A Cadillac és az ugyancsak ikonnak számító amerikai Oldsmobil és Lincoln autómárkát Henry Martyn Leland alapította. Leland jegyzi emellett az automatikus motorindítás szabadalmát, illetve ő hozta létre a világ első autószerelő iskoláját és oktatási programját. Innovatív gondolkodása az ipar egyéb területeire is kiterjedt: például neki köszönhetjük az első elektromos hajnyírógépet!
[divider scroll_text=””]
Leland forgácsoló technikusként végzett, és hamar felismerte a csereszabatos alkatrészek fontosságát. Ez különösképpen kulcskérdés az autógyártásban, hisz a mérettolerancia egyéb iparágakhoz képest igen szigorú. Mielőtt Leland az autóipar felé vette az irányt, kerékpáralkatrészeket gyártott a legendás Columbia bicajok számára. Tehát beszállító volt a Colonel Pope-féle óriásmanufaktúrának, amely első ízben alkalmazott futószalagon történő sorozatgyártást és szabványosított alkatrészeket a járműiparban. Leland egész pontosan a forradalmi “kétsebességes” kardántengelyes Columbia kerékpárok gyártásában vett részt, az itt megszerzett szaktudást kamatoztatta a gépjárművek terén.
Leland 1896-os naplóbejegyzésében olvashatjuk, hogy szíve a kerékpárokhoz húzott, viszont a gépjárművek gyártásától több profitot remélt. Így nem kerékpárgyárat nyitott Detroit-ban, hanem a Cadillac és a Lincoln márkanév alatt autókat kínált, megalapozva a Detroit környéki autóipar hét évtizedes sikerkorszakát. Az eredeti Leland & Faulconer Manufacturing cég főmérnöke Horace Dodge, aki később a cégből kiválva indította útjára a Dodge márkát. Leland cégéből lett az Olds Motor Vehicle Company, amely az Oldsmobil, a Cadillac és a Lincoln kocsikat tervezte és készítette. Mint látható, fergeteges időszak volt a századforduló, megannyi lehetőséget teremtve a merész és az üzlethez is értő szakemberek számára!
Leland az autógyártásban elért sikerekből bőséges támogatást nyújt a Detroit Bicycle Club-nak. A Leland vállalkozásait a kerékpárral összekötő másik személy William E. Metzger, a Cadillac marketingfőnöke, aki később Detroit legnagyobb kerékpár-kereskedését, a Huber & Metzger Bicycle Shop-ot indítja útnak. De az autóiparnak sem fordított teljesen hátat Metzger, mivel ő alapítja, illetve rendezi meg a Detroit Auto Show-t, az amerikai kontinens legnagyobb, egyben a mai napig fennálló autós kiállítását.
Amikor megkaptam első bicajomat, én voltam a legboldogabb kissrác Liverpoolban. A legtöbb gyerek a bicajt éjszakára a kertben hagyta, én bevittem a szobába, […] és az ágynak támasztottam.