fbpx

Eurobike 2010: Syncros, DT, Thomson és VDO

Az Eurobike-os nézelődést a Syncros, a DT, a Thomson és a VDO standján folytatnánk. Lesz itt minden, mi szem-szájnak ingere: vadiúj kerékszettek, karbon felnik, atombiztos stucnik és még számtalan más érdekesség…

Eurobike 2010: Syncros

Eurobike 2010: Syncros

A Syncros-nak is van már karbon felnije, az FL25, mely 25 mm széles és kizárólag 28 furatos verzióban érhető el. Tömege 325 gramm. A gyártó XC, maraton és All-Mountain felhasználásra ajánlja.

Eurobike 2010: Syncros

Eurobike 2010: Syncros

Sok más céghez hasonlóan a Syncros is előállt egy karbon merevvilával, az FL Carbonnal, mely full karbon konstrukció tárcsafékes kivitelben. A tárcsakonzol az IS szabányt követi. A legtöbb jelenleg általam ismert villától eltérően a papucs egy darabból készült a szárakkal. A termék újdonsága miatt sajnos közelebbi információkat nem sikerült megtudnom róla.

Eurobike 2010: Syncros

Eurobike 2010: Syncros

Ez itt a Syncros egy új nyerge. Nekem nagyon a Selle Italia utánérzésnek tűnik, főleg ezzel a kis karbon ablakocskával. Szerintem nagyon erőltetett ez a „mutassuk, hogy karbon” design, de ízlések és pofonok. A nyereg amúgy karbon sínnel is büszkélkedhet.

Eurobike 2010: Syncros

Eurobike 2010: Syncros

Sok cég próbálkozik új, érdekesnek tűnő felületkezelésekkel, a Syncros próbálkozása az FL kormányszáruk feldobására véleményem szerint a legszebbek közül való.

Eurobike 2010: Syncros

Eurobike 2010: Syncros

Ha már felületkezelés… Sokan a retróban látják a jövőt, és ennek szellemében újra elővették az ezüst polírt. A Syncros azért egy kis dizájnt adott a dolognak, és a polírozás is olyan tükörpolír, hogy a légy is elcsúszna rajta. A képen az FR alkatrészcsaládjuk díszeleg az új köntösben a Lo-Ball stucni társaságában. A képen látható FR 31 kormány szélessége egyébként 790 mm (!) és 315 grammot nyom.

Eurobike 2010: Syncros

Eurobike 2010: Syncros

Ilyen egy Syncros agy kettévágva. Jobban szemügyre véve tisztességes tengelyátmérővel szembesülhetünk. Szintén teljesen új modellről van szó, így részletekkel csak később tudunk szolgálni.

Eurobike 2010: Syncros

Eurobike 2010: Syncros

A Meathook pedál ugyan nem teljesen új, de a „Cedric Gracia Signature Edition” dizájn azért dob rajta a kicsit. Három csapágy dolgozik benne, tömege 490 gramm páronként.

Eurobike 2010: DT

Eurobike 2010: DT

A DT viszonylag új kerékszett családja a Tricon, mely egy új küllőfűzési módot jelent a svájci gyártónál. Már időszerű volt, mert a DT nagyon sokáig kitartott a hagyományos hajlított fejű küllők és a hagyományos küllőperem mellett, miközben más cégek már rég egyenes küllőkkel és mindenféle spéci agytestekkel dolgoztak. Ez az új rendszer egyszerre több kerékszettben – úgy országúti, mint montis – visszaköszön.

Eurobike 2010: DT

Eurobike 2010: DT

Egy ilyen agy egy aszfaltos kerékből (RR 1450) kicsit közelebbről. Igazából ez egy egykeresztes-radiális vegyes fűzésminta, amiben minden harmadik küllő radiálisan fut a felnibe. A gyártó szerint így ideálisan tudják kombinálni a merevséget és a csavaró erőkkel szembeni ellenálló képességet.

Eurobike 2010: DT

Eurobike 2010: DT

Most már DT kínálatában is szerepel magas profilú karbon felnis aero kerék. Ez itt az RRC880R. Az RR a Road Racinget jelöli, a C a carbon-t, a 880 pedig a kerék 880 grammos tömegét. Profilmagassága 66 mm, de létezik 32 és 46 mm-es verzióban is kicsit kedvezőbb tömeggel. Ezen kerekek mindegyike elérhető peremes- és szingós verzióban egyaránt.

Eurobike 2010: DT

Eurobike 2010: DT

A fenti kerék párja lehet ez a telikerék, az RRC1055 Disc. Tömege 1050 gramm.

