fbpx

Kross Evado 3.0 kerékpárteszt: elsőként, másodikként…

159 990 Ft – nagyjából ebben az árkategóriában kezdenek nézelődni azok, akik már valamennyire is komolyan veszik a bringázást. Ehhez képest a Kross Evado 3.0 Cross kerékpár olyanok tetszését is elnyerte Balatonföldvári teszttáborunkban, akik drágább gépekhez szoktak hozzá.

Kross Evado 3.0 kerékpárteszt

A cross és trekking fronton az elmúlt évtizedben Magyarországon is komoly teret hódított a lengyel Kross, nem véletlenül. A kategóriához képest kijelenthetjük, hogy kiváló minőségű vázakra építenek, és a festésre ugyanez igaz, tartós használatra számíthatnak a leendő vásárlók. Az alkatrészekre a részletekbe menő átgondoltság jellemző, ahol nem szabad, ott nem spórolnak, viszont – mivel Közép-Európából indult hódító útjára a cég – tisztában vannak a környező országok árérzékenységével, így ahol lehet, faragnak az összköltségen.

 

Amiben szintén nincs pardon, a gyári összeszerelés minősége, ebben a tekintetben is felveszik a versenyt a nagynevű nyugat-európai márkákkal. Nem találkozhatunk logikátlanul kiválasztott és funkcióját nem maradéktalanul teljesítő alkatrésszel, a beállításon sem kell túlórázni az értékesítő kerékpárboltok szerelőinek. Szintén követik a híres gyártókat abban, hogy sok Kross-logós, vagy a design-ba illő színű kiegészítőt találunk a Kross kerékpárokon, például markolat, nyereg stb. – már a kedvező árú kategóriában is.

Mindennek tetejébe már az imidzsépítésre nagy hangsúlyt fektetnek, mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy mountain bike csapatukba leigazolták idén a sportág egyik legnépszerűbb és legcsinosabb versenyzőnőjét, a svájci Jolanda Neff kisasszonyt, aki szorgalmasan kelti a márka jó hírét. Szóval a Kross nálunk már mindenképp, de szép lassan Európában is az elismert gyártók közé emelkedik. Ha pedig téged esetleg nem annyira érdekel a „sznobfaktor”, a tesztelt kerékpár ár/érték arány szempontjából is a legjobbak között van kategóriájában.

A Kross-nál Evado néven futnak a cross kerékpárok, vagyis az olyan bringák, melyeket terepen és aszfalton is használhatunk rekreációs sportoláshoz, hétvégi bringázásokhoz. Nyilván itt nem a köves, gyökeres mountain bike trailekre kell gondolni és nem is egy ilyen bringával megyünk majd KOM-ot Dobogóköre. Viszont utóbbi – a hobbikerékpárosok körében kedvelt – célpontot akár erdei utakon, akár aszfalton is megközelíthetjük ezzel a kerékpárral.

Kross Evado 4.0 és 3.0

Az Evado szérián belül vannak további kategóriák, 1.0-tól 7.0-ig. Az általunk is tesztelt 4.0-tól felfelé már könnyített alumínium vázzal, belül vezetett váltóbowdenekkel és természetesen drágább alkatrészekkel találkozhatunk. Ez azonban nem azt jelenti, hogy tesztünk főszereplője, az Evado 3.0 női váza ne felelne meg tökéletesen a vele szemben támasztott elvárásoknak (nyilván ugyanez a bringa, más színben, férfi vázzal is megvásárolható). A már említett festés és a hegesztések minősége is jó, sőt, a papucsoknál például masszív yoke-okkal találkozhatunk.

Az Evado 3.0 leginkább a tárcsafékben különbözik a 2.0 és 1.0 modellektől, ráadásul olyan rendszerrel, ami valóban más dimenzióba helyezi a fékhatást ezen az árszinten, ugyanis a Shimano BR- TX805 mechanikus modellje árához képest fantasztikus teljesítményt produkál. Aki ezt a bringát általános célra vásárolja, tehát valószínűleg télen, nem ideális időjárási körülmények között is használja majd, nagyon fog örülni a tárcsafék nyújtotta extra biztonságnak.

A váltórendszer egy „alap” 3×8 sebességes Shimano Tourney szint, Acera hátsó váltóval megspékelve, Suntour hajtóművel. Ez a kombináció már üzembiztos, nem kell félni, hogy félrevált, vagy hamar elállítódik. Elöl 48-38-28 a kiosztás, ami inkább aszfaltra optimalizált, a 28-32 legkönnyebb fokozattal az erdőben, meredek emelkedőkön azért lesznek, akiknek erőlködni kell majd. Ellenben a 48-as nagytányérral komoly sebességeket lehet elérni, bele lehet tekerni a már említett dobogókői lejtőn is.

Az ebben a kategóriában szinte egyeduralkodó Suntour NEX teleszkópos villától csodát nem kell várni, az úthibákat kezeli, extraként a vázzal harmonizáló lila díszítés említhető. Ez a szín amúgy nem az agyonkoptatott csajos pink, kicsit mélyebb, akinek tetszik, az nagyon szeretni fogja. Ráadásul a duplafalú alufelnikre is ugyanilyen színű matricát ragasztottak, az összhang megvan. A felnikre Mitas V84 Gripper gumik kerültek, ami ár/érték arány szempontjából szintén jó választás, a mintázat az arany középutat jelenti aszfaltozott és erdei utak között.

Az egyéb kiegészítők között egy 150 000 Ft-os bringán az már nagy pozitívum, ha nem találkozunk gagyizással. A Kross Evado 3.0-án minden a helyén van, kormány, kormányszár markolatok, és természetesen további túrafelszerelésekkel – sárvédő, csomagtartó – is elláthatjuk. Extraként említhető a Selle Royal nyereg alatt a rugós nyeregszár, amitől mi „komoly bringások” idegenkedünk, de sokaknak bejön ez a kényelmet szolgáló alkatrész.

Zárszóként részemről legyen elég annyi, hogy a Balatonföldvári teszthétvégénken a menetpróbát követően Márk Anikó meg is vette magának a Kross Evado 3.0-át, második „túrázós, mindenes” kerékpárnak, lényegesen drágább országúti gépe mellé. Anikó véleménye, amiből kiderül, hogy tulajdonképpen első-, vagy másodbringának is jó választás ez a gép:

Nagyon elnyerte a tetszésemet, nagyon kényelmes, pedig eleinte tartottam tőle, hogy a nyeregcsöve is teleszkópos. Meglepően jól ment aszfalton is, pedig terepre is alkalmas gumik vannak rajta. Hozzám nagyon passzolt méretben is, pedig L-es női váz, én 173 cm magas vagyok, ami talán még nem jelentené azt, hogy ezt a méretet kell választanom.

Eddig egyszer voltam vele terepen (illetve fogalmazzunk úgy, hogy nem aszfalton), jó volt, kényelmes, könnyen kezelhető. Viszont kissé nehéz a bicikli, emiatt nyilván sokkal nehezebb kitekerni vele a kisebb dombokat is, legalábbis az országútim után lényegesen nagy volt a különbség. De összességében élveztem, szeretem. Nem zavar az sem, hogy nem lock-out-os a teleszkópja, magyar utakon néha kimondottan hasznos.

RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.

Infobox:

Bővebb információ: Kross kerékpárok

A tesztelt modell adatlapja: Kross Evado 3.0

Vázméretek:

-férfi: S-M-L-XL

-női: M-L

Vázgarancia: 5 év (Regisztráció esetén)

Alkatrész-garancia: 1 év

Származási ország: Lengyelország

Ajánlott fogyasztói ár: 159 990 Ft

 

Műszaki adatok:

VÁZ:   Aluminium Perfomance

TÖMEG:        14,5 kg

VILLA:           Sr Suntour NEX (63mm)

ELSŐ AGY:   Joy Tech D041DSE

HÁTSÓ AGY:            Joy Tech D142TSE

GUMIK:         Mitas V84 Gripper 28″x1.6″

ABRONCS:    Kross Disc (duplafalú alumínium)

ELSŐ ÁTDOBÓ:       Shimano Tourney TY710

HÁTSÓ VÁLTÓ:       Shimano Acera

HÁTSÓ FÉK: Shimano Tourney BR- TX805 (disc, mechanical, rotor 160mm)

HÁTSÓ FÉK: Shimano Tourney BR- TX805 (disc, mechanical, rotor 160mm)

FÉKKAR:       Shimano Tourney ST-TX800

VÁLTÓKAR: Shimano ST-TX800 3×8

HAJTÓMŰ:    SR Suntour XCC T208 48/38/28

KÖZÉPCSAPÁGY:   SR Suntour

LÁNC:            S8

FOGASKOSZORÚ:   Shimano CS-HG31-8

KORMÁNY:  Kross Active Components (640mm, 31.8mm)

KORMÁNYSZÁR:    Kross Active (alloy, ahead 31.8mm)

NYEREGSZÁR:        Kross Active (teleszkópos, alumínium)

KORMÁNYCSAPÁGY:        Femin FP-H816

NYEREG:       Kross

MARKOLAT: Herrmans Kraton

PEDÁL:          alumínium/műanyag

 

Geometria:

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo