fbpx

Giant Anthem Advanced 1 kerékpárteszt: Több mint gondolnád!

Ahogy már az XTC tesztben is említettem, montizásom derekán (talán 2003-ban) egy össztelós NRS-sel léptem be az össztelós gépek világába. A Giant fully az elsők között volt, aminél úgy tudott aktív lenni a hátsó rugózás, hogy pedálozás közben gyakorlatilag be sem mozdult a rugóstag, pedig nem rendelkezett lockouttal. Csodaszámba ment ez akkoriban.

Most mondja valaki, hogy nem szép!

Most mondja valaki, hogy nem szép!

Az NRS-t az Anthem váltotta le 2005-ben, és máig ezen a néven futnak az XC/maraton össztelós bringáik. Természetesen karbon vázzal is elérhetőek lettek, hiszen a Giant nem csak a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártója aki más márkáknak is készít vázakat, hanem elsőként kezdett el karbon technológiával dolgozni. Az általunk tesztelt Anthem Advanced Composite karbon fő vázháromszöggel és Aluxx SL hátsórésszel rendelkezik. Szerencsére a bringa megtartotta a fő Giant ismertetőjegyeket, mint az iszonyatosan aktív futómű. Elöl 120 milliméterrel, hátul 110-zel gazdálkodhatunk, de érdekes módon többnek tűnik egy tízessel aminek lefelé nagyon örültem. Inkább all mountain bringa feeling menni vele, mint maratonos vagy főként XC-s, ami nem csak a merevebb FOX34-nek köszönhető, hanem a kicsit laposabb csőszögeknek, hiszen ma már a technikásabb XC pályák miatt a versenygépek geometriája is igazodott a körülményekhez. 

Mászni is és lejtőzni is izgalmas vele

Mászni is és lejtőzni is izgalmas vele

Viszont mi felhasználók nemhogy vesztettünk volna ezen, hanem nyertünk, hiszen az Anthem vásárlók 80%-a nem versenyzésre fogja használni a gépet, vagy legalábbis nem a versenyzés olyan szintjén ahol a dobogó a tét. Csak úgy montizni, veretni egy délutáni kört, túrázni az Alpokban, vagy éppen részt venni a Garda maratonon. Az emelkedőkön nem is kell feltétlenül a lockout, mivel a Maestro hátsórész a három fokozatú ProPedal-lal hatékonyan csillapítja a „pogózást”. A lejtőkön viszont nagyon elemében van és ebben kiváló társ a Giant által készített karbon 650B-s kerékszett is. Gyárilag 2.25” széles gumikkal szerelik, de véleményem szerint 2.4”-ossal is elmenne ha nincsen sár, és az szintén nagyban kitágítaná a határait! Így sem volt okom panaszra, nem az én kategóriám az XC verseny fullyk világa, ezen mégis nagyon jól éreztem magam. Igazán jó játszótárs volt, pedig egy bikeparkban teszteltem, ami azért „többet adott” neki, mint amire tervezték. 🙂

A himbakar is karbon, a csapágyak nagyméretűek

A himbakar is karbon, a csapágyak nagyméretűek

Akit a szárazabb tények is érdekelnek: a T-700-as Advanced Composite karbon váz belső kábelvezetéssel rendelkezik, a himba kar is szénszálas, a hátsó lengőkar pedig alumínium. A fő vázháromszög monocoque kialakítású, vagyis a karbon szálak folytonosak benne, és így sütik össze egy egésszé. Így könnyebb és merevebb váz készíthető, persze kicsit erőforrásigényesebb a folyamat. A hátsó lengőkar Maestro rendszerű, vagyis kevésbé érzékeny a pedálozásból adódó bemozdulásra (bár úgyis van lockout a metrikus FOX Float ProPedal-os rugóstagon), de ami talán még fontosabb, hogy fékezésre nem merevedik be, mint nagyon sok társa. Kevés annál rosszabb dolog van, mikor technikás lejtőn kvázi merev hátsórésszel kell lejönnöd!

Akárcsak a váz, úgy az új fekete bevonatos FOX 34 teló is Boost kialakítású, ami szintén nagyobb merevséget jelent mint a régi rendszerek. Elöl Kabolt tengelyt találunk ami nagyon könnyű, csak éppen kar nélküli kivitelével lassítja a kerék kiszedését, de nincs ez másként hátul sem az X12-es tengelynél.

