fbpx

Merida Reacto DA LTD kerékpárteszt: ha országúti és időfutam bringa kell egyben

A csúcsmodellt, a Lampre-Merida által használt Merida Reacto EVO-t már Mallorcán kipróbáltuk, most a második legjobb aerodinamikus Meridán, a Reacto DA LTD-n volt a sor…

Merida Reacto DA LTD kerékpárteszt

Merida Reacto DA LTD kerékpárteszt

A második generációs Merida Reacto története a Lampre-Merida profi országúti csapattal forrt össze, 2013-ban még csak prototípusként használta Alessandro Petacchi és Filippo Pozzato. Az idei szezonban pedig már a nagyközönség is megvásárolhatta pontosan ugyanazzal a felszereltséggel, ahogy a profi bringások – többek között a világbajnok Rui Costa is – nyúzták a WorldTour-versenyeken.

DA, mint Dura Ace

DA, mint Dura Ace

A csúcsmodellt már februárban kipróbáltuk, illetve akkor részletesebben írtunk arról is, mik lehetnek az aerodinamikus forma előnyei és hátrányai a versenyző vagy a hobbikerékpáros számára. Természetesen az észérveken túl sokat számít ebben a szegmensben, hogy mivel mennek a profik, és ez a Reacto mellett szól, hiszen a világbajnok ezt a bringát hajtotta gyakorlatilag a teljes szezonban.

a kábelvezetés is aerodinamikus

a kábelvezetés is aerodinamikus

A Reacto EVO-ért azonban nem kevés pénzt kell kifizetni, az eggyel alacsonyabb kategóriás karbonvázas, Ultegrával szerelt team-festésű változat pedig hiába volt elérhető kevesebb, mint a feléért idén, mégsem volt ugyanaz, mint Rui Costáék lovai. Tesztalanyunk, a 2015-ös „kedvező árú” Reacto nem akar „megtéveszteni” a Lampre Team festéssel, ellenben felszereltségében közelebb áll a legmagasabb szinthez.

masszív középrész

masszív középrész

A váz (CF3) tömege 1150 gramm, ez 100 grammal több, mint a legdrágább, legalacsonyabb súly mellett legnagyobb merevséget és szakítószilárdságot adó karbonból készülő csúcsmodell (CF4) súlya. Így nem a legkönnyebb aero-karbonvázak közé tartozik, viszont a kedvező légellenállás és a maximális merevség, hajtáshatékonyság hasonlóvá teszik a „zászlóshajóhoz”, továbbá az élettartam-garancia sem utolsó szempont. A Dura Ace váltórendszer, a Rotor hajtómű és a magasfelnis kerekek is komoly értéket sugároznak, fogyasztói ára azonban egy lélektani határ, egymillió Forint alatt marad.

A Reacto nyergében

A Reacto nyergében

A kategória definiálása után ismétlésképpen nézzük röviden, mit nyújt az aero kialakítás az amatőr felhasználó számára. Még mindig az a legreálisabb érv, hogy „faszán néz ki”, elismerő tekinteteket arat le a laikusok részéről is stb. Emellett valóban javul a légellenállás, de a kerékpáros és a kerékpár egészét nézve csak elenyésző mértékben köszönhető ez a jelenség az aerodinamikus formáknak. Sokkal inkább az alacsonyabb homlokcső következtében alacsonyabb felsőtest pozíció felelős ezért.

Kb. így nézne ki a pozíció triatlon kormánnyal

Kb. így nézne ki a pozíció triatlon kormánnyal

Vicces egyébként, hogy nekem, mint hobbibringásnak pont a gyárilag hozzáadott hézagolóval adta ki az ideális kormánypozíciót, vagyis mintha egy kevésbé alacsony építésű vázat használtam volna hézagoló nélkül. Egyébként szinte minden aero-fejlesztést megtalálhatunk a palettán második legjobb Reactón is, aero keresztmetszet szinte a váz minden alkotóelemén (NACA Fastback profil), aero S-Flex nyeregszár, a fékek aero pozícióban és a kábeleket is elbújtatták a levegő elől. Csak a Lampre Team változat épül a CF4 jelzésű karbonvázra, a többi karbon modell a CF3-ra, és 2015-re kínál a Merida alumínium Reactót is.

