fbpx

Giant Defy Advanced 2 teszt

Az új Giant Defy Advanced egy különleges keveréke a hatékony, sportos, versenyzésre termett kerékpároknak és azoknak az országútiknak, amik kényelmesebb üléspozíciót engednek a bringásnak. Persze mindezt a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártójától megszokott magas minőségben.

2019-re a Giant Defy Advanced és Advanced Pro modellek teljesen megújultak, melyről már beszámoltunk tavaly a 2019-es újdonságok kapcsán. Röviden összefoglalva a Giant az új endurance országútijainál arra törekedett, hogy még az eddigieknél is kényelmesebbek legyenek. Az endurance kategóriának alapvetően az a lényege, hogy az átlagemberek számára is hosszútávon élvezhető legyen az országútizás és ezt a kerékpáron elfoglalt üléspozíció és a kényelem szempontjából közelítik meg.

A Defy Advanced modellek mind karbon vázra épültek, az “Advanced” szó is ezt jelöli, mely az Advanced-Grade Composite rövidítése, azaz a karbon alapanyagra utal, ami fentről nézve a második legjobb alapanyag a Giant kínálatában szereplő kerékpárok között. Nála mindösszesen csak az Advanced SL-Grade Composite a “jobb”, ami a csúcs verseny vázak anyaga. Nem véletlen az idézőjel, mert attól függ, hogy mi a jobb, hogy mire akarjuk használni, egy top versenyváznak más tulajdonságokkal kell rendelkeznie, mint egy átlag bringásoknak készült váznak.

A geometriatáblázatot megnézve (a használat is ezt igazolja), láthatjuk, hogy kicsit rövidebb a felsőcső és hosszabb a fejcső, mint a klasszikus versenygeometriás vázaké, tehát nem kell rajta annyira nyújtózkodnunk, ha el szeretnénk érni a kormányt. De szerencsére nem “kilométer hosszú” a fejcső, így a versenyzők és az abszolút túrázók között félúton lévők is be tudják maguknak állítani megfelelő magasságúra a kormányt. A fejcsőszöget és a kerék utánfutását is kicsit túrázósabbra vették a tervezők a Defy modelleknél, melynek köszönhetően nem annyira ideges az irányítása, mint a versenygeometriásoké. 32-es gumikkal is kompatibilis, ami extra tapadást és további kényelmet adhat. A tárcsaféket szinte már említenem sem kéne, hiszen ebben a kategóriában az alapfelszerelés része. A Defy Advanced-re sárvédőt is lehet szerelni, így akár munkába járós vagy téli bringának is használható.

A Defy Advanced 2 a hazánkban kapható Advanced modellek között az olcsóbbik változat (az Advanced felett találhatóak az Advanced Pro modellek még), mellyel felszereltségében a középkategóriát testesíti meg, majdnem teljes új 105-ös szett dolgozik rajta és az alkatrészeket is úgy válogatta össze a gyártó, hogy semmi ne lógjon ki a sorból.

Az új 105-ös szettet külön is teszteltük, de jó volt vele újra találkozni ezen a Giant-en, melynek okára mindjárt ki is térek. Még nem említettem, de a trendeknek megfelelően a Defy Advanced modellek is rejtett bovdenesek, szinte alig találkozni váltóbovdennel a vázon kívül, elöl belépnek a vázba és utána már csak a váltóknál kilépve látjuk őket újra. Viszont a rejtett bovdenezésnek van egy olyan hátránya, hogy kevés gyártó tudja megoldani úgy a bovdenezést, hogy a mechanikus váltók olyan szépen váltsanak, mintha vázon kívül, nem össze-vissza kanyarodva futnának a kábelek. Az új 105 szett továbbra is mechanikus, így ez a probléma előjöhet nála, de nem ezen a kerékpáron. A Giant olyan szépen megoldotta a bovdenezést, hogy semmi extra súrlódást nem lehetett érezni a vázban futó bovdenek miatt.

A tárcsafékek viszont érdekes, hibrid megoldást alkalmazott a Giant, mellyel már a Toughroad tesztnél is találkoztunk. A fékváltókarok mechanikusak, de a féktestek mégis hidraulikusak, ezt úgy oldották meg a Giant-nél, hogy a kormányszár előlapjába egy átalakító szettet integráltak (Giant Conduct SL Disc névre hallgat), amiben a fékváltókarokból belefutó bovdenek mozgatják a dugattyúkat, amik viszont már olajat nyomnak tovább a fékek felé. Pár éve még érthető volt ez a fajta megoldás, amikor még alig voltak a piacon hidraulikus országúti fékváltókarok és azok is rosszul néztek ki, de pont idén jelent meg a 105 szetthez tartozó hidraulikus fékváltókar, ami teljesen esztétikus külsővel rendelkezik (lehet a jövőévi modellen már a Giant is ezt fogja használni?).

A kerekeken Giant matricákat találunk, teljes egészében a tajvani gyártó terméke a PR-2 kerékszett, sőt még a gumikon is Giant felirat díszeleg, lényegében a váltás, hajtás elemein kívül már mindent megtalálunk a gyártó kínálatában. A gumik egyébként nem hétköznapi darabok, pontosabban abból a szempontból nem azok, hogy gyárilag belső nélkül érkeznek. Még nem gyakori, hogy országútikat gyárilag így szerelnek, ebben a Giant az élen jár.