Igényesen kialakított az alsócső és a láncvilla védő is, a belső kábelezés pedig nagyon jót tesz a kinézetének, de a szerelők kevésbé fogják szeretni. 🙂

A felszereltségre nem lehet panasz, teljes XT szettet kapott a bringa, nincsen semmi kispórolva, még a hajtómű sem. Egyedül a láncot nem értem, miért kellett KMC-t belerakni. OK, az is egy kiváló lánc, de a szinergia szerintem lényeges. Mivel 1×11 sebességes a váltórendszer, ezért a 32-es lánctányérhoz 11-46-os sort illesztettek amivel azért fel lehet jutni átlagos erőnléttel majd mindenhová. Persze egész napos tekerésekhez, főleg komoly szintkülönbségekkel nem árt az „átlagost” úgy érteni, hogy heti minimum 6-8 órát célzottan bringázol.

A fékrendszer is 8000-es szériás XT és bár én visszasírom az M-785-öst, azért még ez is fényévvel jobb, mint sok konkurense. Fog mint a satu, nem vándorol a nyomáspontja és egy ujjal bármikor megállítható vele a bringa akár komoly pályákon lefelé is.

Saját gyártású stucni/kormány kombó

Saját gyártású stucni/kormány kombó

A kokpit kiegészítők is házon belül készülnek és Contact SL névre hallgatnak. Szerencsére a Giant erre is odafigyel, így ezek nem holmi márkázott filléres gagyi cuccok, hanem jól kitalált, megtervezett és legyártott alkatrészek. Sajnos nagyon sok gyártó ezen spórol az utóbbi években, hiszen egy szett logózott „vacak” több ezres tételben pár dollár csak, míg a márkás cuccokért azért szemmel látható összeget kérnek még konténeres mennyiségben is.

Karbon felnis könnyű kerékszett

Karbon felnis könnyű kerékszett

Ugyanez igaz a kerekeire is. Nem annyit csináltak, hogy beletoltak egy két kilós alap Mavic vagy Fulcrum kerékszettet „óccsóért” hanem saját tervezésű karbon felnis, húzott küllős kereket építettek, ami nagyjából 1600-1700 gramm között lehet, persze arra nagyon ügyeltek, hogy a külön is kapható kerékszettjeikkel ne egyezzen meg 🙂 A kerekekre húzott NN/RR gumik hozzák a szokásosat, évek óta szeretjük ezt a párost száraz időben.

giant_anthem_advanced_kerekparteszt 1

A nyeregcső leengedhető kivitelű és a kormányról vezérelhető, és Contact SL néven fut. Jó cuccok, és nem kell évente kétszer javítani mint az RS Reverb-et. Piros pont a belső kábelvezetésért is, nem holmi kötegelős megoldással vezették el. Az MBR magazinban tesztgyőztes lett, mivel külön is kapható!

A 2017-es FOX villa nagyon szépen mozog

A 2017-es FOX villa nagyon szépen mozog

Összességében ez egy brutál jó bringa, ami könnyű, kiválóan kezelhető és nem utolsó sorban iszonyatosan jól néz ki! Tudom, ez utóbbi mellékes szempont a műszaki tartalom mellett, de azért jobb ránézni egy szép bringára, meg azt sem bánjuk, ha mások is megdicsérik néha! Arról nem beszélve, hogy érzésre hosszabb rugóútja van, így bátrabbak tudunk lenni vele terepen. Gyakorlatilag egyetlen gyenge pont vagy hiba sincsen a bringán, bár ezt egy ilyen prémium gyártótól el is várjuk, főleg 1.349.000 forintért. Persze hazai viszonyok között hülyén hangzik, de ennyiért nagyon megéri az árát, főleg úgy hogy a konkurensei többségére felszereltségben, vagy árcédulában ráver. És akkor sem kell aggódnod, ha nem áll ennyi pénz a rendelkezésedre, mert alu vázzal is kapható az Anthem már 619.000 forinttól!

Forgalmazó: Progress Cycles a.s.

Elérhetőség: https://www.giant-bicycles.com/hu/anthem-advanced-1

Ajánlott fogyasztói ár: 1.349.000 Ft

Specifikáció:

Screen Shot 2016-12-03 at 0.00.59

Geometria:

Screen Shot 2016-12-03 at 0.01.20

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.