A 2016-os ROSE bringák bemutatásából az országúti gépekkel már megvagyunk, most következzenek a hegyikerékpárok! Két vadonatúj és két ráncfelvarráson átesett modell kerül most terítékre.
PIKES PEAK
Érdekes volt a névválasztás, mert nekem rögtön a híres amerikai autós/motoros hillclimb verseny ugrott be, ezzel pedig inkább lefelé izgalmas közlekedni, bár előbbi sem lehetetlen. A PIKES PEAK egy vadonatúj modell előd nélkül, 650B-s kerékmérettel és kétféle rugóúttal. A 150-es rugóúttal rendelkező gép az all mountain kivitel lesz, a 160-as pedig az enduro. Fő érdekessége, hogy fullkarbon vázzal készül majd, azaz a fő háromszög, a lengőkarok és a rocker is karbonból lesz.
Egyelőre egy alu prototípust sikerült csak fotóznunk, illetve kipróbálnunk, mivel a végleges kivitel lehet még az Eurobike kiállításra sem lesz készen. Várhatóan március körül lép piacra, így a tesztgép igazán „early bird” volt. A vázgeo a ma trendi hosszabb felsőcső, rövidebb stucni kialakítású.
Kizárólag „one by only” azaz szimpla tányéros kivitel lesz belőle, mivel első váltó konzolt sem terveztek rá. Érdekessége a „PROGEO”, ami egy állítható rész a lengőkar vázhoz kapcsolódó részén. Ennek megfordításával a rugózási karakterisztikát, illetve magát a vázgeometriát tudod átállítani. A fejcsőszöget 66,5-65,5 fok között, a ülőcsőszöget 74-75 között tudod állítani, a középrész magasságot pedig 13 mm-rel tudod magasabbra tenni a segítségével, méghozzá úgy hogy semmilyen alkatrészt nem kell zsebre raknod, tehát akár bringázás közben is állítható. Ennek kisebb a létjogosultsága, de ha azt mondom a Trans Provence maratonon minden nap úgy állítod be, ahogy az aktuális szakaszra ideálisabb.
Annyira nagy volt az érdeklődés a PIKES PEAK-re, hogy csak egy tesztkörre volt lehetőségem, de abban 1000 m szint volt lefelé nagyon változatos pályán. Nekem érzésre jobban bejött, mint az Uncle Jimbo, ami dedikáltan az enduro gépük. A PIKES PEAK rövidebb, fordulékonyabb, a 10 mm rugóút hiányt meg nem érzed. Ellenben az új „boost technology” építési elvű hátsórész nagyon szépen mozgott, még ott kint a Fleckalm Trail-en sem volt szükség többre. Később a 180-at mozgó Soul Fire nyergében sem voltam gyorsabb, mert jóval nagyobb, nehezebb és hosszabb gépet kellett mozgatni. Nagyon kíváncsi leszek a végleges bringa súlyra, és menettulajdonságokra, mert egyfajta mindenes lehet azoknak akik szeretnek lefelé veretni, de a mászást sem a felvonóra bíznák.