fbpx

Narancs túladagolás a 2016-os KTM palettában

2016 KTM Myroon 29”

KTM Myroon 29" 2016

KTM Myroon 29″ 2016

Alaposan átdolgozták a tavaly szintén felfrissített Myroon XC csúcsmodellt. 20 mm-rel hosszabb lett a felsőcsőhossz, másfél fokkal pedig meredekebb az ülőcsőszög. Ezt azzal indokolták, hogy sokkal hatékonyabb így a tekerés és meredek lejtőkön könnyebb a nyereg mögé beülni.

ktm_kerekpar_2016_030

Tavaly még háromféle vázat lehetett kapni attól függően hogy milyen hajtással vetted a bringát, ami azért nem csak a gyártást drágította meg, hanem az utólagos csereberekor is sűrű ráncokat képezhet a tulajdonos homlokán. Gondolj bele. Megveszed szimpla XTR szettel, és később kiderül nem vagy elég erős hozzá és duplát szeretnél, de nincsen a vázon első váltó konzol… Jövőre egyféle váz lesz minden hajtáshoz, amit az új Direct Mount konzol szavatol.

ktm_kerekpar_2016_036

A hátsó papucstávolság 148 mm széles, ami 21 %-os merevség növekedést eredményezett természetesen 12 mm-es átütőtengely alkalmazásával. A láncvillák 13 mm-rel rövidebbek lettek, így jobb fordulékonyságot és kezelhetőséget várhatunk a Myroontól. A hátsó sárférőhelyet is megnövelték, amellett hogy a láncvillák mérete megnőtt.

ktm_kerekpar_2016_032

A váz integrált kábelezéssel rendelkezik, és az elektromos XTR madzagjait is fogadja. Aránylag érdekes a hátsó fék integrált post mount konzolja aminek egyik darabja a támvillán, a másik pedig a láncvillán található.

2016 KTM Scarp 29”

KTM Scarp 29" 2016

KTM Scarp 29″ 2016

Nem…nem…nem…nem akarom lelőni előre a bringatesztet, hogy brutálisan jó lett az új 90 mm-t mozgó Scarp 29! Teljesen megváltoztatták a vázat, új hátsó lengőkar rendszert kapott, ami most már nem a középrészhez kapcsolódik, hanem a felsőcsőhöz.

ktm_kerekpar_2016_003

A támvilla, és a felsőcső egy vonalban van, és ehhez igazodik a rugóstag is. Ez jobb rezgéscsillapítást, és lineárisabb mozgást kínál. A rugóstag nem a link hátsó két forgáspontja közé van bekötve mint általában, hanem az alsó csavarhoz. Így a mérnök szerint még érzékenyebb lesz a rendszer. A komplett rendszer a Straight Line Link névre hallgat.

ktm_kerekpar_2016_021

A tapered fejcső szöge laposabb lett, javítva nagy tempónál az egyenesfutást, és kezelhetőséget. Szintén 148 mm-es papucstávolságot alkalmaztak, így 21 %-kal merevebb lett a hátulja az előző generációhoz képest.

ktm_kerekpar_2016_022

Ülőcsöve „dropper post ready”, vagyis fogadni tudja nem csak a leengedhető nyeregcsöveket, hanem azok kábelezését is. Ennek külön örülünk, de bővebben majd a tesztben leírjuk miért!

A vázból nem csak full karbon lesz kapható, hanem alu hátsó háromszöges és teljesen alu is.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo