Lámpa, fejfedő, nyereg és még számtalan kiegészítő… Az Eurobike felhozatalból ezúttal a Paul Lange által a Shimano és a PRO mellett forgalmazott további márkákból válogattam. Újdonságok, megújult régi ismerősök, vagy csak szimplán számomra érdekes dolgok következnek szigorúan ábécésorrendben…
Kezdjük mindjárt a Cateye standján! A márka nagy személyes kedvencem, de ez most mindegy is. Nemrég volt szerencsém tesztelni az egyik hajtókar-fordulatmérős típusukat, mely esetében a sebesség- és a hajtókarfordulat mérésére szolgáló egyesített vevőegység eléggé furcsán, feltűnően, nehezen befogadhatóan nézett ki. Ezzel szemben nem érheti panasz a V3 típust, melynél mindezt nagyon esztétikusan sikerült megoldani. Hab a tortán, hogy ez a komputer már pulzust is mér, így minden lényeges edzésadatnak birtokába juthatunk vele.
Nehéz eldönteni, hogy a komputerek vagy a bringás lámpák terén ismertebb, illetve elismertebb a Cateye – mindkét vonalon az élvonalban vannak. Itt most éppen azt láthatjuk, hogy a manapság népszerű egyledes, szinte bárhová felrögzíthető helyzetjelzők műfajában mit sikerült összehozniuk. A képen látható két szemgolyó (LOOP SL-LD 110) a szokásosnál strapabíróbb rögzítő gumit kapott, a szetthez járó elemek 50 órát bírnak, a cucc pedig vízálló és fénye közel 360 fokban látható.
Létezik ugyanez szárnyas kivitelben is… Persze a kép ennél sokkal árnyaltabb, hiszen az Orbit SL-LD 120-at küllőre szerelhető kivitelben készítették el, és gyerekbringákra ajánlják. A kölkök várhatóan azért fognak örülni neki, mert a kerék forgásával párhuzamosan a hivatalos kommunikáció szerint olyan fényjáték keletkezik, hogy az élménytől a homokozó társak kezéből rögtön kifordul a körteforma.
Érdekes jószág még továbbá a Hybrid HL-EL 020 beépített napelemmel rendelkező egyledes lámpa is, mely egy darab AA típusú ceruzaelemmel és napelemmel üzemel, ezek szolgáltatják közösen az energiát a működéshez.
Macskás cégekből továbbra sincs hiány, itt van példának okáért a fejvédőiről ismert Catlike is. Már-már klasszikusnak számító Whisper modelljük továbbra is él és virul, a legkülönbözőbb kialakítással és grafikával érhető el, és vitán felül áll, hogy a profi mezőny egyik legkarakteresebb sisakját tisztelhetjük benne.
A kevésbé feltűnő fejfedőre vágyók választhatják a szolidabb megjelenésű Vacuum modellt is, itt éppen montis kiszerelésben.
Nincsen sisakgyártó időfutamsisak nélkül: ez itt a Catlike mutatós Crono Aero Plus modellje integrált szemüveglencsével.
A durvulós műfaj kedvelői is megtalálják a számításukat, bár a típus lehet, hogy szakági korlátokon is átívelhet, hiszen a szájsebészem annak idején azt javasolta, hogy országúton is ilyet kéne hordanom.
Klasszikusok akadtak az Elite standján is, például a Ciussi kulacstartó, mely létezik alumínium, és rozsdamentes acél változatban egyaránt. Nem túl könnyű, de rendelkezik egy figyelemreméltó tulajdonsággal: működik, azaz nem esik ki belőle még a 0,75 literes kulacs sem.
Új termék a Kit Time Trial néven futó kulacs-kulacstartó kombó, melyet időfutamgépekhez ajánlanak, és a szélcsatorna tesztek alapján 40 kilométeren 28 másodpercet nyerhetünk vele egy hagyományos kulacshoz képest.
Utálok görgőzni, a dolog azóta változott kicsit, mióta megtanultam szabadgörgőn görögni. A hátsó kereket fix kalodába rögzítő hometrainerekkel szemben egy szabadgörgőn megmarad az embernek a kerékpározás élvezete, egyensúlyozni kell, csiszolódik a kerékpáros tudomány rendesen. Ez itt az Elite V-Arion típusa, amely mindent tud, ami egy ilyen cucctól elvárható, sőt még többet is. Összecsukható, a kerék leugrását a görgőről perem gátolja meg, emellett pedig állítható, beépített ellenállással is rendelkezik.
Persze aki valósághű élményre vágyik, az a cég Real Trainer szekciójából választhat magának, és a legváltozatosabb pályákon küzdhet önmaga és a stopperóra ellen.
Átfáradva a Master Lock standjára, ezen a furcsa jószágon akadt meg elsőnek a szemem. Némi fantáziával többféle funkciót is beleképzelhetünk, viszont ez valójában egy kerékpáros lakat, mely bilincset formáz. A bal oldali példány esetében látszik az a kulacstartó helyére felszerelhető tartó is, melyben szállítható. A két bilincsszerű dolgot edzett acéllánc köti össze, kinyújtva a készség 32 avagy 55 cm fesztávot képes áthidalni típustól függően. A „bilincsek belső átmérője 8 cm, ez némileg behatárolja azon tárgyak körét, melyekhez ezzel köthetjük hozzá a gépet.
Aki hagyományosabb lakatra vágyik, az választhat Fortum U-lakat családból akár ilyen nőies színvilágút is. A cég 10-es biztonsági skáláján ez egy kilencest kapott.
A további Paul Lange által forgalmazott márkák közül jelen volt még az RST is a hatalmas A1-es pavilonban. Miután országútisként a teleszkópok kevésbé hoznak lázba, ezért az aszfaltos felhasználáshoz közelebb álló darabokat vettem szemügyre. Például a trekking célokra készülő Single Shock széria képen látható tagját, mely a 700C kerékméreten kívül még számos, egészen speciális, kisebb kerékmérethez kompatibilis formában készül. Gondoltak tehát a folding gépek, avagy a rekumbensek felől érkező igényekre is – azt hiszem ilyenkor beszélünk a piaci rés megtalálásáról és betöltéséről. A rugóút persze ennek megfelelően alakul: 40 mm.
Szintén a trekking gépek felhasználóinak kívánnak kedveskedni ezzel a telóvállra szerelhető lámpával, mely az energiát agydinamóból nyeri. A rendszer Lumotec néven fut és a német Busch + Müllerrel közös fejlesztés.
Ha már németek, akkor gumiáruk és Schwalbe… Sok új modellel rukkol elő 2011-ben a fecskés cég, például lesz kifejezetten görgőzésre szánt modelljük. Az Insider két változatban készül majd, 35-559-es méretben montisoknak, illetve 23-622-es méretben aszfaltbetyároknak.
Országúton a csúcsmodell az Ultremo ZX lesz a maga 195 grammos tömegével (23-622). Elérhető lesz ezen kívül 25-ös és 28-as szélességben, továbbá 26”-os (23-571)-es méretben is. Akinek a 195 gramm esetleg sok lenne, az válassza a ZLX változatot, mely mindössze 160 gramm, viszont érdekes módon 23-622 méreten kívül másban nem készül.
Nem hittem el, hogy ilyen lehetséges… A skidelés ugyebár azt takarja, amikor fixivel közlekedő delikvens a hajtás blokkolásával fékezi a gépet amortizálva ily módon a hátsó gumit. Erre válaszként született meg a Schwalbe Durano Skid, mely 25-622-es méretben készül és 380 gramm, így van benne anyag bőven, amit le lehet fékezni róla.
A túrázók körében etalonnak számító Marathon széria új családdal, az Originallal bővült.16”-tól 28”-ig összesen 19 méretben lesz elérhető, megnövelt defektvédelemmel megtámogatva.
Akik megnövelt defektvédelemre vágynak terepen is, azok számára készül az új Schwalbe Black Shark drótfalcos verzióban 2,1 illetve 2,25-ös szélességben.
Nemcsak az országútisok privilégiuma a szingóhasználat… Ennek bizonyítékaként a Racing Ralph ciklokrossz versenykülső 32-622-es méretben ezentúl szingó verzióban is kapható lesz, tömege pedig 390 gramm a gyári adatok alapján.
A Selle Italia standján zavarba ejtő nyeregválaszték fogadta a látogatót. Lehetett nézelődni, taperolni. Részemről egy sokkszerű élménnyel indult a mustra…
…amikor is szembesültem az új SLR formavilágával. Biztosan ezt a formát is meg fogjuk szokni, de számomra nem lesz könnyű.
A széles, lapos orr – amit én személy szerint mindig is szerettem az SLR-ben – szerencsére megmarad.
Így néz ki majd a Team Edition változat…
Így meg a Monolinkes verzió, mely rendszernek a bemutatója ide kattintva olvasható honlapunkon.
A nálunk járt Selle Italia Monolink rendszerű nyeregcső még kicsit máshogyan nézett ki: erről hiányzik a korábbi hátsó nyúlvány, aminek valójában sok funkciója tényleg nem volt.
A versenyorientált hölgyekre is gondol a gyártó, balról az SLR speciális női verziója látható (240 g), míg jobbról a Diva Gel Flow (265 g).
Meg a magamfajta régi vágású csávóknak is kedveskedni kívánnak, így kapható az eredeti, 1990-es mintájú Flite. Engem azonban nem vernek át, kérem szépen, látom én, hogy az a pálca nem olyan szögben áll, mint az eredeti koncepció esetében! Milyen szög és hogyan? Kiderül a Flite termékcsaládról készült tesztünkből…
Sokak kedvence volt a Turbo modell, többek között Zügn „Yasec” Károly is rendszeresen elismeréssel nyilatkozott róla. A jelek szerint ismét elérhető, továbbá figyelemreméltó a nyereg alá írt tömeg is: 280 g. Ez ebben a retró műfajban nagyon jónak számít.
2011-ben lesz Selle Italia bandázs is, Team Edition színekben, bőrhatású anyagból.
A 130 mm széles nyergek világából ugorjunk egy nagyot, és nézzünk szét a Sportourer standján. Bizony van élet a hagymagerezdnyi seggeken túl is, továbbá vannak, akik szeretnek függőleges gerinccel kerékpározni. Nekik készülnek a képen látható Zeta Comfort Gel Flow-hoz hasonlatos ülőalkalmatosságok, és bár ezeknél a legkevésbé lényeges, de azért a méret és súlyparamétereket az érdekesség kedvéért megemlíteném: 258 × 233 mm / 705 g.
A támasz persze nem árt a kéznek sem, ebben segítenek a Sportourer Jammy Gel markolatok. Ezzel zárnám is a mostani összeállítást, és ismét a stúdióé a szó:
A Cateye, Catlike, Elite, Master Lock, RST, Schwalbe, Selle Italia és Sportourer termékek hazai forgalmazója a Paul Lange Hungary Kft.; www.paul-lange.hu, www.lanchalozat.hu.
További a Paul Lange Hungary Kft. által forgalmazott termékek képgalériája ide kattintva érhető el.
Szöveg és Fotó: HBalage
(x)