fbpx

ROSE Xeon CWX Disc kerékpárteszt: lehet-e 150 grammal nehezebb?

Elsőre azt mondanám, hogy nekem a ROSE Xeon CWX színe annyival jobban tetszik a drágább és könnyebb X-Lite-nál, hogy gondolkodás nélkül ezt választanám, de ennél azért bővebben is kifejteném miért éri meg nagyon az árát…

ROSE Xeon CWX Disc kerékpárteszt

ROSE Xeon CWX Disc kerékpárteszt

Egy ROSE esetében nyugodtan kezdhetjük a lényeggel: 2699 euró egy aero karbonvázas, hidraulikus tárcsafékes, Ultegra szettes bringáért – röviden megéri. A szubjektív rész is tömör lesz: végre egy semmi másra nem jellemző, mégis menő szín, nagyon tetszik, a bringa pedig tökéletesen teszi a dolgát.

rose_xeon_cwx_disc_010

Kicsit bővebben, lássuk mit tud a ROSE Xeon CWX Disc… Idén a tárcsafékes és felnifékes országúti kerékpárok összehasonlításához két ROSE bringát nyúztunk, melyek a váz szempontjából a most tesztelt nagytestvérének számítanak, így tulajdonképpen egy régi ismerős benyomását keltette.

rose_xeon_cwx_disc_004

A Xeon váz annyiban különbözik az X-Lite modellektől, hogy más szakítószilárdsági mutatóval rendelkező karbonszövetből gyártják. A könnyebb X-Lite anyaga T40/T60 karbon, míg a Xeon T30/T40 szövetekből épül. Végső soron ez 150 gramm különbséget jelent (a Xeon CW váz 1150 grammot nyom), a menettulajdonságokat tekintve pedig én nem észleltem különbséget egy hónap különbséggel.

rose_xeon_cwx_disc_005

Hasonlóan harmonikus, merev, de nem rideg váz, elöl az átmenőtengelynek köszönhetően nagyon pontos, precíz kormányzással, a sportosság és a kényelem között az arany középutat jelentő geometriával, izgalmas, aerodinamikus formákkal. Ránézésre pedig egy nagyon modern gép, jobban mondva a modern technikát sugározza kifelé.

rose_xeon_cwx_disc_006

Az alacsony fogyasztói árban szerepet játszik, hogy a ROSE-nál olyan vázat alakítottak ki a Xeon CW esetében is (a CW az aerodinamikus formára utal), hogy tárcsafékkel vagy felnifékkel is felszerelhető, egyedül a villa teljesen más. Ez nyilván csökkenti a költségeket, hiszen egy vázat kellett tervezni, kevesebb sablont készíttetni. A sablon ugyebár négy modellhez – X-Lite CW, X-Lite CWX Disc, Xeon CW, Xeon CWX Disc – is használható.

rose_xeon_cwx_disc_013

Márpedig a sablon nem egyszerű, hiszen messze nem hagyományos háromszög formákról van szó. A hátsó keréknél az ülőcső követi a kerék ívét, itt gyakorlatilag nem marad hely a levegőnek, hogy turbulencia alakuljon ki. A támvillák viszont éppen hogy kimondottan távol futnak a keréktől, nagy hézagot hagyva, itt pont ezért nem alakul ki az aerodinamikát károsan befolyásoló légörvény.

rose_xeon_cwx_disc_009

A tengely elöl-hátul 12 mm-es átütős, de a hátsó papucs perselyezhető gyorszárasra is, nyilván a felnifékes változatnál ezt alkalmazzák, utóbbinál a direct-mount fék pedig a középrész mögé kerül. A Xeon CWX Disc-nél a láncvillára flat-mount elven rögzítik a tárcsaféket, a ROSE ebben élen járt egyébként, még a Shimano hivatalosan nem is árulta a kompatibilis alkatrészt, amikor már így gyártottak disc-es vázat.

rose_xeon_cwx_disc_007

Nem tudni, hogy a triatlonosok körében mennyire lesz népszerű ez a kerékpár, de a felnifékes változata minden bizonnyal, így fontos részlet a megfordítható nyeregszár. Ha a fejet előre fordítjuk, ezzel jelentősen változtathatjuk a kerékpár geometriáját, optimalizálva az időfutam/triatlon pozícióhoz, hiszen 76 fokos képzeletbeli ülőcsőszöget kaphatunk így.

rose_xeon_cwx_disc_012

A kábelezés szempontjából is gondolkodhatunk hosszú távon a ROSE Xeon CWX esetében, hiszen a kábelek becsatlakoztatásához szükséges szerelékek cserélhetők, így akár elektromos váltórendszerrel is tuningolhatjuk később a bringát, vagy átalakíthatjuk a felnifékest tárcsafékesre és fordítva.

rose_xeon_cwx_disc_008

A felszereltség szinte tökéletes, a teszt alatt egy dologtól tartottam, hogy a ROSE logós magasfelnis kerekek nehezek lesznek, de menet közben nem jelentkezett markánsan ez a probléma, amúgy meg jól illenek az összképbe. És feledkezzünk meg a kiváló Continental GP 4000 gumikról, melyek sokkal drágább bringákon is ritkán fedezhetők fel.A Shimano Ultegra szettről és a hozzá illő hidraulikus tárcsafékekről sok újdonságot nem lehet elmondani, minden működik precízen, tántoríthatatlanul.

rose_xeon_cwx_disc_011

A kiegészítők könnyű Ritchey alkatrészek, a nyeregszár egyedi karbon alkatrész. Utóbbiban a monolink fejet én nem annyira szeretem (könnyebben elmozdul és recsegésre is hajlamosabb), de a ROSE-nál meg nagyon szeretik. Szerencsére az inzert cserélhető, vagy rendelhető hagyományos nyereg is a konfigurátorban, ahogy sok más alkatrészt is variálhatunk vásárlás előtt.

rose_xeon_cwx_disc_016

Menet közben gyakorlatilag ugyanazt hozta mint a drágább X-Lite CWX Disc, nyilván azzal a különbséggel, hogy itt nem elektromos váltórendszer pakolja a láncot. Azt kell mondjam, a kihozható teljesítmény szempontjából ennél jobb országúti sport kerékpár már nem nagyon van, csak nüansznyi különbségek, mint amit például a könnyű karbonkerék jelent. 2699 euróért szerintem nagyon jó vétel, remekül kihasználható és menő a kinézet is!

Értékelés:

Erősségek: Gyengeségek:
menő design kicsit túlbonyolított nyeregszár
remek ár
remek alkatrészek
Ár:

*****

Rendeltetésének megfelel:

*****

Váz+villa:

****

Alkatrészek:

*****

Tömeg:

****

 

Információk:

Forgalmazó: ROSE Bikes Hungary
Elérhetőség: www.rosebikes.hu
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 6 év
Alkatrész-garancia: 2 év

A ROSE Xeon CWX Disc (2 699 euro) adatlapja: https://www.rosebikes.hu/products/kerekpar/triatlon/xeon-cwx-disc/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.