fbpx

Európában is engedélyezik a tárcsafékeket az országúti versenyeken

A Brit Kerékpáros Szövetség bejelentette, hogy 2018-tól nem korlátozzák a tárcsafékek használatát a helyi országúti versenyeken.

Múlthéten érkezett a hír, hogy 2018-tól Kanada csatlakozik az USA-hoz és engedélyezik a tárcsafékes országúti kerékpárok használatát a nem UCI versenyeken, egy héttel később a brit szövetség is döntést hozott arról, hogy a jövő évtől ők sem korlátozzák a tárcsafékek használatát a helyi országúti viadalokon. Ezzel a döntésükkel elsősorban a tárcsaféket használó amatőr kerékpárosok számára teszik lehetővé, hogy a nem kiemelt versenyeken rajthoz állhassanak,  hiszen éves szinten rengeteg tárcsafékes kerékpárt adnak el a szigetországban és tulajdonosaiknak eddig nem használhatták őket a helyi megmérettetéseken, hanem egy másik kerékpárra is szükségük volt, mellyel versenyezhettek.

Kísérleti jelleggel a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség 2016-tól biztosít lehetőséget arra, hogy a profi versenyzők tárcsaféket használhassanak a legmagasabb szintű országúti versenyeken, de még abban az évben gyorsan felfüggesztették a teszt időszakot, amikor a Paris-Roubaix-n Fran Ventoso lába megsérült egy tárcsától. 2017-ben újraindították a tesztet, Tom Boonen januárban meg is szerezte az első győzelmet, amit tárcsafékes kerékpár nyergében értek el, Marcel Kittel pedig a Tour de France-on nyert szakaszt szintén tárcsafékkel szerelt országúti bringával. Az eredmények ellenére a profi mezőnyben még nagy az ellenállás az új fékrendszerrel szemben, rengeteg versenyző van, aki nem szívesen használná. (Egyrészt meg lehet érteni őket, mert fokozott sérülésveszélye van a tárcsafékeknek, arról természetesen folyik a vita, hogy ez pontosan milyen mértékű, másrészt viszont a jobb időjárás független fékteljesítménnyel és a technikai fejlődéssel nehéz szembeszállni).

A hír hallatán felmerült bennünk a kérdés, hogy a hazai szövetség hogyan viszonyul ehhez az ügyhöz, milyen kerékpárral vehetünk részt a hazai versenyeken. Hamarosan jelentkezni fogunk a válaszokkal.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo