fbpx

Neuzer Firenze – Itália karnyújtásnyira

Legyen tárcsafékes,  legyen lockolható teleszkópos, legyen rajta 9 sebességes használható váltószett? És férjen bele kétszázezer jómagyar forintba? Átlagos vásárlói igényeknek hangzanak a fenti kérdések, lássuk, hogyan oldotta meg a magyar Neuzer ezt a kérdést az új Firenze 400-zal, ami a jelenlegi kínálat legjobban felszerelt tagját takarja.

A Neuzer gyár kapuját Esztergomban mostanság egész korrekt bringák hagyják el, elég csak a legutóbb tesztelt gravel gépre, a valaha fitnesz bringaként startolt Courier Adventure-re gondolni. A jelen cikkben szereplő Firenze egy pofás, 6061-es alapanyagú vázra épül, olyan kellemes meglepetésekkel felvértezve, mint az integrált kitámasztó rögzítés hátul (és középen is), vagy a direkt PM fékrögzítés. A dizájn szubjektív kérdéskör, de biztos, hogy az elegáns fekete alapot viszonylag fiatalos, élénk színekkel díszítették fel. Ugyanerre a vázra épülnek a V-fékes testvérek is, ezért sajnos a tárcsafékes kiviteleken el kell viselni a fék konzoljának csonkjait. A bovdenek a vázon kívül, a felsőcső alján, illetve a tárcsafék vezetéke az alsócsövön fut. Ez a kivitelezés egyszerű karbantartást tesz lehetővé, de nem annyira esztétikus, mint egy bújtatott megoldás. Az elejében mozgó Suntour NEX villa egy sima rugós teleszkóp, némi rugóút előfeszítés állatható rajta, illetve patronos megoldása kínál lockolhatóságot.

 

A kiegészítőkről sokat beszélni nem érdemes, viszonylag egyszerű darabok, amik használhatóak, de extrákkal nem szolgálnak. Kivétel ez alól a kormányszár dönthetősége és a világítás elemei, mert ezek az AXA-tól vannak: elől a Blueline 50 teljesít szolgálatot, hátul pedig a parkolófénnyel ellátott Riff jelzi a közlekedés többi résztvevője felé aktuális pozíciónkat. Extraként kapunk egy úti pumpát, ami a csomagtartóra van rögzítve.

 

A váltók-váltókarok tekintetében az árkategóriában inkább az Alivio szint alatti típusok jellemzőek, itt viszont a Neuzer többet ad a megszokottnál, 3×9-es Deore váltókarokat, Deore hátsó váltót és Deore első váltót kapunk a pénzünkért. Igaz kicsit régebbi szériából, de a használhatóságán nem ront, nem romlandó alkatrészekről van szó.

A hajtása csakúgy, mint a teleszkópja a Suntour-tól származik, hagyományos négyszögtengelyes rögzítésű, alumínium anyagú hajtókar, mely a kategóriába illő tudásszintet képvisel. Jópont jár azért a gyártónak, mert teljesen fém, gumírozott komfort pedált csomagolnak a kerékpár mellé.

A fék ugyan hidraulikus tárcsafék, viszont a v-fékes világból talán jobban ismert Alhonga palettájáról származnak, sok tapasztalat nincs velük, sem működésük biztonságáról, sem tartósságukról. Ami talán megnyugtatóan hangzik, hogy ránézésre a Shimano rendszerére épül,  vagyis a megbízhatósággal jó eséllyel nem lesz probléma, a fékpofa amit használnak bele egész biztos, hogy kompatibilis a kék óriás termékével.

A világítás táplálását viszont szerencsére Shimano agydinamóval oldották meg, hátulra pedig a Neuzer által sűrűn használt Access (Quando) agyat szerelték. A felnik a Remerx-től érkeznek, mondhatni örökérvényű darabok. Egyedül a kezeletlen oldalfal rondít bele az összképbe. A külsők legalább márkásak, a Continental Contact reflexcsíkos verziója teremt kontaktot az aszfalttal.

Annak érdekében, hogy a bringa ajánlott fogyasztói ára 196 900 forintba beleférjen, néhány apróbb minőségi kompromisszumot el kell fogadnunk, amik nem hibák, hanem egyszerű reakciók a piac árérzékenységére. Itt a bovdenezés külső elvezetésére, az egyszerűbb kiegészítők és régebbi váltószett felszerelésére, a “márkátlan” tárcsafékek használatára gondolok. Bármelyik elem kiszolgálja a célközönségét, de szakmai szemmel nézve nem tartom ideálisnak a minőségi kerékpárgyártásban. Kontra, ha ezek jobban lennének megoldva, jobb specifikációt kaptak volna, úgy az ár sem fért volna be a csábító kategóriába.

Ajánlott fogyasztói ára: 196 900 forint.

Specifikáció:

VÁZ: AL6061 ALU HÚZOTT/BUTTED
VILLA: SUNTOUR SUNTOUR NEX-DS-HLO 28″
ELSŐ/HÁTSÓ FÉK: ALHONGA OD-5 TÁRCSAFÉK
HAJTÓMŰ: SUNTOUR XCM-T418 28/38/48T
ELSŐ VÁLTÓ: SHIMANO ALIVIO 3 SPD
HÁTSÓ VÁLTÓ: SHIMANO DEORE 9 SPD
VÁLTÓKAR: SHIMANO DEORE 3X9 SPD
ELSŐ AGY: SHIMANO AGYDINAMÓ/HUB DYNAMO 36H
HÁTSÓ AGY: ASSES GYORSZÁRAS 36H
FELNIK: REMERX DRGON L719 28″ DUPLAFALÚ/DOUBLE WALL
KÖPENY: CONTINENTAL CONTRY RIDE 700X37C
EXTRÁK: ÁLLÓFÉNYES VILÁGÍTÁS, SÁRVÉDŐ, CSOMAGTARTÓ/LIGHTING W STANDLIGHT, MUDGUARDS, CARRIER

 

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo