Nehéz napon van túl a TransAlp mezőnye, összesen 73,83 km és 2620 m szintemelkedés szerepelt a mai etapon.
A negyedik szakasz rajtja reggel nyolckor volt St Vigilben. Az itinerben két hegy szerepelt, az első 20 km-nél 2200 m-es magasságban, a második 55 km-nél 2380 m-en. A célt alleghei tó partján jelölték ki a szervezők. A Bikemag.hu-Tatanka Racing Team versenyzői Várallyai László és Vock Balázs 5:02:11-es idővel teljesítették a távot. Ezzel a Master kategória 36. helyén értek be és összetettben a 33.helyen állnak.
Nézzük, hogy értékeltek a résztvevők:
Várallyai László:
A mai nap nehezebb volt, mint a tegnapi. A második hegy nagyon tetszett. A látvány a Dolomitokban lélegzetelállító. Az utolsó egynyomos ösvényen egy kisebb bukásba keveredtem, de nem esett baja sem nekem, sem a kerékpárnak. Ez betudható annak, hogy a verseny felénél járunk, egy órával korábban rajtoltunk és fáradtabbak voltunk.
A nyolc órás rajt és az éjszakai hideg megtette a hatását, 60-as pulzussal indultunk a rajtnál és a szervezetem pihenőnapot követelt magának. 140 fölé csak kínkeservesen tudtam vinni még az emelkedőkön is. Az időjárással ismét szerencsénk van, a hegyek között ilyen kilátásban ritkán van részünk. A lejtőket élveztem. Ákos megint finom spagettit főzött. Alig várom, hogy holnap 3200m szintet mászhassunk.
Szerdán 76,28 km vár a versenyzőkre Allgehe és San Martino di Castrozza között 3213 m szintemelkedéssel.
A következőkben Török Joe élménybeszámolóját olvashatjátok:
Deres reggelre ébredtünk a St. Vigil-i kempingben, reggel 5 órakor, amely a 8 órás rajt miatt csúszott egy órával előbbre. Mint minden reggel, a rutin a tisztálkodás, reggeli elkészítése és elfogyasztása, sátrak összecsomagolása, ill. bepakolás a buszba. Nagyjából már előző este összekészítjük a másnapi bringás felszerelést, úgy mint ruhákat (a jó idő miatt elég a rövid mez és a szélmellény), a High5-os izo italokat, zseléket, energia szeleteket, stb., ill. a legfontosabbat, a bringát útrakész állapotba. Egy-egy etap rendesen le tudja amortizálni a technikát. Külső gumit kell cserélni (a sóderes-sziklás terep falja a bütyköket), a hajtást megtisztítani, fékbetéteket ellenőrizni (szükség esetén cserélni), a váltást átnézni, szinte mindig van mit utánállítani.
Tegnap elmaradt a hátsó váltóm átbowdenezése, ami ma vissza is ütött. Szerencsére bepakoltam magamnak egy bowdent, amire szükség is lett néhány km megtételét követően. Nem annyira kellemes az erdő közepén váltóbowdent szerelni. Ráadásul csípőfogót persze nem vittem magammal, így a maradék fél méteres db-ot a láncvillára ragasztottam az elsősegélydobozomban talált sebkötözős ragasztószalaggal, McGyver módjára.
Mire befejeztem a szerelést, meg is jött az élboly, mint gyorsvonat. Balázsék ismét pár perccel később érkeztek. A mai etapon 2620 m szint jutott a 74 km-es távra. Nagyjából két hegyet kellett leküzdeni, a fenti beszámoló szerint. A sok helyen 15-20%-os emelkedők nagy kihívást jelentettek ismét, de kárpótolt a táj, ill. a zúzós lejtőzések. A második hegy, a Rifugio Averau után azért oda kellett figyelni, mert a 2400 m magas sziklás hegyoldalban haladt a nyom, sokan inkább a tolást választották. A patentpedál nem a legbiztonságosabb ilyen terepen… Néhol vállra kellett venni a gépet és pár métert vagy fel, vagy le mászni a kövek között.
A csúcs után kb. 150 m szinttel lejjebb sajnos történt is baleset, mentőhelikopter-felszállás miatt meg is kellett állni néhány percre. A táv vége előtt 10 km-rel még volt egy kisebb mászás, aztán ismét lejtőzés és 5 km aszfalt a célig.
Érdekesség, hogy a mezőnyt itt is nagyjából három részre lehet osztani. Az elején a versenyzők, akik még azt is meggondolják, hogy felvegyék-e a frissítőpontoknál a vizet, annyira számít minden másodperc. A közepén a még versenyzők, de már félig túrázók, akik azért egy-egy fotót megejtenek útközben, a végén pedig akik csak saját magukat akarják legyőzni. Itt a legjobb egyébként a hangulat, nagyon segítőkész mindenki, egymást kérik meg fotózni és a frissítőpontokon is belefér néhány perc a regenerálódásra és nem számít az, hogy 6 vagy 8 óra alatt teljesítik a távot. Ők zömmel idősebb korosztály, nem ritka a 60 év körüli résztvevő sem.
Gratulálunk Balázsnak és Lacinak a mai etap eredményéért is, holnapra is sok sikert kívánunk!
Tatanka Racing Team
.