújtani, egy nagyobb csapat éves nevezési díjainak összege már komoly költségeket jelent, nem beszélve a rengeteg utazásról és több napos versenyek esetén a szállásról. Ez akár történhetne szövetségi támogatásként is. Másodsorban a kerékpározáshoz szükséges eszközök és felszerelések beszerzése jelentene nekünk komoly segítséget. Végül az edzéskörülmények javításában tudnának nekünk segíteni, pl. egy jól felszerelt edzőteremmel, hogy télen is tudjunk minőségi edzésmunkát végezni.

szingo_se_5

Bikemag: Köszönjük a válaszokat, sok sikert kívánunk 2016-ra!

Márkus János: Köszönjük a lehetőséget.

A Bikemag.hu-n szeretnénk lehetőséget adni mindazoknak, akik aktívan dolgoznak, értéket teremtenek a kerékpársportban. Aki tehát minderről a munkáról be szeretne számolni weboldalunkon keresztül, nyitott kapukat dönget, bármikor megkereshet minket a tt@bikemag.hu címen.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo