A Shimano standon biztos vagyok benne, hogy sokan fejfordítás nélkül mentek el a PRO alkatrészek mellett, mivel a kiállításon tizenkettő egy tucat gyártó foglalkozik hasonló termékekkel. A különbség viszont az, hogy a PRO a Shimano tulajdona, így egyrészt egymáshoz vannak tervezve az alkatrészek, másrészt ugyanaz a japán precizitás jellemzi őket mint az anyacéget.
Fejlesztéseik csendben, különösebb PR hadjárat nélkül mennek végbe és a végeredmények ott sorakoznak a két pulton. Tudtátok, hogy amikor kijött az XTR Di2 akkor a tesztbringán használt PRO kormány/stucni/kormánycsapágy kombó kifejezetten a Di2 rendszerhez lett tervezve, és a kábeleket ezek belsejében lehetett a vázba vezetni? Nem feltűnő, mégis sokat javít a bringa összképén.
Na ennyi elég előjátéknak, nézzük miket várhatunk jövőre a PRO-tól! A legnagyobb újdonság mindenképpen a dropper post volt. Sokáig vártak vele, de a Shimano már csak ilyen, nem kapkod, de a végtermék általában profi cucc. Erről még nem tudjuk, hogy sikerült-e kiküszöbölni a szokásos „dropperes” hibákat, de remélhetőleg hamarosan landol nálunk tesztcucc belőle. A súlya 520 gramm, zárt levegős patronnal működik és nem meglepő módon I-Spec bilincs kompatibilis a vezérlő karja. Így ha 1×11-es rendszert használsz, akkor az I-Spec bilincses első fékkarra gond nélkül felszerelheted!
A nyeregcső a Koryak családba tartozik ami szintén megújult. A kormányszár Di2 kompatibilis, vagyis a 3D kovácsolású stucni fogadni tudja az elektromos XTR és XT váltórendszer kábelét melyet belül tudsz elvezetni ahonnan mehet tovább a váz belsejébe. Láthatóan a mai trendek bringáihoz igazodnak a paraméterei, mivel 40-60 mm-es hosszban is kapható, de 70-100 mm közötti hosszúságút szintén találsz.
A Tharsis Trail szett már eggyel durvább felhasználási területre, az all mountain/trail-re készül, de szintén Di2 kompatibilis lett. Itt már a kormány is az, vagyis az elektromos kábelt közvetlenül a váltókarból a kormányba majd stucniba vezetheted, innen a spéci kormánycsapágyon át mehet a vázba.
A Tharsis kormány UD Carbon alapanyagú, 800 mm széles, 20 mm-es emelésű és 9 fokos hátrahajlású. Természetesen vágható is ha keskenyebbre van szükséged, de sajnos súlyadatot nem találtunk egyelőre. A kormányszár nem csak Di2 kompatibilis, hanem akku tartó konzollal is el van látva, mivel azt akár a villanyakban is el tudod rejteni.
Országúti vonalon a karbon aero kormány a Vibe Carbon Aero újult meg, ami szintén fogadja a Di2 kábeleket és így a bekábelezés is egyszerűbben kivitelezhető. Alapanyaga T800 UD Carbon és persze a hagyományos bovdenezést is rejtetten tudod vezetni.
Tartozik nyeregcső is a Vibe szettbe, méghozzá 400 mm-es hosszban 27,2-es vagy 31,6-os átmérővel és Di2 akkumulátor fogadással. Még fejből is kétfélét választhatsz, mivel 0 és 20 mm-es hátrahajlással is gyártják. Végül, de nem utolsó sorban a szett része a stucni, ami ugyanúgy aero kialakítású villany kompatibilis és titán csavarokkal készül a könnyebb súly érdekében (amit nem írtak ki).
A klasszikus formákat kedvelőknek itt a „sima” Vibe, ami kör keresztmetszetű kormánnyal készül, de ugyanúgy T800 UD Carbon alapanyagú, és Di2 kábeleket is fogad. A stucni villanyak befogója érdekes formájú.
Ha rákattantál a PRO cuccokra, akkor nézz fel a weboldalukra, ahol pontos méreteket, verziókat is láthatsz, itthon pedig keresd a PRO alkatrészeket a forgalmazó partnerboltjaiban!