Mivel idén már másodszor állhattunk rajthoz a híres 7 napos stage versenyen, így nagyjából tudtuk, hogy mire számíthatunk. Vegyes terepre, nagyon sok apró köves, graveles szakasszal, átlag 10-15% aszfalttal és kemény, akár enduro trailekre. Ezért én 3 pár gumit vittem magammal az Aspen, a Rekon és a Rekon Race külsőket.
A 2023-as verseny előtt nagyon sokat bogarásztam az internetet, hogy milyen külsőt ajánlanak a szervezők és több teljesítőnek a beszámolóját is elolvastam. A sok utánajárás után a Recon Race gumikra esett választásom és tökéletesen meg is voltam elégedve vele. Elöl és hátul is ezt a gumit használtam és az első nap után a csapattársam Zsolti is lecserélte az Ardent gumikat Rekon Race gumikra.
Idén viszont szerettem volna kipróbálni valami újat. Régi rajongója vagyok Nino Schurternek, ezért az egyik választásom az Aspen-re esett, hiszen ennek a Maxxis guminak a legkisebb a súlya és a gördülési ellenállása. A másik a jól bevált Rekon Race új verziója lett a MaxxSpeed, a harmadik pedig a Sima Rekon, ha véletlen bedurvulna a pálya és az időjárás.
Indulás előtt 2 nappal érkezett meg a 3 garnitúra gumi, ezért már itthoni tesztre nem volt nagyon lehetőségem. Előre biztonsági okokból a már ismert 29X2.40 REKON RACE MaxxSpeed/EXO/TR került fel, hátra pedig a Maxxis 29X2.40WT Aspen EXO/TR. Így álltam rajthoz. Az idei Transalp már az 5. Alpok átkelő versenyem volt, háromszor teljesítettem a terepfutó verziót és egyszer a montist, így tisztában voltam vele, hogy 7 nap napsütés csak a mesében létezik. Hiszen tavaly is eltöröltek egy napot az extrém időjárás miatt. Idén viszont máshogy volt, 7 napon keresztül szinte porszáraz útvonalon versenyeztünk, összesen két nap volt, amikor a célba érkezés után eleredt az eső. Így az induláskor felrakott szetap maradt a versenyen végig és annyira beleszerettem ebbe a párosba, hogy egészen szeptember közepéig le sem cseréltem. Ennek köszönhetően sikerült több mint 1500 kilométert belerakni a gumikba.
Kezdjük a felszereléssel!
Már több mint 10 éve nem használok belsőt. A külsők így természetesen most is belső nélkül, defektgátló folyadékkal lettek felszerelve. A gumik felrakása egy picit nehezebben ment, nem is tudtam megoldani szerszám nélkül. Ez viszont előnyt jelentett a felfújáskor, mert sima műhely pumpával elsőre fel tudtam fújni őket. Kerekenként 150 ml folyadék ment bele, mert biztosra akartam menni. Talán a defektszerelés az, amit a legjobban utálok, főleg, ha “tejjel” van összerakva. A gumik az első perctől tökéletesen tartották a nyomást.
Méret
Amikor 2023-ban megérkezett életem első 29-es trail bringája (kihagytam 7 évet a montizásból), akkor megdöbbenve néztem, hogy egy xc/trail bringát 2,4-es gumikkal szerelnek. Ráülve olyan érzés volt, mintha egy tankon ülnék, mivel én anno 2,25-ös szélességű gumikkal versenyeztem. A lényeg, hogy 1,5 év alatt megszoktam és megszerettem ezt a szélességet. Lehet, hogy egy kicsit lassabb, de sokkal jobb a tapadása.
Használat közben
A gumikon a gyári ajánlás 2,5-3,4 bar, én a versenyen 1,5-1,6 barral használtam, itthon pedig inkább 1,4 barra szoktam fújni. Szerintem az én 65 kilós súlyomhoz ez bőven elég. Én ezen a nyomáson érzem a legjobbnak a gumi tapadását.
29X2.40 REKON RACE MaxxSpeed/EXO/TR
Súly: 825 g
Ez a gumi számomra nem hozott semmi extra újdonságot, de ezt jó értelemben mondom, hiszen mint már írtam a tavalyi Bike Transalp versenyen ennek a guminak az elődjével mentem. Én sajnos amatőr bringásként ahhoz kevés vagyok, hogy a MaxxSpeed keverék előnyeit érezzem. Ezeket szerintem inkább laborkörülmények között lehet észrevenni. Az viszont biztos, hogy nem a véletlen műve, hogy az indulóknak legalább a 60%-a ilyen gumival állt rajthoz, ehhez kevés a jó marketing. A guminak elég alacsony profilú a mintázata, ebből adódóan nagyon gyors volt mind a graveles és az aszfaltos szakaszokon egyaránt. A 2.4-es méretének köszönhetően viszont extrán jól tapad a köves csúszósabb szakaszokon is és a kanyarokban is tökéletesen irányítható. Az EXO oldalfalvédelem megnöveli a stabilitást stabilitást és defektállóságot, így pálya technikásabb szakaszain is jól vizsgázott a gumi.
Ha egy mondatba kéne összefoglalnom, akkor ezt írnám:
Egy könnyű, gyors és tökéletes tapadású gumi, nemcsak profi versenyzőknek
További infókért kattints ide.
Maxxis 29X2.40WT ASPEN EXO/TR
Súly: 721g
Őszinte leszek. Féltem ettől a gumitól. Ránéztem és ritkább, kisebb mintája volt, mint a gravel bringám gumijának, de ha Ninonak jó, akkor talán nekem is megfelel és amúgy is ott volt a kocsiban a Rekon Race párja. Az első két nap elég sok aszfaltos rész volt a pályában, több mint 35%. Ennek köszönhetően nagyon élveztem az alacsony súlyának és a minimális gördülési ellenállásának az előnyét. A 3. napon viszont eljött az idő, hogy megmutassa, mit tud terepen. A Nauders és Reschensee közötti szakaszt már ismertük 2023-ból, egy elég komoly enduro és egy downhill pálya technikás részei is belekerültek. Volt itt minden, north shore szakaszok, döntött kanyarok, gyökeres lelépők és laza talaj a fenyvesek között. Itt jött a meglepetés, az alacsony, de agresszív minta úgy tapadt, mintha oda ragasztották volna, a gumi szélén viszont hasonló minta van, mint ami a Rekon Race gumin található, így a kanyarokban is tökéletesen tapadt. Az EXO oldalfal védelem itt is tökéletesen működött. Az elmúlt három hónap alatt egy defektem sem volt.
Összegzés:
Ha egy igazán gyors gumit keresel száraz poros talajra, akkor az Aspen a te gumid.
Tartósság:
Több mint 1500 km alatt nagyon minimális kopás látszik csak a gumikon, pedig az itthoni tekeréseimnek is minimum a 20% aszfalt. Jövő tavasszal még visszakerülnek a bringára.
További infókért kattints ide.
Viszont a héten bejött az igazi esős ősz, így felkerültek a normál Rekon gumik a montimra. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a mélyebb és agresszívebb mintának köszönhetően milyen lesz velük bringázni az őszi erdőben. A Rekon első benyomásra tökéletes választásnak bizonyul a lazább nedvesebb talajra. Ez gumi már inkább trail, mint xc gumi. Hamarosan jövök a részletekkel.
A Maxxis gumikról további infókat ide kattintva a hazai forgalmazó oldalán találtok.