fbpx

Mondraker Foxy R kerékpárteszt: Majdnem tökéletes!

Alig fél éve volt, amikor a Mondraker Dune modell járt nálunk és vett le a lábamról. Az volt az első Forward Geomety-s tesztgépem és azonnal meggyőzött. Így mikor megtudtam jön egy Mondraker Foxy, sejtettem jó móka lesz!

Egyszerűen szép

Mondrake Foxy: Egyszerűen szép

Ahogy már többször is írtuk, a Forward Geometry teljes mértékben más vázat eredményez, bár mostanában  egyre több monti geometriája kezd kísértetiesen hasonlítani rá. A FG esetében centikkel hosszabb a felsőcső mint a hasonló rugóúttal rendelkező versenytársaknál. Viszont a stucni hossza meg közelít a nullához, ami azért ma még mindig szokatlannak mondható. Ez a lelke a rendszernek, ettől lesz olyan agresszíven irányítható, és ezért is igényel megszokást a kezdők részéről nagy tempó esetében.

Pont ennyi kék kellett bele

Pont ennyi kék kellett bele

A Foxy R a második bringa a palettán, fölötte alu vázzal csak az XR van. Úgy voltam mostanában, hogy meguntam a matt/fényes fekete vázakat, ennek mégis tetszett a kinézete, mert pont annyi kéket csempésztek bele, hogy ne legyen unalmas, de túl harsány sem. Ha ez utóbbit szeretnéd, akkor XR-t vegyél, mert az „nagyonkék”, és szem nem marad szárazon.

Így működik a rugózás

Így működik a rugózás

Az alumínium váz 140 mm-t mozog, méghozzá Zero Suspension rendszert használva. A Foxy rugózása Zero Suspension System névre hallgat és a Mondraker saját fejlesztésű levédett technológiáján alapul. Itt is virtuális forgáspontot találunk, a teljes hátsó háromszög független a váztól, a rugóstag bekötése a lánc és támvilla között található. Így a tagot mindkét oldaláról erőhatás éri berugózáskor ami sokkal érzékenyebb mozgást tud biztosítani mint az egyik pontján a fő vázháromszöghöz rögzített tag esetében. Arányában ez 35%-65%-ot jelent a felső pont előnyére. Fékezés hatására sem merevedik be, ami sajnos nagyon sok négy forgáspontos váz esetében előfordul és nagyban lerontja a rugózás hatékonyságát. A Zero Suspension System kiküszöböli a pedálozás hatására kialakuló „pogózást”, így nem mozdul be a tag pedálozás közben.

A rendszer lelke a Forward Geometry és a nagyon rövid stucni

A rendszer lelke a Forward Geometry és a nagyon rövid stucni

A csövek Stealth névre hallgatnak, és közelebb állnak a hajlított zártszelvényhez mint a körhöz, de nekem ismét nagyon bejött ez a forma. A fejcső tapered, a kábelek viszont a vázon kívül futnak, bár ez utóbbi csak a kinézetet befolyásolja, a működését nem. A bringa felszereltsége vegyes képet mutat.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo