A SRAM a napokban mutatta be GX-es szettet ami állítólag az első kedvező áron elérhető 11 sebességes szett lesz a piacon! 420-630%-os átfogást kapsz a szimpla és dupla tányéros alkatrészcsaláddal.
Nagyjából az X9 szett helyére érkezik a GX, így árban is hasonlóra kell számítanunk, aminek örülünk, hiszen az egy megfizethető szett. Ugyanazokat a technológiákat és fejlesztéseket kapta meg a GX is mint az XX1, XO1, és CX1. Persze súlyban, és felhasznált anyagok tekintetében jelentősen eltér hiszen valahogyan le kellett vinni az árát.
A lánckeréksor természetesen nem egy darabból készül, de 10-42-es átfogású, és XD kazetta kompatibilis, tehát a hagyományos kerekeidre nem fog felmenni. Ez azért jelentősen hátráltatni fogja az elterjedését hiszen nem mindegyik kerékszetthez elérhető az XD dob. Súlya 394 gramm.
A hátsó váltó X-HORIZON kialakítású akárcsak a nagytesók, ami csökkenti a váltáshoz szükséges erőt, és a lánc rázkódását. 12 fogú X-SYNC vezetőgörgőkkel látták el, ami szintén a lánc pontosabb megvezetését szolgálja. Továbbra sem lesz semmilyen kompatibilitás a Shimano 11-es rendszereivel. Súlya 262 gramm.
GX 1x hajtómű: Open Core Technology, 6000-es szériájú alu alapanyag, 7075-ös CNC-zett X-Sync lánckerék. 30-32-34-36-38-as méretű lánckerékkel lesz elérhető. Középrészből PF30, BB30, GXP, és Press Fit GXP is kapható lesz, ami azért elég széles vevőkörnek felel meg. Karhosszból viszont csak 170 mm-es és 175 mm-es lesz.
GX11 névre hallgat a trigger váltókar. 122 grammos súlyával nem tartozik a nehéz súlyúak táborába, X-ACTUATION bovdenhúzási áttételezése pedig predesztinálja hogy nem Shimano kompatibilis. A Multi Position Mounting konzol kényelmessé és könnyűvé teszi a beállítását és persze MatchMaker kompatibilis is.
A markolatváltók eléggé háttérbe szorultak az elmúlt években, most mégis kihoztak egy új modellt, ami minden 11-es SRAM rendszerrel együttműködik. Kíváncsian várjuk milyen lesz működés közben mert azért már az XO1 sem XX1, és ez pedig 2 szinttel alatta lesz.