Az összetett szempontjából három fontos szakasz elé nézünk a Giro d’Italia-n, a rózsaszínű trikós Steven Kruijswijk (Lotto NL-Jumbo) pedig élete eddigi legfontosabb 3 versenynapja előtt áll.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy a 28 éves holland versenyző eddigi teljesítménye meglepetés, hiszen nem egy évről-évre még szignifikáns fejlődésre képes zöldfülűről van szó, korábbi GT-eredményeihez képest pedig óriási ugrás, hogy a 17. etapon még rózsaszínű trikóban tekert. Hozzátehetjük, hogy az idei Giro mezőnye nem erős, Vincenzo Nibali eddig nem mutatta önmaga csúcsformáját, Valverde – bár a profi mezőny egyik legkonzisztensebb, kiváló versenyzője – nem klasszikus GT-menő.
Kruijswijk nem véletlenül, vagy kicsit “alattomban” találta magát a rózsaszínű trikóban, mint a tavalyi Vueltán Tom Dumoulin, hanem eddig valóban a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtotta a hegyeken, eddig nem találtak rajta fogást az ellenfelek. A papírforma tehát innentől kezdve az, hogy miért is találnának rajta fogást a további három szakaszon? Érdekes ez a három etap, mindhármon lehet támadni, máshogy, ráadásul a három szakaszt együtt is biztosan megvizsgálják a sportigazgatók a fárasztás szempontjából.
Például ha Valverde szakaszsikerekben gondolkozik, ma ismét jó esélye lenne nyerni, de végig kell gondolni, hogy érdemes-e kiüríteni a tankot már az első napon a háromból… Azonban ha a verseny úgy alakul, hogy az ellenfelek gyengeséget vélnek felfedezni Kruijswijkben, rögtön ki kell használni, függetlenül attól, melyik szakaszról van szó. És a Movistar ebben elég jó. A másik oldalon Valverde pont a legmagasabb, igazán hosszú hegyeken mutatott már többször gyengeséget, Kruiswijk pedig bevallottan többet készült magaslaton a szokásosnál a Giro előtt.
A három szakasz “középpontja” kétségtelenül a Cima Coppi a 19- etapon, azaz a Giro legmagasabb pontja. Elképesztő nehéz emelkedő vezet fel a Colle delle Agnello-ra, az utolsó 8-9 kilométeren gyakorlatilag folyamatos 10% körüli meredekséggel. Ha itt sikerül zavarba hozni a rózsaszínű trikóst, simán kaphat 5 percet vagy többet a szakasz végéig. Vagyis hiába tűnik most már Kruijswijk a legnagyobb esélyesnek, semmi sem dőlt el a Girón. A rutinosabb versenyzőket, Valverdét vagy Nibalit, de a fiatalabbakat, Chavest vagy Zakarint sem szabad leírni.
Fontos leszögezni, hogy az utolsó szakasz középső nagy hegyein vezetett támadás úgy tud sikeres lenni, ha csoport tud elszakadni és az akció valakinek a “kivégzésére” irányul, mert egy-egy magányos harcosnak túl hosszú a hátralévő táv, még akkor is, ha szökevénycsoportokban megbújik majd az előretolt helyőrség (érdekesség, hogy a 20. etap egy őrült rohanás lehet fáradt lábakkal, hiszen csak 134 km a táv). Ha csak az utolsó emelkedőkön támadnák a rózsaszínű trikós, nem valószínű, hogy ledolgozható a több perces hátrány, bár még ez sem feltétlenül igaz, hiszen egy-egy-egy percről beszélünk. Ugyanott tartunk tehát, mint az idei Girón már sokszor, nagyon nehéz jósolni, de szinte garantált az izgalmas verseny!
Összetett állás:
1 | Steven Kruijswijk (Ned) Team LottoNl-Jumbo | 68:11:39 | |
2 | Jhoan Esteban Chaves Rubio (Col) Orica-GreenEdge | 0:03:00 | |
3 | Alejandro Valverde Belmonte (Spa) Movistar Team | 0:03:23 | |
4 | Vincenzo Nibali (Ita) Astana Pro Team | 0:04:43 | |
5 | Ilnur Zakarin (Rus) Team Katusha | 0:04:50 | |
6 | Rafal Majka (Pol) Tinkoff Team | 0:05:34 | |
7 | Bob Jungels (Lux) Etixx – Quick-Step | 0:07:57 | |
8 | Andrey Amador Bikkazakova (CRc) Movistar Team | 0:08:53 | |
9 | Domenico Pozzovivo (Ita) AG2R La Mondiale | 0:10:05 | |
10 | Kanstantsin Siutsou (Blr) Dimension Data | 0:11:03 |
.