A kiegészítőkről mindenképpen érdemes beszélni! Azt már mondanom sem kell, hogy mindegyik Giant fejlesztés, és ennek köszönhetően a kerékpárhoz optimalizált darab, viszont új technológiákat is megkaptak az idei Defy modellek, nevezetesen a D-Fuse alumínium kormányt és a karbon nyeregcsövet. A D-Fuse lényege, hogy az adott alkatrész D betűre emlékeztető profilú azzal a céllal, hogy a föld felől érkező ütéseket elnyelje, viszont az erőkifejtés irányába merevebb, tehát hatékonyabb kerékpározást tesz lehetővé. Természetesen a váz is ehhez a nyeregcsőhöz lett tervezve, csak D-Fuse nyeregcsövekkel kompatibilis. A nyeregcsőbilincsről is szeretnék szót ejteni, ami a szó szoros értelmében nincs, hanem egy ékes megoldással tudjuk rögzíteni a nyeregcsövet ezzel is letisztultabbá téve a Defy megjelenését.

A Giant Defy Advanced 2 egy gyönyörű bringa, legalábbis nekem nagyon bejön a külseje (jobban, mint a Pro verziónak), mondjuk a Giant soha nem a ronda kerékpárjairól volt híres. Személyes kedvenceim a stucni alatti/feletti alátétek, melyek aero formájukat és tökéletesen illeszkednek a stucnihoz.

A sok bemutató szöveg után jöjjön a lényeg, mit tud a Defy az országúton!

Más, mint amire számítottam. Az endurance országútiknál eddig ahhoz voltam szokva, hogy kicsi lomhábbak, nem annyira hatékonyak, mint a kifejezetten versenyzésre tervezett modellek, a kormány magasan van és az üléspozíciót is csak túrázósra lehet beállítani. Na a Defy nem ilyen!

Az első pár száz méteren már éreztem, hogy ez bringa eléggé halad, hatékony a váz, nem hajlong össze-vissza és olyan kerékpárosoknak készítették, akik szeretik a sebességet. Tettem bele jó pár km-t a teszt során és a kezdeti tapasztalatok folyamatosan igazolták önmagukat újra és újra. Nem egy grammániás kerékpár, de a hajtásmerevségének köszönhetően tényleg ugrik, ahogy odalépünk neki. Igazából merném mondani, hogy a Defy már-már a versenyvázak tulajdonságaival rendelkezik, ha nem lenne a geometria, mert azon érződik, hogy nem profi versenyzők alá készült, hanem a célközönség egyértelműen a kényelmesebb testhelyzettel kerékpározó amatőrök tábora. A felsőcső picit rövidebb, a fejcső kicsit hosszabb, mint a versenyvázaké és az irányítás sem az izgága versenygépeket idézi, hanem a kanyaríveket stabilan tartó kicsit túrázósabb bringákét. A kormány egyébként viszonylag mélyre helyezhető, így a magamfajta sportosabb országútikat kedvelő kerékpáros is be tudta kényelmesre állítani magának.

A váz merevségét szerettem, bár egy picit már a kényelem rovására tud menni, ha sokat megyünk rázós utakon. Ezt valamennyire tompítják a 28-as belső nélküli gumik, de azért érezhető, hogy a Defy jó minőségű utakon érzi jól magát. A Giant valószínűleg pontosan tisztában van a váz ezen tulajdonságával (nem véletlenül sikerült ilyenre), ezért használ D-Fuse nyeregcsövet és kormányt az új Defy modelleken, amik fokozott rezgéselnyelő képességükkel tovább növelik a menetkényelmet. A Giant márkájú nyereg meglepően nagyon kényelmes volt, ritkán találkozni sajátmárkás nyergek között ilyennel.

A váltást és a fékeket meg kell említenem, az új 105-ös szett hihetetlenül jól muzsikált a rejtett bovdenezés ellenére is, ilyen jól működő 105-ös váltókkal még soha nem mentem ezelőtt, nem tudom, hogy a Giant-nél, hogy tervezték meg a bovdenelvezetés ilyen jóra, de egy rossz szavam nem lehet rá. A fékek viszont annyira nem lopták be magukat a szívembe, vagyis inkább az átalakító, a problémám az vele, hogy semmilyen előrenyúló komputerkonzolt nem tudok felszerelni, amit én többnyire a hétköznapokban használok. Egyébként a fékerővel nincs gond és nem is nyúlós a fékérzet, de azt hozzá kell tennem, hogy a hidraulikus 105 azért ennél egy kategóriával minimum jobb fékerőben és fékérzetben is.

Kinek ajánlom a Giant Defy Advanced 2-t?
Azoknak, akik szeretnének egy gyors, hatékony országútit, amin egész napos bringázások alatt sem szakad le a derekuk. Ráadásul a világ egyik legnagyobb kerékpármárkájaként sincs elszállva az ára, ami nem utolsó szempont.

Ajánlott fogyasztói ár: 649 900 Ft
További információk a forgalmazó honlapján.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.