A váz gyártása közben „EPS Core” technológiát alkalmaznak, így a villa 320 grammot nyom, a vázat pedig 100 grammal tették könnyebbé, ennek következtében 1000 gramm alá kúszott be a súlya 57-es méretben.
Mostantól már 28 mm széles gumival is lehet használni a XEON-t, ami főleg a kiváló hazai utakon jelent megváltást. Az integrált kábelezés „clip-on cable stop” átvezetőkön történik, ami megakadályozza a bovdenezés zörgését. 50-64-es méretig lesz elérhető, ami nagyon széles palettát biztosít.
PRO SL
Óriási meglepetés volt idén a PRO SL-2000-es modell ami 1000 EUR-ért 8 kg alatti súllyal, teljes Shimano 105 szettel, és Mavic kerekekkel indított. El is kapkodták hamar, mára komoly várakozási idővel tudsz csak hozzájutni. Változtattak a csövek formáján, a támvilla bekötése lejjebb került, az ülőcső pedig alacsonyabb lett, így a hosszabban kinyúló nyeregcső nagyobb kényelmet biztosít.
A villa súlya 320 gramm, a váz pedig alulról karcolja az 1200 grammot 57-es méretben. Minden vázméret esetében más a láncvillahossz, így mindegy milyen magas vagy, ugyanazt a menettulajdonságot kapod. 48-65-ös vázméretig lesz elérhető, és akár 28 mm-es gumikkal is szerelhető.
TEAM DX CROSS
Teljesen megújult a cég cyclocross/gravel bike/multisport gépe. Első lépésben sokkal szebb lett a váz, és ez nem csak a megváltoztatott csőformáknak illetve festésnek köszönhető. Integrált nyeregbilincset kapott, ami nagyot dob a kinézetén. 6066 T6-os alumíniumból készül a váz, és a versenyzéstől a csomagos tereptúrázásig mindenre alkalmas.
Karbon villája 460 grammot nyom, átütőtengelyes kivitelű, és tárcsafékes. Emellett sárvédő konzolt is kapott, mivel sokan használnak napi közlekedésre CX gépet. Az idei DX Cross még hagyományos kör keresztmetszetű csövekből készült, a 2016-os pedig már „hydroforming” kialakítású.
Csomagtartó konzollal is ellátták, de szerencsére nem a szokványos megoldással, így ha nem használod, nem lesz béna trekking bringa kinézete. Számomra már idén is értelmezhetetlen volt a kitámasztó konzol, de a német piacon van létjogosultsága, így ezen a vázon is ott a helye.
Elől 15 mm-es, hátul pedig 12-es átütőtengellyel készül, így végre búcsút mondhatunk a rugalmasabb hagyományos gyorszáraknak, és a villámgyors kerékcserének is. Minden kábel a vázon belül vezetődik, sőt még agydinamó vezeték elvezetésre is gondoltak! Maximálisan 42 mm-es gumival használhatod. A váz súlya 1340 gramm 57-es méretben.
A várható beérkezéseket figyeld a www.rosebikes.hu oldalon, vagy iratkozzatok fel a hírlevélre, és akkor azonnal értesültök róla! Hamarosan jelentkezünk a montis részleggel!