A hátsó fék a középrész mögött

A hátsó fék a középrész mögött

Nincs nehéz dolgom, ha arról szeretnék írni, hogy kinek ajánlom Magyarországon a Reacto DA LTD-t. A váz kimondottan merev, még a rugalmasabb „biokarbonszálakkal” átszőtt és alacsonyan bekötött támvilla, valamint az S-Flex nyeregszár sem varázsolja igazán komfortossá a hátulját. Az alacsony kormányfogást és profi sprinterpozíciót garantáló rövid homlokcsővel ezt a kerékpárt aktívan versenyző bringások vegyék meg! Nagy előnye, hogy kormány és kerékcserével teljes értékű időfutambringává alakítható, vagyis kettő az egyben, triatlonistáknak, akik olimpiai- és ironman-távokon is indulnak szintén nyerő választás, a geometria alapján is!

aero nyeregszár "flip-flop" fejjel, Prologo nyereggel

aero nyeregszár “flip-flop” fejjel, Prologo nyereggel

A vázon az aero profilok mellett több érdekességet is megfigyelhetünk, például a váltóbowdenek elvezetését, melyek a felsőcső tetején csatlakoznak a vázba. Egyszerűen és esztétikusan megoldható az elektronikus kábelek bújtatása is ugyanitt gumiadapter cseréjével, ráadásul a váltóbowden semmiképpen nem ér hozzá a homlokcső oldalához, esélyt sem adva a festék lekoptatására. Fontos figyelmesség az egyedi rögzítésű nyeregszár csatlakozásánál a gumitömítés is, bár kell ügyeskedni a visszagyömöszöléséhez. A nyeregszár tetején “flip-flop” fejet találunk, amivel jelentősen befolyásolhatjuk a geometriát, akár triatlonosan előre kerülhet a nyereg. Ide tartozik még, hogy a nyereg állításánál nagy könnyebbség, hogy nem kell piszmogni az egyenesbe állítással.

Rotor hajtókar

Rotor hajtókar

A felszereltségre áttérve először a Dura Ace váltórendszerről szólnék, ami mint tudjuk, maga a tökély, és menő is. A Rotor hajtóművel is szinte ugyanazt a váltásteljesítményt adja elöl is, mint a szetthez tartozó lánctányérokkal, szóval szép is, jó is, cool is, semmi panasz. A Tektro fékek kicsit kilógnak a sorból, de csak kedvező árukkal, mert a teljesítményükre nem lehet panasz, ehhez hozzátesz kicsit az elhelyezés, hiszen valóban nem lehet merevebb ponton rögzíteni egy féket, mint a középrésznél. Szerelhetőség, állíthatóság szempontjából már nem annyira kedvező ez az elhelyezés, de őszintén a teszt során nekem egyszer sem kellett állítgatni.

FSA Trimax T42 kerék

FSA Trimax T42 kerék

A kerékszett FSA Trimax T42, egy ilyen kerékpárnál már nincs értelme azt boncolgatni, hogy szükségünk van-e a magas, aerodinamikus felnire, mert egyszerűen hülyén nézne ki anélkül. Ebben az árkategóriában nyilván nem olyan könnyű egy alumínium felnis kerék, de legalább hasítja a levegőt és a suhogása is kellemes a fülnek. A kerékszetten a személyes kedvencem a Continental Grand Prix 4000 külső, ami egy igen jól tapadó gumi szárazon és még nedves úton is, viszonylag tartós, jó a defektvédelme, szerintem szuper.

Merida Reacto DA LTD

Merida Reacto DA LTD

Összességében komoly versenygépet ismertem meg a Merida Reacto DA LTD kerékpárban, amit én elsősorban olyan amatőr versenyzőknek, triatlonistáknak ajánlanék, akik időfutam üzemmódban is szeretnék használni a bringájukat, az egyetlen bringájukat.

Infobox:
A Merida kerékpárok forgalmazója: Bikefun Hungary Kft.
Web: bikefun.hu, a kerékpár IDE KATTINTVA tekinthető meg.

Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: élettartam-garancia
Vázméretek: XS(47)-S(50)-SM(52)-ML(54 – tesztelt)-L(56)-XL(59) cm
Ajánlott fogyasztói ár: 990 000 Ft

Műszaki adatok:

Váz: Reacto CF3

Méretek: XS(47)-S(50)-SM(52)-ML(54)-L(56)-XL(59) cm

Villa: ReactoCarbonpro-direct

Fék Első: Reactodirect F

Fék Hátsó: Reactodirect R

Lánc: Shimano 11s

Hajtómű: Rotor 3D30 noQ 52-36 [BB386]

Váltó Első: ShimanoDuraAce

Váltó Hátsó: ShimanoDuraAce

Fogaskoszorú: Shimano CS-5800-11 11-28

Markolat: Merida Road Pro 3D

Kormány: FSA Team Issuecompact OS

Kormányszár: FSA Team Issue -6

Kerékszett: FSA Trimax T42

Nyereg: PrologonewNagoEvo T2.0

Nyeregszár: ReactoAerocarbon Race

Fékáltókar Első: ShimanoDuraAce

Gumitömlő: MVS Ultralite 80

Gumik: Continental Grand Prix 4000S 23 KV

Tömege: 7,75 kg (gyári adat, pedál nélkül)

 

Geometriatáblázat:

Névtelen

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.