Újabb merítés következik az Eurobike újdonságözönéből. Ezúttal a BikeLine által forgalmazott márkák – a Bianchi, a Cratoni, az Ergon, a Kryptonite és a Topeak – kerülnek sorra, így, ebben a formában, ábécésorrendben. Kezdjük is a jellemzően celeste színű cirkálókkal…
Jellemzően celeste ugyan, ezúttal azonban egy piros-fehér fekete kombinációban mutatkozna be a legújabb modell, az Oltre. A cég termékpalettáján a kompromisszummentes versenykategóriában tanyázik a jószág, ez lenne a HC, azaz Hors Category.
Csinos aero nyeregcsővel bír a gép, melyet integrált bilincs rögzít a helyén.
A karakteres, áttört „fékhíd”-ba napjaink trendjének megfelelően filigrán támvillaszárak csatlakoznak.
A trendkövetés azonban itt még nem merül ki, hiszen az összes bowden vázon belül fut, legalábbis a csapágyházig mindenképpen.
Hihetetlenül divatos lett a matt, natúr karbon megjelenés, ennek megfelelően az Oltre ilyen verzióban is készül, valljuk be, nem éppen csúnya. Ha valakit érdekelnek a száraz adatok, nos a váz 930 grammnak mondja magát a katalógus szerint.
Aki ellenben klasszikus, pirossal vadított celestét szeretne látni, az egy Flaminia csapatgépen élheti ki magát. A képen látható Nove Due Otto modell 2011-ben az Oltre mellett továbbra is a palettán marad, így két HC kategóriás modellből választhatnak a Bianchi rajongók.
Aki költséghatékonyabb megoldásra vágyik, és kevésbé maximalista, az a B4P (Born for performance) családból is választhat magának friss, ropogós, 2011-es modellt. Ő lenne a Sempre, 1100 grammos váztömeggel és alunyakas villával.
Vadiúj alu fixi/egysebességes modellekkel is kirukkol a cég 2011-ben, ez itt éppen a Pista Sei Giorni, azaz István, aki nem másnapos, hanem most éppen hatnapos.
Az acéllapkás hátsó papucs ismerős lehet más gyártók aluvázairól is, ettől függetlenül jó darab, szeretjük.
Az agyak is csinos példányok, maga gép pedig mindenféle fix áttételes garázdálkodásban megfelelő partner lehet.
A Sei Giorni modell tesója a Dalmine, mely egy Bergamo melletti településről kapta a nevét. Nem meglepő módon a településnek velodromja vagyon, és olykor olasz nemzeti bajnokságot is rendeznek ott. Ennyit a névadásról, a továbbiakban pedig még annyit, hogy minden paraméter megegyezik a Sei Giorniéval, a különbség az urbanizáltabb külsőben – az egyenes kormányban és a fékek meglétében – rejlik.
A Dalminén megfigyelhető egy 2011-es trend, amit én személy szerint üdvözlök: az egyes alkatrészek egyedi, az adott kerékpármodellhez történő megjelenésbeli igazításáról lenne szó. Az itt látható kétforgáspontos fék egyébként nagy valószínűséggel FSA gyártmány.
A Bianchi Pista Steel nagy népszerűségnek örvend a kezdő fixizők körében, ezentúl pedig a krómozott felületkezelésű verzió mellett elérhető lesz ez a fekete variáció is. Egyedül a villát kéne már végre kicserélni egy kevésbé ormótlan darabra, abban az esetben az alsó szegmensben a piac minden tekintetben legszebb szereplője lehetne a Pista Steel.
A gépen a retróláz jegyében megfigyelhetünk egy Felice Gimondi nevét viselő egysebességes hajtóművet, mely FSA gyártmány, és a régi Campa pályahajtóművekre reflektál. Szemfülesek egyébként a névadóba is belefuthattak a standok között.
Persze Bianchival nemcsak aszfalton lehet közlekedni. Itt van például ez a mutatós ciklokrossz karbon gép, 1080 grammos váztömeggel és alunyakas villával. Fekete változatban is elérhető a váz, a Cavaria pedig vázszettként is megrendelhető.
Aztán lehet tovább is durvulni, ebben partner az integrált nyeregcsöves Methanol váz, mely a kiállításon ezúttal egy szponzorált versenyző számára összeépített gép alapjaként volt megcsodálható.
A Camaleonte szériát a fitneszgépek célközönsége számára alakították ki, ez itt éppen a Cinque modell, tripla hajtóműves országúti szettel.
Színben és felszereltségben egyaránt különbözik a Tre változat, mely azok igényeit elégítheti ki, akik fitneszgépen is igénylik a tárcsaféket. Ugorjunk most viszont át gyorsan a Cratonihoz…
A Cratoni nem mellékesen idén ünnepli működésének 25. évfordulóját. A képen középkategóriás MTB-s modelljük a Rocket látható, mely meglehetősen könnyű (195 g), és igen jól szerepelt a német Bike összahasonlító tesztjei során.
Így néz ki a jószág hátulról…
Így pedig országútis verziója a Bullet, mely még inkább pehelysúlyú, hiszen mindössze 180 gramm.
Új modell az időfutammenőknek szánt C-Pace, mely integrált szemüveglencsével rendelkezik, három színben érhető el, és szélcsatorna-tesztek alapján nyerte el alakját.
A képen látható kék verzión kívül a Cratoni C-Pace fehér színben is rendelhető. Továbbra is a palettán marad egyébként a C-Flow névre hallgató integrált lencse nélküli korábbi időfutam modell is.
C-Pace belső hevederrendszerét a cég hagyományos sisakmodelljeitől örökölte.
Láthattunk emellett egy prototípus stádiumban lévő, kifejezetten városi bringás, illetve pedelec felhasználók számára készült sisakmodellt is, melyet néhány különleges tulajdonsággal ruháztak fel. Ilyen a nyitható/zárható szellőzőnyílás, az integrált hátsó jelzőfény és a felhajtható szemüveglencse.
Létezik azonban nem integrált sportszemüvege is a Cratoninak, egész pontosan 6 modell, ez itt éppen a Dozer névre hallgató. Ábécésorrendünket közben az Ergonnál folytatnánk.
Bringás hátizsákok terén az Ergon aktuális újdonsága a BX2 zsák, mely 8 plusz 1,5 literes kapacitással bír. Tökéletesen a hátra idomul, 160 és 195 cm testmagasság közötti riderek számára egyaránt belőhető, miután a felsőtest hossza szerint állítható a hátrész hossza.
Mindannyian egyből beleszerettünk ebbe az ergonómikus taposópedálba, mely PC2 néven fut. Amellett, hogy szép, tengelykialakítása folytán kis Q-faktorral rendelkezik, alakja a lábfej számára ideális formát követi, valamint ellátták csúszásgátló betéttel és prizmákkal is.
Bizonyára sokaknak okoz fejtörést stoplicsere esetén az új példány megfelelő helyre szerelése, ebben nyújt segítséget ez az ötletes kütyü. Ez itt éppen a Look Kéo verzió, de létezik SPD változatban is…
…mely így néz ki. Ráhelyezve a cipőt pontosan szimulálni tudjuk adott beállítás esetén lábunk helyzetét a pedálhoz és a hajtókarhoz képest.
Az Ergon talán spéci kialakítású, szarval egybeintegrált markolatairól a legismertebb, de kínálatukban találhatunk szarv nélküli, csavarral biztosítható darabot is.
Ez itt pedig már a Kryptonite standja, egy flexibilis kábelhurokkal, mellyel mindenféle lehetetlen helyzetben úgy köthetjük le a bringa mozdítható részeit, ahogyan hagyományos lakatokkal nehéz lenne.
A kábelvégeket ez a zárható egység rögzíti – melyet például a nyeregcsőre erősíthetünk. Természetesen a gyártó nem állítja, hogy ez a kábeles rendszer önmagában elegendő védelmet nyújt, éppen ezért valami nagy biztonságot nyújtó lakat mellé ajánlják kiegészítés gyanánt…
…amilyen például a legnagyobb biztonságot nyújtó New York Sorozat ezen láncos tagja, mely a cég 12-es biztonsági skáláján a maximumot nyújtja.
Vagy a szintén 12-es besorolású tesója, mely már csak kialakításából adódóan sem könnyű préda a tolvajoknak. Az U-lakatok köztudottan a legnagyobb biztonságot nyújtják, bár a komolyabb darabok, mint például ez, nem olcsók – hosszú távon azonban megérik az árukat.
Persze nem kell leragadni a feketénél, más típusokból van ilyen vidám, kék kabátos változat is…
Az évszakok változásával párhuzamosan pedig akár át is öltöztethetjük más ruhába. Megemlítendő, hogy fotó alapján elsőre a szett funkciója tekintetében egészen más irányba tippeltek a kollégák…
Ez meg itt már a sok apró okosságáról híres Topeak standja. Unod a műanyag minipumpákat? Valami különlegesre vágysz? Válassz karbont vagy alumíniumot!
Műhelypumpákból is akad kínálat Topeak-ék háza táján gazdagon. Ez itt éppen 18 bar maximális nyomást kínál, ami a többségnek több, mint elegendő.
A mostani összeállítást egy elengedhetetlen kiegészítővel zárnánk, szintén a Topeak standjáról. A tervezők szemlátomást mindenre gondoltak, ezt a kiegészítőt pedig magunk között a túrós batyu analógiájára csak almás táskának neveztük el…
A cikkben szereplő márkákról készült további fotók galériája ide kattintva érhető el.
A Bianchi, Cratoni, Ergon, Kryptonite és Topeak termékek hazai forgalmazója a BikeLine Kft. – www.bikeline.hu
Szöveg és fotó: HBalage
(x)