fbpx

ROSE Bikes 2016: a terepjárók

E-MTB

Nekünk tetszik!

Nekünk tetszik!

A marketingest ezért a névért seggberúgnám, de mit tehetünk, jövőre ez lesz az új pedelec, azaz elektrmos meghajtású gépük neve. Pedig megérdemelne valami ütőset, mivel minden tekintetben forradalmi, meg is lepődtem kicsit hogy a ROSE ilyet dob a piacra. Egy elektromos bringa fejlesztése nem olcsó játék, ezért a legtöbb gyártó lekéri a Bosch-tól a tervrajzokat, aztán valamelyik trekking vázukat körényújtják, hogy legyen egy „nagyon innovatív” pedelec-jük a német piacra. Ehhez képest Christoph Krüppel vezetésével mertek nagyot álmodni, és összeálltak a (persze szintén német) Continental céggel, akik két éve dobták piacra a szíjhajtásukat, kvázi szorosabbra fűzve a gumiipar miatt már amúgy is közvetlen kapcsolatukat a kerékpárral.

A hajtás Continental

A hajtás Continental

A Continental más irányelvek mentén dolgozik mint a Yamaha, vagy a Bosch. Nem egy konkrét beépítő szettet kínálnak beépítési paraméterekkel, hanem együtt dolgoznak a gyártókkal, és egyedi (de jobb) megoldásokat kínálnak. Így készült az E-MTB új váza is, amelybe az 50 Li-Ion cellából álló akkumulátor is került. A megtört alsócső forma miatt nem volt szükség a nagyon hosszú felsőcsőre, ami általában az elektromos kerékpárokat jellemzi.

Háttérvilágítással ellátott inverz dot matrix kijelző

Háttérvilágítással ellátott inverz dot matrix kijelző

Sőt a mérnökök továbbmentek ennél, és logikus, bár eddig általam nem látott módon visszahozták a „yoke”-ot, azaz a láncvillák speciális, de mára kevésbé használt verzióját, amit átszabva mondhatni extrém rövid láncvillát alkottak. Nagyjából mindegyik elektromos monti élményét (a súlyon túl) a hosszú láncvilla, illetve tengelytáv rontja el. Persze jelenleg ez csak elméleti okoskodás a részemről, mert a fotókon látható bringával egy métert sem tudtunk menni, tekintve egy 3D-s nyomtatás végterméke a váz 🙂

Ami viszont biztos. Alapból 650B+ kerékkel érkezik, de a 29”-os is belerakható. A 250W-os rendszerteljesítményű középmotor 50Nm-es nyomatékot kínál, de a Conti mérnöke megsúgta, hogy később ez akár 90Nm-ig növelhető! Tudod mennyi egy Honda CBR600RR szupersport motor nyomatéka? 66Nm! Szóval erőben nem lesz hiány. Kíváncsian várjuk az árát, és az első tesztmodellt!

A várható beérkezéseket figyeld a www.rosebikes.hu oldalon, vagy iratkozzatok fel a hírlevélre, és akkor azonnal értesülsz róla!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo