fbpx

Interjú Sutkó Mihállyal a közép-európai Tour-ról

A hétvégi Central European Tour kapcsán a főszervezővel, Sutkó Mihállyal beszélgettünk Magyarország legismertebb nemzetközi versenyének hátteréről, és a lehetséges folytatásról, fejlődésről.

Sutkó Mihály

Sutkó Mihály

A nemzetközi – UCI 1.2 – kategóriás Miskolc GP-ről és Budapest GP-ről, a résztvevő csapatokról és az útvonalról korábbi cikkünkben (IDE KATTINTVA) érhető el információ.

Bikemag: Először a Central European Tour történetéről beszéljünk, mit takar az illusztris név?

Sutkó Mihály: 1994 óta foglalkozom kerékpárverseny szervezéssel, korábban 3 évig Tour de Hongrie néven csináltunk versenyt, de belefáradtam a név körül folyó pereskedésbe és jogvitákba. A Central European Tour mögött már sok munka van, és sikerült elérni, hogy a környező országok versenyzőitől nagyon pozitívak a visszajelzések. A legjobb szlovén csapatoktól is elismerték, hogy kis költségvetésből színvonalas versenyt sikerült összehozni. Az, hogy a Central European Tour több 1.2 kategóriás versenyből tevődik össze, különösen jó a csapatoknak mind a pénzdíj, mind az UCI-pontszerzés szempontjából.

Bikemag: Tény, hogy jelenleg csak te szervezel Magyarországon UCI-kategóriás versenyt, miért alakult ez így?

Sutkó Mihály: Azért nem csinál ma Magyarországon senki nemzetközi kategóriás versenyt, mert ebből jelenleg nem lehet pénzt keresni. Ez nem granfondo Balaton-kerülés, ahol 10 000 Ft a nevezési díj az amatőröknek, és egy UCI-versenyre konkrét szabályok vonatkoznak, a pénzdíjakat, a mentőautók számát, a rendőri és motoros biztosítást, és rengeteg egyéb más dolgot illetően, ami sokba kerül.

Bikemag: Felvetődik a kérdés, miért csinálod akkor mégis?

Sutkó Mihály: Fanatikus vagyok, szeretem ezt a sportágat és elkötelezett vagyok. Kis lakásban élek, nincs luxusautóm, általában mínuszban vagyok, de mindig belevágok, mert szeretnénk olyat létrehozni, ami a sportág hasznára válik. Még az sem baj, ha veszteséges egy-egy verseny, mert a befektetett munka megmarad, következő évben nem kell újra elvégezni egyes szervezői feladatokat. Jelenleg nincs sok szponzor, gyakorlatilag folyamatosan azon küzdünk, hogy ne legyünk mínuszban. Megpróbálom életben tartani ezeket a versenyeket, hogy ha mégis elindul valami, érkezik támogatás, akkor ne kelljen a nulláról kezdeni. Lehetőségeinkhez képest a lehető legjobban próbáljuk megcsinálni ezeket a versenyeket, rendszeresen elhívok nemzetközileg ismert személyeket, hogy ráirányítsuk a figyelmet a kerékpársportra, előbb utóbb csak találunk komoly támogatót is.

Az egykori Giro-győztes Jevgenyij Berzin-nel

Az egykori Giro-győztes Jevgenyij Berzin-nel

Bikemag: Látsz erre reális esélyt? Mit hozhat a jövő?

Sutkó Mihály: A V4 versennyel kapcsolatban tudok beszámolni jó hírekről, szóban megállapodtunk arról, hogy jövőre, amikor Magyarország lesz a soros elnök, a V4 normális többnapos kerékpárverseny lesz UCI-besorolással, érintve a visegrádi országokat, többek között látványos budapesti szakasszal. Erről túl sok részletet még nem mondanék.

Szintén fejlesztenénk a Central European Tour-t is, három 1.2-es versenyre duzzasztva. A tavaszi Kassa-Miskolc GP-t hoznánk át gyakorlatilag a pénteki napra. Erre szívesen jönnek el komoly csapatok, és a kerékpársport csak úgy fejlődhet, ha minél színvonalasabb versenyeket tudunk mutatni a közönségnek, komoly versenyzőket láthatnak, jó példát tudunk állítani a fiatalok elé is.

A Central European Tour sajtótájékoztatóján

A Central European Tour sajtótájékoztatóján

 Bikemag: Mit láthatnak azok a szurkolók, kerékpársport-rajongók, akik hétvégén kilátogatnak Miskolcra vagy Budapestre?

Sutkó Mihály: A befutó mellett családi program is várja a kilátogatókat, a gyerekek ügyességi pályán tanulhatják a kerékpárkezelést, a budapesti befutón vasárnap egy kis oldtimer kiállítás is lesz. A miskolci befutóra szombaton az Erzsébet téren 16:00 és 17:00 óra körül kerül majd sor tempótól függően, a budapesti célba érkezés korábban, 14:00 és 15:00 óra között lesz. (Az útvonalról korábbi cikkünkben és a kerekparsport2000.hu honlapon érdemes tájékozódni.) Mindkét verseny mellé amatőr időfutamot is szervezünk, Miskolcon az Avas-kilátóra, Budapesten pedig a Sipos János emlékversenyre kerül sor.

Bikemag: Mondanál kicsit többet a rakparti időfutamról, amit a tavaly elhunyt Sipos János emlékének ajánlottatok?

Sutkó Mihály: Most már mondhatjuk hagyomány, hogy az amatőrök számára exkluzív helyszínen, a rakparti időfutam-pályán minden évben emlékezünk egy közelmúltban elhunyt sporttársra, aki letett valamit az asztalra a kerékpársportban. Gyapjas András és Kovács Károly után idén Sipos János emlékének ajánlottunk a versenyt, jövőre Arató Vilmosról szeretnénk megemlékezni.

A pálya teljesen az alsó rakparton lesz kijelölve a Vouge étterem-hajótól a Parlament irányába (ameddig az építkezés engedi), majd vissza a Dráva utcáig, de még a kereszteződés előtt lesz a fordító. Eddig már 150 körül van a nevezők létszáma, bővebb információk a kerekparsport2000.hu honlapon érhetők el.

Bikemag: Köszönjük az információkat és sikeres versenyt kívánunk!

Fotók: Vanik Zoltán

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.