A nagyobb gondot a telós montik jelentik. Általában megkérdezik (vagy nem) mennyi a súlyod és ehhez lövik be a rugóstagokat (vagy nem). De mindenkinek megvan a maga szokása. Én jellemzően 20-25% SAG-el szeretem használni a bringákat, de szinte kivétel nélkül 10-re lövik be (vagy ahogy sikerül). Ezért telópumpa mindig van nálam, és a fotózós kör alatt kialakulnak a beállítások is.
Este ha mázlid van (mert nincsen újabb prezi), akkor van 1-2 órád fürdeni, pihenni, fotókat válogatni, posztolni pár képet, majd jön a vacsora. Ez az est fénypontja, de főként nem is a választék miatt. Ilyenkor lehet szóba elegyedni a fejlesztőmérnökökkel, marketingesekkel, és kihúzni olyan információkat, melyek nem hangoztak el, vagy esetleg nem hangozhattak volna el. De néhány pohár alkoholos ital általában oldja a gátlásokat 🙂 Itt tudhatod meg hogy a montis feljesztő srác saját gépe egy 29+ kerékméretű Stache (pedig kb bármilye lehetne), és hogy az amerikai piacon akkora durranás a fatbike, amit itt Európában el sem tudunk képzelni. Az este általában hosszúra nyúlik, így kb. éjfél után érsz vissza a szállodai szobába. Ekkor átnézed az összes aznapi képet, mert ha valami bemozdult, vagy életlen lett, esetleg hiányzik, akkor másnap pótolnod kell! Jobb esetben egy óra körül már alszol is. A másnap pedig a 6-os keléssel indul, hiszen 7-kor már újra a reggelinél kell ülnöd ha ki akarod maxolni a jellemzően 1 teljes és két fél napot amiből egy ilyen press camp áll.
A teljes napok a nem aktívan versenyző sajtósokat bizony komoly próbatételek elé állítják, hiszen sok kilométer és szint megy a lábadba szinte pihenés nélkül, már ha pihenésnek lehet nevezni a fotózások közbeni gugolásokat. Reggel két kör országútizás Madone-nal, majd az új Superfly tesztje, végül két kör a ducigumisokkal, hogy kiderüljön melyik a jobb?! A 29+ vagy a 26” fatbike.
A Trek sajtótáborban azt szeretem, hogy berendeznek egy mini Eurobike kiállítást, vagyis szinte az összes 2016-os bringájuk ki van rakva, nem beszélve a Bontrager kerekekről, kiegészítőkről, ruhákról, cipőkről. Konkrétan mindent végig tudsz tapizni, megvitatni, kérdezni. Persze mikor megláttak a gramm pontos mérlegemmel a kezemben akkor a figyelem középpontjába kerültem. Majd az ötödik gép lemérése, és feljegyzetelése után az egyik mérnök megkérdezte segíthet-e valamit? Kicsit beszélgettünk majd folytattam. Ekkor egy egészen magas beosztású hölgy jött oda, hogy nem mindegyik gép a végleges modell! Ezen már csak mosolyogtam. Furcsa ez számomra.
A világ legkiválóbb bringáit készítik, mégis utálják a mérlegelőket. Pedig sok minden kiderül. Meg nem akadályoznak, de 15 bringa után már érzed a hátadban a kést 🙂 Este persze a vacsoránál megint elsimulnak a dolgok, mégis érdekes. A napot szintén éjszakába nyúlóan zárod.
Az elutazás napján belefér még egy kis tekerés, általában azzal a géppel ami még valamilyen kétséget hagyott benned, vagy nagyon tetszett. Ha mindennel megvagy, akkor lehet egy kicsit lazítani, örömbringázni, de kifingani azért nem szabad, mert utána még vár rád 3-10 óra autóvezetés. Véletlenül sem szeretném ha panaszkodásnak tűnne, hiszen egyrészt tudjuk mire számíthatunk, másrészt imádjuk ezt a fajta pörgést. Ez nem 8 órás munka az irodában, de éppen ezért választottuk. Szerintem sokan cserélnének velünk.
Sokszor megkapjuk a kérdést: milyen bringateszt már az, amikor pár órát mégy csak vele? A válasz az, hogy alapvetően teljes. Több száz teszten vagyunk már túl, és legtöbbször az első kilométerek után tudjuk, jó vagy sem az adott modell. Az alkatrészekkel napi szinten találkozunk, a fő kérdés az, hogy a vázszett milyen. A SID villa nem változik, az XT szett is ugyanolyan mint márciusban, és a Formula fék sem kap szárnyakat… Szerencsére a Trek a SRAM X01-es gépein is Shimano féket használ. Talán tudnak valamit! Igen, jobban szeretjük ha extrém környezetben lehet tesztelni, és van is olyan gép ami megkövetelné, de mindig az adottságokhoz kell igazodnunk.
A feelinghez pedig sokat hozzáadhat egy hangulatos kisváros, mint Mikulov a gyönyörű belvárosával, és a kiváló sörözőivel, de nem sírjuk el magunkat akkor sem, ha Morzine egyik pályaszállásán kell eltöltenünk ezt a pár napot. Nekünk magyaroknak azért jó egy sajtótábor, mert olyan gépekkel mehetünk, amelyeket itthon a hazai forgalmazó döntő hányada nem fog tudni befogni tesztelésre, és instant módon kaphatunk képet a gyártó teljes palettájáról, akár a legfinomabb részletekig belemenve a fejlesztésekbe. Méghozzá első kézből származó infókkal. Hamarosan jövünk a részletes beszámolókkal, tesztekkel!