A 3T és a Crankbrothers együttműködéséből született meg a 3T Exploro Ultra Crankbrothers Edition, ami a kemény terepen gravelezők igényeit hívatott kielégíteni, a tavaly bemutatott Ultra modell a Crankbrothers jóvoltából dropper nyeregcsövet és az új Synthesis 650b kerékszettet is megkapja, mellyel az extrém gravel, XC stílusú kalandokra is alkalmas lesz.
A gravel kerékpár meghatározása nem egyszerű feladat mostanában, a gyártók a klasszikus, gyors, tényleg gravel utakra tervezett bringák és a bikepacking túra, gravel kerékpárok mellett egyre jobban az extrém irányba viszik a fejlesztéseiket, a tavalyi évben a 3T is bemutatta a legendás gravel bringájának az Exploronak a durva terepre tervezett változatát az Ultrát, 650b-s 2,1-es terepmintás gumikkal (érdemes belegondolni, hogy 20 évvel ezelőtt még ennél kisebb gumikkal versenyeztek az XC bringások, most meg egy vegyes használatra szánt kerékpáron van ilyen.)
Idén még továbbfejlesztette a 3T az Exploro Ultrát, melyben a Crankbrothers volt az olasz gyártó segítségére, a Crankbrothers Edition Ultra dropper nyeregcsővel, karbon 3T Torno Team hajtóművel és a Crankbrothers új Synthesis 650 kerékszettjével van szerelve, melyet kifejezetten extrém gravel felhasználásra terveztek. Váltórendszerből Sram 1×12-es rendszereket választott a 3T az Exploro Ultrákra, amik ennél a felhasználásnál tényleg jól működnek, remek túra szettek.
Joggal merülhet fel sokakban, hogy milyen gravel túra lehet az, amihez dropper nyeregcső kell és ekkora gumik, amikkel gyakorlatilag egy hazai mtb maraton is könnyedén teljesíthető. Válaszként azt tudjuk mondani, hogy a 3T is extrém gravel/XC stílusú kalandokhoz ajánlja ezt a kerékpárt, tehát mondhatnánk azt is, hogy olyan bringásoknak, akik szeretnek koskormányos bringával montis terepen kerékpározni. Kicsit elgondolkodva belátható, hogy lehet igény ezekre a kerékpárokra, mert a klasszikus montik, az XC bringák is teljesen elmentek az extrém irányba, a hegyi környezeten kívül nem igazán érzik jól magukat (oké, nem véletlenül hívják őket mountain bike-nak 🙂 ), általános felhasználáshoz nincs rajtuk áttétel, a fordulókörük hatalmas a régi montikhoz képest és a gumik is brutál nagyok lettek, szóval vágyhatnak az emberek arra, amibe régen beleszerettek, főleg ha még a marketingesek is segítik a vágyak kialakulását 🙂 .