A ROSE standján sok újdonságba botlottunk bele, volt ami úttörő szerepet játszik ma a piacon, másokon csak meglepődtünk. Országúti, trail, és pedelec vonalon is erősít a hazánkban immáron offline módon is jelen lévő cég.
Ha valakinek a ROSE névről nem jött le elsőre, hogy német cég, annak elég volt a standjukra belépni, ahol minden fekete és fehér volt. Kivéve a bringákat, ugyanis szerencsére mernek végre merészebb színeket használni, még ha egy két modell megosztó is lett.
A képen látható 650B-s Psycho Path nyergében nem csak Simon Gegenheimer versenyzett, aki a világbajnokságon második helyezett lett eliminátor számban, hanem Parti Andris is hasonló kerékpárral (csak a 29”-os Mr.Big verzióban) indult az olimpián, illetve lett hazai XCO és maraton bajnok! Tehát elmondható, hogy a ROSE bringák megértek a profi versenyzésre!
Itthon viszont egyelőre az országúti gépeik a legkelendőbbek, amit könnyen meg lehet érteni, hiszen ha megnézzük a képen látható X-Lite Team 4000-es modellt, akkor több dolgon is meg lehet lepődni. Az egyik, hogy már az új Dura Ace szett található rajta, ami kiállítás szinten is alig pár modellen volt látható. Ennél viszont sokkal meglepőbb a 6,1 kilós súlya, és ha megnézzük mellé a 4090 eurós vételárat, akkor tényleg nehéz ennél jobb vételt találni ma a piacon! A váz 800 gramm alatt van, és a 140 rétegnyi karbon szövetből álló villa is mindössze 295-öt nyom.
Nem sokkal nehezebb nála, de már az új SRAM RED eTAP HRD vezeték nélküli elektromos váltórendszerrel és hidraulikus tárcsafékes szettel készül az X-Lite CDX 8810 eTAP! A 6,95 kilós maratonozásra tervezett országútiba akár 32 mm-es szélességű gumik is beleférnek, így kiváló gravel bringázásra is, de a rossz minőségű hazai bringautakra is kiváló választás lehet. A váz T40/60-as karbonból készül, és tervezésekor a fő vezérfonal az út felől jövő rezgések csillapítása volt. A flat top kormány fogása kiváló és kinézetben is ütős!
Tavaly mutatták be az új aero X-Lite CW szériát, melyet már teszteltünk is, és most itt a kedvezőbb árú Xeon CW és CWX Disc kivitel! Brutálisan ütős az új festés is, végre nem fekete minden, és a mai trendeknek is megfelel. A váz anyaga T30/40-es karbon, melynek segítségével a képen látható 7,1 kilós modell ára Mavic CXR karbon kerekekkel és Ultegra szettel 3129 EUR, de „sima” 1600 grammos hagyományos kerékkel már ugyanezt a gépet 2350-ért is elviheted. A CWX Disc pedig értelemszerűen a tárcsafékes kivitele lesz. Hamarosan jön a teszt róla!
A hazai piacon az előzőeknél sokkal nagyobb érdeklődésre tarthat számot az új belépő karbon bringa a PRO CGF. Az 1030 grammos T30-as H.O.C. Karbon vázzal rendelkező komfortos „granfondo” gép a 3000-es kivitelben (ami a képen van) 7,2 kilót nyom, 11 sebességes Ultegra szettel készül és mindössze 1890 EUR-ba kerül! Ideje lesz a nagy „világcégeknek” felkötni a gatyát ha tartani akarják a tempót… Főleg úgy, hogy nincsen kispórolva sehonnan sem a „lóvé”, a kokpit cuccok Ritchey WCS-ek, a nyereg pedig Selle Italia SLS Flow.
