fbpx

Sokat kellett várni rá: Campagnolo országúti tárcsafék és új Potenza alkatrészcsalád

A jövő évi alkatrészújdonságok bemutatása már gőzerővel folyik, a Shimano és a SRAM „ízelítők” után a Campagnolo is letette névjegyét. A készülő új alkatrészek közt végre szerepel országúti tárcsafék, amely eddig még nem szerepelt a vicenzai gyártó kínálatában.

campa_2017_13

Hidraulikus tárcsafék a meglévő EPS elektronikus és mechanikus rendszrekhez…

Az országúti alkatrészgyártás egykori királya nem halogathatta tovább a tárcsafékrendszer kifejlesztését – elvégre a korszerű fékmegoldás immár az újonnan értékesített kerékpárok jelentős hányadán megtalálható. Továbbá idén a profi versenyzők számára is adott a választás lehetősége, és az olasz márka mindig is figyelt az élsportolók igényeinek kielégítésére. A Lotto-Soudal Ridley Fenix SL Disc, illetve az Astana Specialized S-Works Tarmac Disc masinákon a tesztelés már folyamatban van, a sorozatgyártás nemsokára be is indul, ráadásul nem a messzi Távol-keleten, hanem az EU égisze alatt!

campa_2017_25

[divider scroll_text=”Campagnolo országúti tárcsafék és új Potenza alkatrészcsalád”]

campa_2017_11

Mechanikus váltás “hidrós” tárcsafékkel…

A hidraulikus rendszerű féktest hátul „post mount” csatlakozással 140 mm-es tárcsát „harap”, elöl a „flat mount”-nak köszönhetően 160-as tárcsa használatára is lehetőség lesz. Átütőtengelyes kerékagyak is fejlesztés alatt vannak 12x100mm/12x142mm konfigurációban. Ezek 6 mm-es imbusszal nyithatók, versenykörülmények közt megfelelően gyors kerékcserét biztosítva. Karbon és alumínium tárcsafékes kerékszettek is szerepelnek a tervek közt, egészen 50 mm-es profilmagasságig, szingós és peremes változatban egyaránt. Mint már említettük, a fékrendszer hidraulikus és mechanikus megoldás nem is lesz a kínálatban. A mechanikus fékváltókarokhoz rendelkezésre áll majd egy a Hope-rendszerhez hasonló átalakítóegység.

Tehát 2017-ben a három nagy alkatrészgyártó egyaránt kínál országúti tárcsaféket, illetve elektronikus váltórendszert. Az utóbbi esetében a SRAM volt a sereghajtó, ámbár az újonnan fejlesztett vezeték nélküli megoldás akár piacvezetővé is avathatja: lásd az utolsó pár előre fuss! Megtörténhet, hogy a kivárás a Campagnolo esetében is előnyös lesz, tanulva a konkurensen hibáiból (pl. a SRAM 2013-as visszahívás-akció, amely állítólag 15 millió dollárba fájt az amerikaiaknak), a piac reagálásából, már eleve kiforrottabb megoldást eredményezhet a most bemutatott olasz „hidrós” fékrendszer esetében.

campa_2017_6A másik „Campa” hír egy új országúti alkatrészcsalád bemutatása, neve Potenza, azaz „erő”, amely egyértelműen a Shimano Ultegra és a SRAM Rival „riválisa” lesz. Az olasz alkatrész-hierarchiában a Potenza a Centaur és a Chorus közé pozicionált, valószínűleg az Athenát fogja előbb vagy utóbb helyettesíteni. A legkorszerűbb 11-fokozatos mechanikus rendszerről van szó, versenyképes árszinten, talán még az Athenánál is olcsóbban lesz elérhető, az olaszok döntően OEM-ben, azaz új kerékpárok felszerelésében gondolkodnak. A gyártást Romániában végzik, azaz a Potenzán ott viríthat a „Made in EU” matrica!

Az új Ergopower fékváltókar Varicushion kialakítást és gumiborítást kap, hatékonyan csillapítja a rezgéseket, kényelmes fogást biztosít. A fékváltó-test szénszállal erősített technopolimer, a váltókar kompozit, a fékkar a strapabíróság érdekében alu lesz. A hüvelykujj-gomb az elektronikus szetteken (EPS) megszokott kialakítású: lefele egyszerre egyet lehet váltani, felfele a fékkar mögötti karral hármat. Az első átdobó „finomállítós”, áttétele a könnyed működésre optimalizált. A hátsó sor Rev11+ váltáskönnyítő technológiát alkalmaz, akár 11-32 fogas kiosztással is elérhető lesz, mindazonáltal a tartósság jegyében kizárólag acélból készül. A hajtómű pedig négykaros üreges alu konstrukció Power Torque+ integrált tengellyel, 50/34, 52/36 és 53/39-es fogszámmal.

campa_2017_4Akiknek már volt szerencséjük kipróbálni az új szett prototípusát, rendkívül finom működésről, kiváló erőátvitelről számoltak be. Mi is kíváncsian várjuk a Campagnolo Potenza megjelenését, mind alkatrészcsaládként, mind a jövő évi új kerékpármodelleken! Az előzetes tömegadatok így néznek ki:

  • átdobó: 94g
  • hátsó váltó: 211g
  • fékváltókar: 370g
  • hajtómű: 754g
  • lánc: 235g
  • középcsapágy: 69g
  • fékszett: 321g
  • lánckeréksor: 249g
  • összesen: 2303g
    [divider scroll_text=”Campagnolo országúti tárcsafék és új Potenza alkatrészcsalád”]
    campa_2017_5

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.