Elsőre azt mondanám, hogy nekem a ROSE Xeon CWX színe annyival jobban tetszik a drágább és könnyebb X-Lite-nál, hogy gondolkodás nélkül ezt választanám, de ennél azért bővebben is kifejteném miért éri meg nagyon az árát…
Egy ROSE esetében nyugodtan kezdhetjük a lényeggel: 2699 euró egy aero karbonvázas, hidraulikus tárcsafékes, Ultegra szettes bringáért – röviden megéri. A szubjektív rész is tömör lesz: végre egy semmi másra nem jellemző, mégis menő szín, nagyon tetszik, a bringa pedig tökéletesen teszi a dolgát.
Kicsit bővebben, lássuk mit tud a ROSE Xeon CWX Disc… Idén a tárcsafékes és felnifékes országúti kerékpárok összehasonlításához két ROSE bringát nyúztunk, melyek a váz szempontjából a most tesztelt nagytestvérének számítanak, így tulajdonképpen egy régi ismerős benyomását keltette.
A Xeon váz annyiban különbözik az X-Lite modellektől, hogy más szakítószilárdsági mutatóval rendelkező karbonszövetből gyártják. A könnyebb X-Lite anyaga T40/T60 karbon, míg a Xeon T30/T40 szövetekből épül. Végső soron ez 150 gramm különbséget jelent (a Xeon CW váz 1150 grammot nyom), a menettulajdonságokat tekintve pedig én nem észleltem különbséget egy hónap különbséggel.
Hasonlóan harmonikus, merev, de nem rideg váz, elöl az átmenőtengelynek köszönhetően nagyon pontos, precíz kormányzással, a sportosság és a kényelem között az arany középutat jelentő geometriával, izgalmas, aerodinamikus formákkal. Ránézésre pedig egy nagyon modern gép, jobban mondva a modern technikát sugározza kifelé.
Az alacsony fogyasztói árban szerepet játszik, hogy a ROSE-nál olyan vázat alakítottak ki a Xeon CW esetében is (a CW az aerodinamikus formára utal), hogy tárcsafékkel vagy felnifékkel is felszerelhető, egyedül a villa teljesen más. Ez nyilván csökkenti a költségeket, hiszen egy vázat kellett tervezni, kevesebb sablont készíttetni. A sablon ugyebár négy modellhez – X-Lite CW, X-Lite CWX Disc, Xeon CW, Xeon CWX Disc – is használható.
Márpedig a sablon nem egyszerű, hiszen messze nem hagyományos háromszög formákról van szó. A hátsó keréknél az ülőcső követi a kerék ívét, itt gyakorlatilag nem marad hely a levegőnek, hogy turbulencia alakuljon ki. A támvillák viszont éppen hogy kimondottan távol futnak a keréktől, nagy hézagot hagyva, itt pont ezért nem alakul ki az aerodinamikát károsan befolyásoló légörvény.
A tengely elöl-hátul 12 mm-es átütős, de a hátsó papucs perselyezhető gyorszárasra is, nyilván a felnifékes változatnál ezt alkalmazzák, utóbbinál a direct-mount fék pedig a középrész mögé kerül. A Xeon CWX Disc-nél a láncvillára flat-mount elven rögzítik a tárcsaféket, a ROSE ebben élen járt egyébként, még a Shimano hivatalosan nem is árulta a kompatibilis alkatrészt, amikor már így gyártottak disc-es vázat.
Nem tudni, hogy a triatlonosok körében mennyire lesz népszerű ez a kerékpár, de a felnifékes változata minden bizonnyal, így fontos részlet a megfordítható nyeregszár. Ha a fejet előre fordítjuk, ezzel jelentősen változtathatjuk a kerékpár geometriáját, optimalizálva az időfutam/triatlon pozícióhoz, hiszen 76 fokos képzeletbeli ülőcsőszöget kaphatunk így.
A kábelezés szempontjából is gondolkodhatunk hosszú távon a ROSE Xeon CWX esetében, hiszen a kábelek becsatlakoztatásához szükséges szerelékek cserélhetők, így akár elektromos váltórendszerrel is tuningolhatjuk később a bringát, vagy átalakíthatjuk a felnifékest tárcsafékesre és fordítva.
A felszereltség szinte tökéletes, a teszt alatt egy dologtól tartottam, hogy a ROSE logós magasfelnis kerekek nehezek lesznek, de menet közben nem jelentkezett markánsan ez a probléma, amúgy meg jól illenek az összképbe. És feledkezzünk meg a kiváló Continental GP 4000 gumikról, melyek sokkal drágább bringákon is ritkán fedezhetők fel.A Shimano Ultegra szettről és a hozzá illő hidraulikus tárcsafékekről sok újdonságot nem lehet elmondani, minden működik precízen, tántoríthatatlanul.
A kiegészítők könnyű Ritchey alkatrészek, a nyeregszár egyedi karbon alkatrész. Utóbbiban a monolink fejet én nem annyira szeretem (könnyebben elmozdul és recsegésre is hajlamosabb), de a ROSE-nál meg nagyon szeretik. Szerencsére az inzert cserélhető, vagy rendelhető hagyományos nyereg is a konfigurátorban, ahogy sok más alkatrészt is variálhatunk vásárlás előtt.
Menet közben gyakorlatilag ugyanazt hozta mint a drágább X-Lite CWX Disc, nyilván azzal a különbséggel, hogy itt nem elektromos váltórendszer pakolja a láncot. Azt kell mondjam, a kihozható teljesítmény szempontjából ennél jobb országúti sport kerékpár már nem nagyon van, csak nüansznyi különbségek, mint amit például a könnyű karbonkerék jelent. 2699 euróért szerintem nagyon jó vétel, remekül kihasználható és menő a kinézet is!
Értékelés:
Erősségek: | Gyengeségek: |
menő design | kicsit túlbonyolított nyeregszár |
remek ár | |
remek alkatrészek |
Ár: |
***** |
Rendeltetésének megfelel: |
***** |
Váz+villa: |
**** |
Alkatrészek: |
***** |
Tömeg: |
**** |
Információk:
Forgalmazó: ROSE Bikes Hungary
Elérhetőség: www.rosebikes.hu
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 6 év
Alkatrész-garancia: 2 év
A ROSE Xeon CWX Disc (2 699 euro) adatlapja: https://www.rosebikes.hu/products/kerekpar/triatlon/xeon-cwx-disc/