Megérkezett a várva várt karbon vázas cyclocross bringa a Xeon CDX Cross. A váz alapanyaga T30/40-es karbon, a súlya pedig mindössze 1100 gramm. Az első tesztbringa már meg is érkezett hazánkba, így hamarosan vallatóra foghatjuk, még a hazai viharvert cross szezon előtt. A bringa fő érdekessége nem is az 1×11-es SRAM CX1 szett (kapható más szettekel is), hanem maga a felhasználási terület. Ugyanis a Xeon CDX Cross kiválóan használható bikepacking azaz mindenes túragépként, és gravel bike-nak sem utolsó. 7.7 kilós súlyával pedig a mai kőnehéz országútik között sem kell szégyent vallania!
A montik esetében mindössze két, de annál jelentősebb változás lesz jövőre. Az egyik a Root Miller áttervezése. A váz maradt alumínium alapanyagú, viszont most már 650B+ kerékmérethez igazodik, vagyis belerakható a 27.5”x3.0”-os gumi. Ezt viszont még a konkurensek közül is sokan tudják úgy is, hogy 130 mm-t mozognak a telók. Akkor csavarjunk egyet rajta: kérheted 29”-os kerekekkel is, sőt kérheted a bringát két kerékszettel is. Mondjuk egy könnyű 29-es kerékkel maratonozásra, és egy kedvezőbb árú, de nehezebbel az állatkodáshoz. Ilyet jelenleg senki sem kínál a piacon! Most pedig csavarjuk még egyet: a bringa választható 140-es rugóúttal is, melynek a neve Root Miller Supertrail. Itt már Pike villa kerül bele és a hátsó rugóstag is túlfolyó tartályos levegős RS Deluxe RC3. Majdnem igaz rá az egy bringa mindenre, és a 13 kiló körüli súlya is partiban van sok méregdrága karbon géppel.
A hosszabb rugóutas Granite Chief geometriája is megváltozott. A felsőcső 15 mm-rel hosszabb lett, miközben a stucni 10 mm-rel rövidebb, illetve közel fél fokkal laposabb lett a fejcső. A nyeregvázcső 25 mm-rel rövidült, így kisebb lett az átlépési magasság. SLX szettel 14 kiló körül lesz a súlya 150 mm-es rugóúttal, a csúcs 3-as kivitel pedig 12,6-ot nyom.
Nem olyan régen mentem a Black Lava fullos trekking bringával, ami szíjhajtással volt szerelve. Említettem is a cikkben, hogy a Pinion gearbox még jobb választás lenne bele, erre nem megcsinálták? Így legyen ötösöm a lottón. Persze olcsóbb nem lett tőle, de ebben a kategóriában még mindig „nevetségesen” jó ár az Activa Pro Pinionért a 3999 EUR, hiszen nagyjából kétezret csak a 18 sebességes „agyváltó” kitesz belőle. Aki egy komprommiszum mentes világjáró túragépet keres, vagy csak fityiszt szeretne mutatni kollégáinak a céges Focus-ok tömegében a mélygarázsban, az nézze meg!
Már tavaly láttuk prototípus kivitelben az Continentallal közösen fejlesztett pedelec mountain bike-ot, ami E-MTB névre hallgat, de most végre szériaérett lett, bár a mai Bosch/Shimano Steps egyeduralom idején eléggé 19-re lapot húzás érzete van a dolognak a merőben új géppel. Itthon valószínűleg kicsi lesz a piaca, de érdekes irány az biztos.
Az új Xtra Watt és Multitrack már sokkal ígéretesebb, hiszen a klasszikus vonalat képviseli. A női kivitelben Bosch motor dolgozik össze a 11 sebességes Alfine agyváltóval és a Gates szíjhajtással, a férfi trekkingben pedig az új Steps foglal helyet méghozzá elektronikusan vezérelt és automata móddal is rendelkező Alfine Di2 agyváltóval. A lánchajtásért kár volt…
A 2017-es ROSE paletta már megtalálható a magyar nyelvű weboldalukon, de sajnos a konfigurátor a cikk megjelenésének napján nem működik még, pedig náluk majdnem mindent egyedileg válogathatsz össze. Ha pedig segítségre van szükséged, akkor irány a bemutatótermük a BikePont-ban.