fbpx

Hiánypótló kerékpáros szolgáltatópont nyílt a KÖKI Bevásárlóközpontnál

Multifunkcionális B+R parkoló nyílt a környezettudatosság jegyében a KÖKI Bevásárlóközpont buszterminál melletti bejáratánál június 3-án. Az ünnepélyes átadót a KÖKI Bevásárlóközpontot két és fél éve megvásárló Adventum Csoport nem véletlenül időzítette a kerékpározás világnapjára, hiszen a KÖKI BRINGA PONT szolgáltatásai soha nem látott távlatokat nyitnak meg a budapesti biciklisek előtt.

A KÖKI Bevásárlóközpont Budapest egyik legjelentősebb közlekedési csomópontjára épült, ahonnan a 3-as metróval pillanatok alatt eljuthatunk a város legtöbb pontjára. A Kőbányát, Kispestet, a repülőteret és a dél-pesti agglomerációt összekötő csomóponthoz buszterminál és P+R parkoló is kapcsolódik, illetve ide vezetnek Kispest és Kőbánya kerékpárútjai is.

“Már a KÖKI Bevásárlóközpont 2019-ben történt megvásárlásának pillanatában feltűnt nekünk a kerékpárosok méltatlan helyzete a környéken. Az elmúlt időszakban több lelkes környékbeli bringással beszélgettünk arról, hogyan épülhet be a bringázás minél több ember mindennapi életébe. Így született meg egy olyan B+R terminál gondolata, amely elsősorban a biztonságos tárolást teszi lehetővé. A fejlesztés elkezdésével egyre jöttek azok az ötletek, amelyek a biztonság mellett a bringások kényelmét is szolgálják. Boldog vagyok, hogy szinte minden elképzelést sikerült megvalósítani. A második fázisban még magasabbra tesszük a lécet, mert egy látványos, konténerben elhelyezett, kétszintes szervizt és bemutatótermet tervezünk. Ezzel minden lehetőséget megteremtünk egy valós kerékpáros desztináció kialakulásához a KÖKI-ben, amihez még keressük az üzemeltető partnerünket. Ha minél több környékbeli kerékpáros megszereti és használja bringapontunkat, illetve más bevásárlóközpontok is kedvet kapnak hasonló terminálok létesítéséhez, akkor elértük a célunkat.” – mondta Duszin Ádám, az Adventum Csoport Retail Asset Managere.

A smart lock e-bike-töltő állomással felszerelt, éjjel-nappal kamerás megfigyelés alatt tartott KÖKI BRINGA PONT-ra a biciklisek csak a KÖKI APP segítségével juthatnak be. A biztonsági őrjáratokkal is védett tárolóban ingyenesen lehet igénybe venni az öltözőszekrényeket, a kézmosókat és a szerelőállványokat. A csomagtároló rekeszek egyedi biztonsági kóddal zárhatók, ahova a két keréken érkezők minden olyan kerékpáros eszközüket tehetik, amiket nem szeretnének magukkal vinni a belvárosba. Igazi újdonság az is, hogy az aktív védelem mellett a tárolóban elhelyezett kerékpárokra díjtalan HELLO Bringás biztosítás jár.

A KÖKI bevásárlóközpontban komoly fejlesztések történnek. Közel 6 ezer négyzetméternyi területet vesznek igénybe a nagy nemzetközi divatbérlők, megújultak a mosdók, elkészültek a mozi tervei, és tavasszal az ételudvart is átépítik. A zöld szemlélet szintén komoly hangsúlyt kap: őszre a teljes világítást energiatakarékos LED-re cserélik ki, és már tervezik a napelemparkot, amely a teljes fogyasztás 10 százalékát képes fedezni. A KÖKI zöld programjának a KÖKI BRINGA PONT is fontos eleme.

Gajda Péter kispesti polgármester elmondta, hogy a beruházás segíti a városrész környezettudatos, fenntartható közlekedési feltételeit, valamint enyhít a környék parkolási gondjain is. Az irodavezető mindenekelőtt azonban reményét fejezte ki, hogy az újkoncepciós kerékpáros szolgáltatópont egyre több kispestit sarkall majd arra, hogy az egészséges életmód jegyében biciklire pattanjon.

A beruházást az első perctől lelkesen támogatta Eisenkrammer Károly egykori profi kerékpárversenyző, 27-szeres felnőtt magyar bajnok, az 1992-es barcelonai olimpia olimpikonja, a Tour de Hongrie főszervezője és a Kőbánya Cycling Team elnöke.

„Hitvallásom a városi kerékpározással kapcsolatban, hogy „Ahol jó kerékpározni, ott jó élni”. Kőbánya és Kispest bringásai a KÖKI Bringa Pont megnyitásáig nehezen tudták összekapcsolni a kerékpáros közlekedést a metróval, hiszen modern B+R parkoló híján nem szívesen hagyták őrizetlenül kerékpárjaikat. Így bármennyire is szerették volna mozgással kezdeni a napot, biciklizés helyett mégis inkább az autót vagy a tömegközlekedést választották az M3-as metró kispesti végállomásáig. Amikor az Adventum Csoport a tervezett kerékpáros szolgáltatópont ötletével megkeresett, egyből támogattam azt, hiszen pont ilyen fejlesztésekre van szükség, amikor az állami vagy önkormányzati kerékpárúthálózat-bővítés összeér a kereskedelmi vállalatok céljaival. A belvárostól távolabb eső kerületeknek nagy szükségük van az ilyen végponti beruházásokra. Úgy vélem, hogy a KÖKI BRINGA PONT egyaránt sikerrel mozdítja elő a mindennapos kerékpározást Kőbányán és Kispesten” – mondta Eisenkrammer Károly.

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.