A ProTour versenyeken nagy sikereket elért Merida Lampre Team kerékpárszponzoraként a tajvani márka az utóbbi években töviről hegyire kitanulta az országúti kerékpáros „szakma” csínját-bínját. A tapasztalatból pedig nemcsak a karbonvázas modelleknek jutott, hanem a kedvező árfekvésben kapható aluötvözet típusoknak is. 2017-ben a fejlesztések folytatódnak, ráadásul hazánkban az új modellek megvásárlásához nem is kell januárig várni: az első szállítmány már augusztus utolsó hetében, még az Eurobike kiállítás hivatalos bemutatója előtt megérkezik!
A Merida 2013 óta szerepel a profi kerékpározás legmagasabb szintjén, 2017-ben pedig új partnerrel kiegészítve, a BAHRAIN MERIDA PRO CYCLING TEAM keretein belül, Vincenzo Nibali-val a „fedélzeten” vág a szezonnak. A Merida márkának 2017-ben minden esélye megvan az áhított cél, azaz valamelyik nagy körverseny megnyerésére. A versenyzők számára készített új országúti kerékpármodellek és fejlesztések egyértelműen ezt a célkitűzést tükrözik, de hogy az amatőr kerékpárosok se maradjanak siker nélkül, a Merida az alsóbb árszegmensre is tartogatott kellő muníciót.
A Scultura modellcsalád a karbonváltozat mellett elérhető magas szintű technológiát alkalmazó alumíniumvázakkal is, így jövőre az amatőr versenyzők és hobbikerékpárosok is élvezhetik a ProTour-os fejlesztések gyümölcsét. A kényelem és a teljesítmény szempontjából kiválóan vizsgázott Scultura vázkialakítás a „három számjegyű” változatok esetében rendkívül mérsékelt árcédulával párosul: a most bemutatott csapatszínben pompázó Scultura 100 javasolt fogyasztói ára mindössze negyedmillió forint!
A terhelés szempontjából végletekig optimalizált hydroform eljárással készült vázcsövek háromszor változó falvastagsággal rendelkeznek. A kényelem növelése volt a tervezés egyik fő szempontja, így a Scultura Ride karbonváz felépítését, geometriáját és csőprofiljait örökli az új Scultura lite-single aluötvözet váz. A Scultura 100 nemcsak hétvégi harcosoknak készül: az UCI versenyengedély is ott virít minden vázon!
A Scultura 100 BAHRAIN MERIDA PRO CYCLING TEAM „Replica” fényezéssel is elérhető, továbbá a néhány éve bemutatott, azóta fényes karriert befutó belépő szintű Shimnao Claris szettel érkezik. A menettapasztalatokról majd egy soron következő BikeMag tesztekben olvashattok, de az előjelek biztatók: a fejlett alumínium váztechnika alig hagy valamit az asztalon a kedvezőbb árfekvésű karbon változatok számára. A kényelem és a stabilitás alacsony tömeggel párosul, köszönhetően a Triple Butted hydrofoming alapanyagnak, az alul megnövelt fejcsőátmérőnek, a rejtett bowdenvezetésnek, a Smooth Welding varratmentes csőillesztésnek és a fejlett karbonvillának. A vázgeometria sem sokban tér el a profi versenygépekétől, legfeljebb kis mértékben az amatőr kerékpárosok igényeihez „fazonírozott”.
Jellemzők:
- Scultura lite-single aluötvözet alapanyag
- Triple Butted (3X változó falvastagság)
- Tapered fejcső (alul megnövelt fejcsőátmérő, 1 1/8“-1 1/2“ csapágyazás)
- belső bowdenvezetés
- karbonvilla
- Smooth Welding varratmentes csőillesztés
- közel azonos geometria, mint a karbon Scultura karbonvzak esetében
- 27,2 mm-es nyeregszár a nagyobb kényelem érdekében
- UCI versenyengedéllyel
Felszereltség:
- váz: Scultura lite-single, BSA menetes középrész
- méretek: XXS[44]-XS[47]-S[50]-SM[52]-ML[54]-L[56]-XL[59] cm
- villa: Road carbon Race
- középcsapágy: integrált
- fékváltókar: Shimano Claris
- fékszett: kétforgáspontos
- hajtómű: FSA Tempo 50-34 fogszám
- első váltó: Shimano Claris D
- hátsó váltó: Shimano Sora SS
- lánckeréksor: Sunrace CS8 11-28 fogszám
- bandázs: Merida Road Comp
- kormány: Merida Expert Compact road OS
- kormányszár: Merida Comp OS -6
- kormánycsapágy: Big Conoid semi neck pro
- agyszett: tömített ipari csapágyas
- abroncs: Merida comp SL 20
- nyereg: Merida Sport
- nyeregszár: Merida road comp SB12 27.2
- gumiköpeny: Maxxis Dolemites 25 kevlárszálas (hajtogatható)
Ajánlott fogyasztói ár: 249 000 Ft.
További információ a forgalmazó honlapján.
Vázméret | 44cm | 47cm | 50cm | 52cm | 54cm | 56cm | 59cm |
Felsőcső | 515 | 518 | 530 | 545 | 560 | 575 | 590 |
Ny
eregvázcső |
440 | 470 | 500 | 520 | 540 | 560 | 590 |
Láncvilla | 408 | 408 | 408 | 408 | 408 | 408 | 408 |
Fejcsőszög | 71 | 71 | 72 | 73 | 73 | 73 | 73.5 |
Nyeregvázcsőszög | 75 | 74 | 74 | 74 | 73.5 | 73 | 73 |
Középcsapágyesés | 66 | 66 | 66 | 66 | 66 | 66 | 66 |
Fejcsőhossz | 120 | 130 | 140 | 150 | 170 | 190 | 215 |
Villahossz | 374 | 374 | 374 | 374 | 374 | 374 | 374 |
Reach | 376 | 367 | 375 | 386 | 390 | 394 | 401 |
Stack | 518 | 528 | 541 | 554 | 573 | 592 | 618 |
Tengelytáv | 982 | 976 | 979 | 985 | 995 | 1005 | 1014 |
Átlépés | 702 | 725 | 750 | 768 | 788 | 806 | 835 |