Dirt, street montisok közül ki ne ismerné az UMF Hardy szériát. A népszerű UMF márka azonban most visszaolvad az anyacégbe, így az United Merida Freeriders-ből Merida lett ismét.
A Merida pedig egyre jobban helyt áll a profi kerékpáros versenyeken, így természetesen az extrémebb kategóriában is képviseltetik magukat a nemzetközi elitben.
Thomas Genon neve is ismerős lehet, hiszen ezzel a vázzal nyert a 26TRIX és Dakine Air Strike versenyeken. Ezen kívül a Red Bull Rampage-en is indult s srác, népszerűsítve a Meridába olvadt UMF márkát. Természetesen a versenyek utáni visszajelzéseket is alapul vették az új Hardy Pro tervezésénél.
A váz nem csak elnevezésében újul meg 2013-ra. Egyszerű és letisztult lett, ennek köszönhetően súlyából is sokat, közel fél kilót vesztett. Csak egy méretben S, azaz 13” verzióban lehet kapni.
A natúr alumíniumszínű csövek igényes hegesztési varratokkal kapcsolódnak egymásba. A fejcső maradt taper rendszerű. A középcsapágyház 73 mm széles, a nyeregvázcső pedig 27,2-es nyeregcsövet fogad.
A láncvillák, egy darabból álló közdarab segítségével kapcsolódnak a középcsapágyházhoz. A papucsok szuper egyszerű és letisztult darabok. Hátrafelé nyílnak és nincs váltó felfogatás, hiszen ebben a kategóriában általában nem használnak hátsó váltót. A kerék állítása pofon egyszerű, egy kis csavarral lehet tologatni a tengelyt mindkét oldalon.
A tárcsafék konzol is speciálisan a csúszó papucshoz lett alakítva, így sok pozícióba tudjuk állítani a hátsó féket. Az új papucsokkal, illetve csőprofilokkal sikerült egy átgondoltabb vázat készíteni, amelyen nincsenek fölösleges dolgok, minden az utolsó részletig pontosan átgondolt.
A vázszett tartalma még egy gyönyörűen kékre eloxált nyeregcső bilincs és a kormánycsapágy. Ez utóbbi ipari félintegrált ipari csapágyas típus, ezen kívül tartalmaz 2 db hézagoló gyűrűt és az A-head kupakot rózsával. A hézagolók és a kormánycsapágy felső része műanyag. A kupak pedig egy lekönnyített darab, így súlyuk is alacsony marad.
Geometriai adatok:
Váz méret 13″
Vízszintes felsőcső hossz 580 mm
Nyeregvázcső hossz 315 mm
Láncvilla hossz 390 mm
Fejcső szög 69 mm
Nyeregvázcső szög 71 mm
Középcsapágy esés 15 mm
Fejcső hossza 115 mm
Villa beépítési magasság 480 mm
Súlyadatok (mért):
váz kormánycsapágycsészékkel: 1900 g
nyeregcsőbilincs: 24 g
kormánycsapágy többi része: 104 g
Ára: 99 900 Forint
Bővebb információért kattints IDE!
(x)