Eurobike 2010: DT

Eurobike 2010: DT

Full karbon felnikonstrukció szintén a DT előadásában, ráadásul peremes kivitelben. Szerencsére egyre több cég palettáján jelenik meg az ilyen peremes karbonkerék / felni, így élvezhetjük a karbon nyújtotta előnyöket a szingós kerék hétköznapi használata során jelentkező hátrányok nélkül.

Eurobike 2010: DT

Eurobike 2010: DT

A DT egyre bővíti villapalettáját, próbál nyitni az elérhetőbb áru termékek felé is. Ez itt az XMM110-es villa, azaz Cross Mountain Magnesium 110 mm-t mozgó verzióban. A képen jól látszik az új, megerősített váll, a „Torsion Box”. Magnézium láb, alu váll, villavállról kapcsolható Lockout és „Tapered” azaz alul 1,5”-os nyak jellemzik e földi halandók pénztárcájához szabott villát.

Eurobike 2010: DT

Eurobike 2010: DT

…és a kakukktojás. Egy merevvilla, az XRR (Cross Race Rigid”). Ugyanazzal a vállal készül, mint a XC/maraton villáik. Kétféle hosszban (445 és 470 mm) létezik, így mind a 26”-os, mind a 29”-os bringákhoz válaszható. Teljesen karbon, kivéve a magnéziumból készült papucsokat. Tömege: 585, illetve 595 gramm.

Eurobike 2010: DT

Eurobike 2010: DT

Az XRM 100, vagyis a „Cross Race Magnesium” modell magnézium külső szárakkal, 100 mm-es úttal. Kicsit szokni kell a DT egyre bővülő rövidítés készletét, de egy idő után átlátható. Itt is befigyel az új külsőszár és a csavarásnak jobban ellenálló fékhíd, a több vásárló által is vállalható ár elérése érdekében a váll is „csak” alu. Szerintem a színkombinációja is különleges. Azért a „Swiss Design” matrica sejtet valamit a tervezés helyén kívül a gyártás helyéről is, vagyis hogy talán nem Svájc az. A villa tömege 1550 g.

Eurobike 2010: DT

Eurobike 2010: DT

Az a finom kis karbon váll közelről. Üreges a jobb merevség/tömeg arány kedvéért, plusz gyönyörű szép a kidolgozása is.

Eurobike 2010: DT

Eurobike 2010: DT

És a magyarázat, miért is vannak ott a csíkok a XRC100-as DT villákon: az XC világbajnok Nino Schurtert is ilyen villa segítette a győzelem megszerzésében.

Eurobike 2010: DT

Eurobike 2010: DT

Már a DT is kínál a nagykerekűek rajongóinak felnit: az X-470 nevéhez méltón 470 grammot nyom, 24 mm széles és 17,7 magas profillal rendelkezik, tehát elég kiegyensúlyozott opciót jelent komoly 29-es gép építéséhez.

Eurobike 2010: Thomson

Eurobike 2010: Thomson

A Thomson cég jobbára a már bevált termékeit gyártja továbbra is, pár újdonsággal állt csupán elő. Ilyen például a képen látható BMX kormányszáruk 6 csavaros (!) előlappal, 22,2 mm-es kormánybefogóval, 255g-os tömeggel. Tervezésekor az elsődleges cél a megbízhatóság volt.

Eurobike 2010: Thomson

Eurobike 2010: Thomson

A Thomson kormányszárkínálata: Elite, Elite X2, Elite X4 különböző verziói. Relatíve ritkán újítanak, de rajtuk ezt nem szokták nagyon számon kérni, mert amit csinálnak, az évekig megállja a helyét.

Eurobike 2010: Thomson

Eurobike 2010: Thomson

Duplavállas villák felső vállába rögzíthető kormányszár még mindig a Thomsontól, szokásukhoz híven egy nagydarab alu tömbből kifaragva.

Eurobike 2010: VDO

Eurobike 2010: VDO

A VDO X szériája az igazi németes technokrata dizájnvonalat követ. A DW jelzésű modellek vezeték nélküli kivitelűek, és történetesen digitális jelátvitelt alkalmaznak a külső zavarótényezők kizárására. Így elkerülhető más bringások akár hasonló jeladóival történő interferencia is, ráadásul ugyanazt az órát több kerékpáron használva képesek a különböző kerékméretű kerékpárok automatikus felismerésére is.

A Syncros, DT, Thomson és VDO termékek hazai forgalmazója a Boneshaker Kft., www.boneshaker.hu.

A Syncros, DT, Thomson és VDO termékekről készült további fotók képgalériája ide kattintva érhető el.

Szöveg és fotó: Gajdov Géza

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.