Nemcsak a legendás mountain bike versenykerék, a Mavic Crossmax karbon változatát hozták ki a franciák 2017-re… Még az all-mountain kategóriában is szénszálas felnivel építik a jövő évi csúcsmodellt!
Mielőtt azonban végigsorolnánk a kínálat legérdekesebb darabjait, vessünk egy pillantást a Peugeot 504 neutrálautóra (versenyen a mezőnyt kísérő hivatalos szervizkocsi), ami a hőskort idézi, megpakolva korabeli acélvázas bringákkal és régi Mavic felnis kerekekkel.
Érdemes megnézni, hogy már több évtizeddel ezelőtt is milyen mennyiségű kerékpárt és kereket voltak képesek elhelyezni egy profi kerékpárszállítóra. A tetőcsomagtartón azzal is lehetett játszani, hogy főleg kerekeket, vagy bringákat akartak vinni, melyek akár a lépcsős háton is elfértek.
A standon kiállítva jóformán már csak karbonkerekekkel találkozhattunk. A már említett karbon Mavic Crossmax Pro Carbon 23 mm belső szélességű karbon felnivel érkezik, ami tömegében nagyjából 30-40 grammal lehet könnyebb az eddigi Maxtal alufelniknél. A szett tömege 27,5-es méretben 1470 gramm.
Ezért a kerékszettre vetítve – gyári adat szerint – 65 gramm megtakarításért plusz 700 eurót kell fizetni, azaz nagyságrendileg minden gramm több mint 10 eurót kóstál… Az alufelnis Crossmax Pro változathoz képest (ami tulajdonképpen az eddigi csúcsmodell) más a fűzés is, a karbon változat acélküllőkkel készül.
További különbség, hogy amíg a Maxtal felnis Crossmax-nál nem kellett UST felniszalag a belső nélküli használathoz, a karbon Crossmaxot így tudjuk Tubeless-kompatibilissé tenni. (Ugyanez igaz a legkedvezőbb árú Crossmax-ra, az Elite-re is.) A tengelyszabványok Boost 110/148 és hagyományos 100/142/135 méretekkel kompatibilisek és Leftyhez is rendelhető első kerék.
Nem csak a cross-country/maraton menők választhatnak karbon Mavic kereket, ugyanis az új all-mountain szett, az XA Pro Carbon is szénszálas felnivel készül, a 27,5-es kerékmérethez társuló 1550 grammos tömegadat imponáló egy olyan kerékszetthez, amit ütni-vágni lehet a keményebb traileken, technikás lejtőkön is…
A Mavic XA kerekeknél már 26 mm a felni belső szélessége, van benne anyag bőven, a súlykülönbség főleg a felnin mérhető. Hasonlóan az új Crossmaxhoz spéci felniszalaggal használható belső nélkül és szinte minden kerékszabványhoz kapható. Kedvezőbb árú változatáért jóval kevesebbet kell kicsengetni, mint a karbonért, de cserébe a súlykülönbség is vastagon több mint 100 gramm.
Még keményebb lejtmenetekhez pedig ott az új – nem DH versenyhasználatra szánt – Deemax Pro, ami jó választás például enduróra. A fenti alap XA-nál ugyan drágább (1000 euró), de alig pár grammal nehezebb a szett, ellenben a 28 mm belső szélességű első felnivel kibírja az atomtámadást is (na jó, a legjobb DH világkupa-menők tempójához lehet kevés).
Országúton az új szingós Cosmic Ultimate-nek tovább javítottak az aerodinamikáján, a Cosmic Pro Carbon SL pedig szingós és peremes kivitelben is kapható tárcsás vagy hagyományos opcióval is. Újdonság ezeknél a kerekeknél, hogy a felni már fullkarbon, a valóban kiváló iTgMax fékezőfelülettel.
A fenti Cosmic kerekek 40 mm felnimagassággal készülnek, a kedvezőbb árú Cosmic modellek már 45 mm magas alumagvas karbonfelnivel. A Cosmic Exalith és a Cosmic Pro Carbon már peremes kivitelben kapható, szingós verzió nincs. Aki magasabb karbonfelnire vágyik, annak ott a CXR széria.
Bár nem szoktunk bemutatni pályás szetteket, de élőben gyönyörűen néz ki az Olimpiára utalva Io Rio és Comete Rio névre keresztelt csúcsmodell, 3400 és 2500 eurós fogyasztói áron. Jó hír, hogy a magyar pályás sprinternek, Szalontay Sándornak ilyen szettet biztosított a következő versenyekre csapata, a Dr. Bátorfi AKTK, így tovább lehet faragni az ezredeket…
Ami még általánosságban jellemző a Mavic kerékkínálatára, hogy rengeteg van… tárcsás és nem tárcsás, ilyen szabvány, olyan szabvány, de mindenki megtalálhatja a számára ideálisat. Ráadásul megjelentek a különböző színek is, kék, piros, barna díszítések…
Bővebb információ Mavic kerekekről: http://mavic.hu/index.php
További képek a standról: